KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb KTM handvatverwarming. met 4 standen, werkt prima. de gekleurde ledjes zijn wel handig om in 1 oogopslag te zien in welke stand hij staat zonder te lang je ogen van de weg te hebben.
i.c.m. de powerdays zou ik zeker voor de ktm variant gaan.
zoals ik al eerder zei rijd ik nog steeds met zomerhandschoenen, dankzij de verwarming.
vind ik veel prettiger en veiliger rijden dan met mijn dikke winterwanten.
en dat doe ik tot het zo koud wordt dat er overal pekel ligt en de motor in de verwarmde stalling gaat.
 
Laatst heb ik briljante winterhandschoenen van Rukka gekocht. Daar zit een warme laag in die je aan de onderkant of de bovenkant van je hand kunt doen. Met handvatverwarming is dan de laag onder je handen dun en de laag bovenop dik. Super!
 
Qua afstelling bedoelde ik vooral.
Of je nu even een kabel eraan hangt en wat waardes aan kan passen, of alles los moet halen om gasnaalden te liften/sproeiers te wisselen maakt wel een verschil denk ik?

Maar misschien denk ik zoals gewoonlijk weer te moeilijk. :+
Mja carburateurs doen het niet zelf, en met volledig open filters kom je niet weg zonder opnieuw afstellen. Maar als je een beetje weet wat je doet is dat best leuk... Zo niet is het kut met peren :+
 
Ik ga met de scooter naar werk, ritje van 20 minuten, en heb al gauw last van koude vingers. Is het n.b. nog boven 0. :+

full


Heb deze verwarmde handschoenen gekocht.

Van de week er voor het eerst mee gereden. Mijn handen zelf werden niet echt warm (wat ik verwacht had) maar ik had geen last van koude vingers. :)
 
Laatst bewerkt:
Goeie keuze. *O* Hoe ben je zo bij de Adventure gekomen?

Ik rij nu met en GSX650F (een gekuipte bandit). Mijn motorfiets is eind dit jaar afgeschreven van de belastingen (mogelijkheid hier in België) en het werd dus tijd voor een andere. Ik ging eerst op zoek in het 800 segment en kwam zo uit bij een Tiger 800. Ben sowieso al fan van de "adventure look". Ik vond deze moto goed maar hij miste een beetje pit en voelde laag/klein aan. Ikzelf ben vrij groot.

Bij een treffen kwam ik per toeval een SMT rijder tegen welke spontaan aanbood om eens op zijn motorfiets te gaan zitten. Ik stelde snel vast dat zo'n motorfiets echt beter geschikt is voor mijn lengte.

Ben dan maar naar een KTM dealer gereden om een SMT te gaan testrijden. Ze hadden die echter niet meer staan als Demo motor waarop ik dan maar eens op de KTM Adventure kroop. De glimlach was danig groot dat ik wist dat ik hem moest hebben. Voldeed aan al mijn eisen. Heb ook nog testgereden met de BMW GS LC en de Tiger Explorer maar beiden konden niet tippen aan mijn ervaringen met de KTM :).

Dus op die manier :)
 
goede keuze ,vond hem ook geweldig rijden.
vond de smt toch wel een beetje klein lijken toen ik er op zat.
ik vind de adventure beter passen bij een wat groter postuur.
zit zelf nog te twijfelen tussen de adventure en de adventure R ,vind de R veel mooier en heb niets met het elektronische veersysteem maar vraag me nog steeds af hoeveel verschil in rijgedrag zo'n 21 inch voorwiel geeft in vergelijking met 19 inch.
maar welke kleur heb je gekozen ? :-)
 
Gekozen voor Oranje. Even zitten twijfelen maar dan toch gedacht "Een KTM moet gewoon in het Oranje". Grijs valt niet zo op :p.

De R vind ik mooiste kleurstelling hebben maar het is mij niet echt te doen om het hele offroad gebeuren. Er zijn trouwens filmpjes genoeg die aantonen dat je met een gewone Adventure perfect Offroad kan gaan. Ik wou toch de elektronische veerstelling :)
 
even wachten op burgerking en zijn inbreng over certificaten en duitsland :)
 
:?



















;)
mijn uiterst genuanceerde mening over dit onderwerp is 2 pagina's terug te lezen :P

hier een plaatje van m'n SMT + Wings.... :} in het Zwarte Woud in Duitsland dus en geen agent te zien

bikepics-2616337-full.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd ook vaak in Duitsland, en vergeetachtig als ik ben is dat 9 van de 10 keer zonder killer. Die ligt dan nog op m'n halkastje, zodat ik hem niet zou zijn vergeten, wat ik dus wel heb gedaan, zoals gewoonlijk.

Nog nooit problemen mee gehad, hoewel ik hem bij elke politieauto knijp _O- En mijn fiets maakt écht klappen zonder killer (2-1 rallysysteem). Hell, ik heb een keer een afgebroken uitlaatbocht gehad (de achterste) midden in Duitsland. Dát was pas herrie, kwam half doof thuis aan. Maar geen haan naar gekraaid in de 2 dagen dat ik er gewoon mee ben doorgereden ("sorry agent, net gebeurd" wel 300x gerepeteerd in m'n hoofd... maar niet nodig gehad).

Gewoon aanstelleritis en spookverhalen :)
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd ook vaak in Duitsland, en vergeetachtig als ik ben is dat 9 van de 10 keer zonder killer. Die ligt dan nog op m'n halkastje, zodat ik hem niet zou zijn vergeten, wat ik dus wel heb gedaan, zoals gewoonlijk.

Nog nooit problemen mee gehad, hoewel ik hem bij elke politieauto knijp _O- En mijn fiets maakt écht klappen zonder killer (2-1 rallysysteem). Hell, ik heb een keer een afgebroken uitlaatbocht gehad (de achterste) midden in Duitsland. Dát was pas herrie, kwam half doof thuis aan. Maar geen haan naar gekraaid in de 2 dagen dat ik er gewoon mee ben doorgereden ("sorry agent, net gebeurd" wel 300x gerepeteerd in m'n hoofd... maar niet nodig gehad).

Gewoon aanstelleritis en spookverhalen :)

Dat wordt vaak overdreven dat ze in Duitsland er zo op letten. Ik van deze zomer aan de kant gezet, maar er werd niks over de DB-killer gezegd. Wel rustig weer weggereden. O-)
 
ik heb wel ervaring met de ergozadels van de sm.
en die zijn een grote verbetering, omdat de standaard zadels ook wel erg spartaans zijn.
ik denk dat het ook afhangt van hoe je de motor wilt gebruiken.
als je een lange lange reis gaat maken is het volgens mijn adventure motorcycle handbook wijs om te investeren in een op maat gemaakt zadel.
 
Wing uitlaat heeft geen CE. Koop ik dus al zeker niet. Geen zin in problemen in Duitsland of Zwitserland.

Wings levert de uitlaten met 2 killers en zolang je 1 van die 2 er in hebt in Duitsland en je netjes met een gangetje van 50 door de dorpjes tokkelt is er geen agent die er naar kraait. De eerste jaren reed ik ook altijd netjes met db-killer maar nadat ik de duitsers daar zelf heb zien rondrijden met Arrow for race use only dempers en dikke KTM 1 cilinders met akra's en geen db-killers doe ik het ook niet meer (heb er wel altijd 1tje mee natuurlijk).

Dat je aan de kant wordt gezet met boetes van honderden euro's en niet meer mag doorrijden zijn fabeltjes die verzonnen zijn door aso's die het als excuus gebruiken nadat ze door de dorpen heen knallen en daarvoor gepakt zijn maar dat niet thuis durven te vertellen.
 
Laatst bewerkt:
Wings levert de uitlaten met 2 killers en zolang je 1 van die 2 er in hebt in Duitsland en je netjes met een gangetje van 50 door de dorpjes tokkelt is er geen agent die er naar kraait. De eerste jaren reed ik ook altijd netjes met db-killer maar nadat ik de duitsers daar zelf heb zien rondrijden met Arrow for race use only dempers en dikke KTM 1 cilinders met akra's en geen db-killers doe ik het ook niet meer (heb er wel altijd 1tje mee natuurlijk).

Dat je aan de kant wordt gezet met boetes van honderden euro's en niet meer mag doorrijden zijn fabeltjes die verzonnen zijn door aso's die het als excuus gebruiken nadat ze door de dorpen heen knallen en daarvoor gepakt zijn maar dat niet thuis durven te vertellen.
Heb eens bij zo'n aso in een hotel gezeten. Eerste wat hij deed na het ritje Nederland Duitsland was zijn kentekenplaat eraf schroeven. Dan weet je al genoeg, heb 'm even afkeurend aangekeken. :N Zijn 'm dat weekend ook nog een keer tegengekomen met z'n maatje. Wij waren al aardig aan het doorkachelen met de Morini's, maar zij waren echt aan het racen op straat.
Betaal gewoon een paar euro en ga lekker de ring op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan