KTM 990 SM-R, SM-T, 990/1190 ADV en meer LC8 topic deel VII

Wat is de mooiste LC8 tot nu toe ?

  • 950 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 950 Supermoto R

    Stemmen: 5 5,1%
  • 950 Superenduro

    Stemmen: 8 8,2%
  • 950 Adventure

    Stemmen: 5 5,1%
  • 990 Supermoto

    Stemmen: 3 3,1%
  • 990 Supermoto T

    Stemmen: 12 12,2%
  • 990 Supermoto R

    Stemmen: 32 32,7%
  • 990 Adventure

    Stemmen: 14 14,3%
  • 1190 Adventure (R)

    Stemmen: 16 16,3%

  • Totaal aantal stemmers
    98
Status
Niet open voor verdere reacties.
nou ik heb hem proefgereden en hij gaat godsgruwelijk hard hoor.
het is geen racer maar de 1200 gs is een trapfiets in vergelijking.
multistrada heb ik nooit gereden, maar die gaat volgens mij ook wel vlot :)
de griek rijdt zeker geen 225. als hij net als schrijver99 in den beginne 10% afwijking had, is het nog steeds 250 km/u, maar volgens mij wel harder !
 
nou ik heb hem proefgereden en hij gaat godsgruwelijk hard hoor.
het is geen racer maar de 1200 gs is een trapfiets in vergelijking.
multistrada heb ik nooit gereden, maar die gaat volgens mij ook wel vlot :)
de griek rijdt zeker geen 225. als hij net als schrijver99 in den beginne 10% afwijking had, is het nog steeds 250 km/u, maar volgens mij wel harder !

Over 2 dagen komt hier de nieuwe 1200 gs van de ouwe heer mijn KTM gezelschap houden.
Eens kijken welke het beste is.
 
Laatst bewerkt:
nou de BMW is natuurlijk een topfiets. En op heel veel punten de betere van de twee.
maar toch, ik mis iets. iets te voorspelbaar, iets te log, iets te weinig pit.
maar ik vind het geen straf de bmw te berijden!
lang geleden had ik had zelf de 1100 gs, maar die stond na een maand alweer te koop :)
wordt het de gs of de gs adventure ?
 
Over die KM afwijkingen:
Elke motor en auto heeft een afwijking in positieve zin - onder het mom van veiligheid (en zo kan je een snelheidsboete nooit bij de fabrikant leggen.)
 
bmw-r1200gs-barbie.jpg

Als die achter je rijdt dan knijp je je billen wel ff bij elkaar.
 
Fijn, eergisteren is m'n temperatuurschakelaar (voor de ventilator) wijlen gegaan. In plaats van dat je fan dan op altijd aan springt gaat ie op altijd uit, da's handig. Zit je midden in Utrecht bij de motorbeurs, niet gewend om naar je temperatuur te moeten kijken tot er plotseling een duidelijke geur van koelvloeistof je tegemoet komt en er een mooi rood lampje op je dashboard blijkt te branden, iets met 7 balkjes en 'ik vind het wat warm worden'.

Dacht eerst oliedruk weg, maar dat was het gelukkig niet. Wel een liter kvs geloosd dus zelfs nadat ik de ventilator op altijd-aan had bedraad bleef ie op 6 balkjes lopen :') Oh well, zo maak je nog eens wat mee. Schijnt vaker te gebeuren dus wees gewaarschuwd :P

Wel nog even wat tijd genomen om eens goed op die Duke te zitten en hem beter te bekijken, wat een vet ding zeg. Als ik een straatfiets wilde (en ik had het geld B| ) was het een uitgemaakte zaak. S1000R komt niet eens in de buurt qua uitstraling én zitcomfort. As it is though, zou ik voor de Adv R gaan (als ik het geld had B|) :+
 
Laatst bewerkt:
Was niet iemand van hier die ik inhaalde gisteren ?
19.00 smt op de ring amsterdam..
 
Laatst bewerkt:
Vandaag op dit beest gereden :9~ Zal ik hm kopen, of niet? :9


[~[url="http://imagizer.imageshack.us/v2/640x480q90/24/z209.jpg"]afbeelding~][/URL]
Ga je geen spijt van krijgen! Van die TKC's ook niet, mits je af en toe het zand opzoekt. Zelfs op de 'harde' weg is het een lekker bandje, alleen snel op.
21" zal misschien even wennen zijn als je 17" of zo gewend bent, maar in combinatie met de voortreffelijke vering van de Oostenrijker gooi en smijt je de fiets net waar je 'm hebben wil. Zelfs naast de weg is geen probleem })
 
Pff hou op schei uit :/
Met de minste aanzet tot insturen denk je dat het voorwiel onder je vandaan glijd.
Maar geen man overboord, daar wordt druk over onderhandeld ;)
Dat is absoluut onzin. Het voelt zo, oké, maar je kunt idioot hard op TKC's ;) En als ze echt niet bevallen, de achterband houdt het ongeveer 4.000km uit dus je bent er zo weer van af :P


Hij is wel te schoon voor die bandjes :Y Ik ga de mijne zo nog even vies maken in de kuil denk ik :]
 
Laatst bewerkt:
Hij is wel te schoon voor die bandjes :Y Ik ga de mijne zo nog even vies maken in de kuil denk ik :]

Wist niet dat je ook wel eens in de kuil kwam? (of ben ik in de war met iemand anders)
Moeten we maar eens afspreken.
We gaan er regelmatig trialen.
 
Proefritje gemaakt op een 1190 adv R... Niet verkeerd.. Wat is dat rode lampje eigenlijk als je wat vlot optrekt? Het rood van de toerenteller? Vergeten te vragen bij de dealer. Voor de rest, twijfel nog tussen een gewone Adventure of de R uitvoering. Ik vind die laatste gewoon veel mooier qua kleur... Ik ga wel nog even proefrijden op een Crosstourer, die DCT is een juweeltje, en cardan heeft ook zo zijn voordelen.. verstand vs. emotie denk ik...
 
Proefritje gemaakt op een 1190 adv R... Niet verkeerd.. Wat is dat rode lampje eigenlijk als je wat vlot optrekt? Het rood van de toerenteller? Vergeten te vragen bij de dealer. Voor de rest, twijfel nog tussen een gewone Adventure of de R uitvoering. Ik vind die laatste gewoon veel mooier qua kleur... Ik ga wel nog even proefrijden op een Crosstourer, die DCT is een juweeltje, en cardan heeft ook zo zijn voordelen.. verstand vs. emotie denk ik...
Traction control. Zal wel op een hoog standje hebben gestaan.
 
Dacht al zoiets. Heb maar een half uurtje gereden en niet aan de instellingen geprutst. De motor stond op sport.. Mis je eigenlijk iets aan het EDS bij de R?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan