KTM 990 SM-R, SM-T, ADV en meer LC8 topic deel V

Status
Niet open voor verdere reacties.
Storm gelukkig voorbij. Ik heb gemerkt dat de smt bij ongeveer 3500 toeren even inhoudt. Nu ben ik hem nog wel aan het inrijden, maar is dat normaal (te arm door emissie eisen of zo)?

Hmm, heb de mijne volgende week zaterdag. Ga er wel op letten. Denk dat het iets tijdens de eerste km's. Bovendien kunnen ze bij het eerste beurtje ook even de boel uitlezen om dit op te lossen? Misschien is er n nieuwe mapping beschikbaar? Kan je zien op ktm.com :).
 
Mede KTM-ers, ff een klein vraagje:

Op de KTM site kan je een lijstje vinden met "goed gekeurde" banden per type motor.
De SMT zonder ABS heeft een grote lijst waar de MPP 2CT's wel bij staan, de SMT MET ABS slecht 4 a 5 types en geen MPP 2CT, iemand een idee wat hier de achter liggende gedachte van is??

Heb namelijk een SMT met ABS en wil eigenlijk een setje MPP 2CT's laten leggen, maar laat die er nou net niet bij staan in het lijstje!
Ik heb geen idee waarom dat is...
Maar ik zou me er niks van aantrekken ;)
 
Hmm, heb de mijne volgende week zaterdag. Ga er wel op letten. Denk dat het iets tijdens de eerste km's. Bovendien kunnen ze bij het eerste beurtje ook even de boel uitlezen om dit op te lossen? Misschien is er n nieuwe mapping beschikbaar? Kan je zien op ktm.com :).

Ja ik wacht het wel even af, zal het er bij de eerste beurt over hebben. Ben benieuwd of jij het ook ervaart.
 
Dit is vrij normaal, komt idd door de emissie eisen.
In dat toeren gebied worden de metingen verricht.
Daarbij wordt het vermogen in de 2de en 3de versnelling wat beperkt.
 
Ben de mijne effe een winter beurtje aan het geven. :+
full

full

full

full
 
10 graden, zonnetje en droog... Ik heb zojuist weer heerlijk gereden :Y
Prima winter dit!
 
Het was heerlijk motorrijweer!!
Als dit een voorbode is voor de rest van het jaar, dan gaat het helemaal goedkomen!

SMR bevalt goed. Wel heel erg wennen aan het afremmen op de motor.

Ja het was prima te doen vandaag. Ik heb vóór de v-twins altijd japanse 4-cilinders gereden, maar zou niet meer terug willen. Zelfs de proefrit met de 3-cilinder van de tiger 800 was me te saai, m'n ktm is een geweldige karakterfiets. :]
 
Ja het was prima te doen vandaag. Ik heb vóór de v-twins altijd japanse 4-cilinders gereden, maar zou niet meer terug willen. Zelfs de proefrit met de 3-cilinder van de tiger 800 was me te saai, m'n ktm is een geweldige karakterfiets. :]

Hahaha, zelfde proefritten gemaakt, en idd de Tiger is wat aan de saaie kant!
Bijna geen leven in het blok! En het sturen is ook veel minder leuk!

Lang leve de SMT! *O* :9
Nou ja, weet ik in ieder geval dat ik milieuvriendelijk rondtuf haha.

Ik heb begrepen dat dit aangepast kan worden.
Ik ga het in elk geval wel vragen bij de eerste beurt.
Bij mijn weten alleen door andere dempers, bv Akra's en de daar bij horende mapping.
Scheelt bij mij echt een hoop, werd gewoon weer opnieuw verliefd op m'n fiets! :}

Misschien dat er met bv. een powercommander ofzo ook wel wat aan te doen is.
 
Laatst bewerkt:
Bij mijn weten alleen door andere dempers, bv Akra's en de daar bij horende mapping.
Scheelt bij mij echt een hoop, werd gewoon weer opnieuw verliefd op m'n fiets! :}

Misschien dat er met bv. een powercommander ofzo ook wel wat aan te doen is.

Een powercommander kan alleen bij ecu-gestuurde injectie; de 950 is een carb-motor toch?

Het schijnt dat bij de 950 SMR er lucht over de gasschuif geblazen wordt en dat hij geknepen is in de 2de en 3de versnelling.
Die zaken wil ik allemaal eruit hebben. Volgas!!
 
Ben de mijne effe een winter beurtje aan het geven. :+ [afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
2 LC8 blokken, dus andere is 990? En dan carbs erop :}

Ga je nou Duke3 koplamp op 950 SMR plaatsen? Hoe zit dat met aansturing van teller? Bij mijn weten kan je het onmogelijk aan praat krijgen (ja, heb ooit een poging gedaan en krijg alleen knipperende FI lampje) en die teller kent zelfdiagnose. Als de teller geen respons van ECU (die van injectie) krijgt dan geeft tie zichzelf niet vrij. -O-
 
Een powercommander kan alleen bij ecu-gestuurde injectie; de 950 is een carb-motor toch?

Het schijnt dat bij de 950 SMR er lucht over de gasschuif geblazen wordt en dat hij geknepen is in de 2de en 3de versnelling.
Die zaken wil ik allemaal eruit hebben. Volgas!!
Owww, wacht, dat had ik ff over het hoofd gezien!
Met carbs is het volgens mij wel iets makkelijker voor elkaar te krijgen, andere sproeiers/ naalden.
Begrenzer was bij mij SMT een kwestie van 2 draadjes door knippen, maakt niet veel uit, maar hij gaat toch net wat makkelijker op het achterwiel met gas alleen! 8-)
 
Ik weet dat Motorcenter Venlo pas een hele mooie heeft ingeruild, ik heb er zelf in november op proefgereden, ding ziet er puntgaaf uit. Over de prijs valt altijd te onderhandelen lijkt mij.

grtz, Tok

maar niet gekocht, waarom?
 
Een powercommander kan alleen bij ecu-gestuurde injectie; de 950 is een carb-motor toch?

Het schijnt dat bij de 950 SMR er lucht over de gasschuif geblazen wordt en dat hij geknepen is in de 2de en 3de versnelling.
Die zaken wil ik allemaal eruit hebben. Volgas!!

Rob, op het lc8 forum staat een heel topic met foto`s hoe je het moet doen.
Volgens mij gemaakt door onze vriend Kazz.
Het is makkelijk zat dus waarom zou je het in een dure garage laten doen.
En anders effe een ritje vlaardingen maken dan doen we het gelijk en zetten we de sommerdoors en het dna luchtfilter gelijk erin.
Als je dan zorgt dat je de sas afdek plaatje hebt zetten we die er ook gelijk op.
Volgens mij heb je al een bestelling lopen bij sommer dus kan je die gelijk mee laten komen.
Daarna een pro factory kit erin ( ander naalden en sproeiers ) bij Verpalen op de bank de juiste settings zien te vinden en dan knallen.
Niet VOLGAS want dan leg je met je rug op het asfalt. _O-
 
Laatst bewerkt:
2 LC8 blokken, dus andere is 990? En dan carbs erop :}

Ga je nou Duke3 koplamp op 950 SMR plaatsen? Hoe zit dat met aansturing van teller? Bij mijn weten kan je het onmogelijk aan praat krijgen (ja, heb ooit een poging gedaan en krijg alleen knipperende FI lampje) en die teller kent zelfdiagnose. Als de teller geen respons van ECU (die van injectie) krijgt dan geeft tie zichzelf niet vrij. -O-

Erwin, met je oren is misschien wat mis maar met je ogen zeker niet. :+

Inderdaad een 990 blok wat met carbs gemonteerd gaat worden.
En dat gaan de keihin fcr 41 mm worden.
Er wordt op dit moment door Andre V gekeken of het wijs is om nog wat andere dingen aan het blok te doen voor ik het erin hang.
Koppen flowen sdr nokkenassen erin sdr zuigers erin zodat het max toerental omhoog kan.
Wat wel zeker is zijn deze jongens. :9
full





Wat de teller betreft vrees ik dat je gelijk hebt, dus moet ik een nette manier zien te vinden om mijn oude teller terug te plaatsen.
Op dit moment is mijn grootste probleem het contact slot want dat zit op de nieuwe unit op een andere plaats.
Ik zal wel tegen meer problemen aanlopen. |(
Heb ook de voorpoten van een super duke erin gezet en bij wp wordt de achter veer verbouwt met als doel de motor te verlagen, ( hoef ik niet meer bij stilstaan de teentjes te gebruiken )
Als alles lukt wat ik in mijn hoofd heb dan staat er een naked bike met een sm look waar ik nog een paar jaar mee vooruit kan zonder me te vervelen. :z

Als ik zie wat ktm de laaste tijd kwa nieuwe motors op de weg zet kan ik alleen maar zegen allemans vrienden en geen hardcore fun bike`s meer dus bouw ik hem zelf maar.
Al blijf ik met spaning wachten op de 1190 SMR.
 
Laatst bewerkt:
maar niet gekocht, waarom?

Ik wilde een gloednieuwe (had ook een nog jonge inruiler), vandaar. Maar deze tweedehandse reed absoluut super en zag er ook nog eens puntgaaf uit, zeer zeker van een liefhebber geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan