KTM 990 Super Duke Hangout deel 6

Status
Niet open voor verdere reacties.
ff een vraagje
(tis al eerder een discussie geweest)

welke 07 - heden SD rijders (niet R) rijden met aangepaste vertanding

ik twijfel aan een andere vertanding achter
38 (standaard) of 39, 40
41 lijkt me te veel van het goede


wie heeft er ervaring mee?

gister overgestapt van 17-39 naar 16-40. (op een '05 welliswaar)
kompleet andere fiets zeg, stuk smoother onderin, geen gehak meer.
op gas op achterwiel verloopt wel wat anders, vind de eerste versnelling een beetje kort.
Geloof dat ik ook wel wat op top kwijt ben, but who gives a f*ck.
ondanks dat ik blij ben met de verbetering wat betreft dat gehakkel, mis ik geloof ik toch iets.
maar zit er net onder, zal wel tussen de oren zitten.
 
Hoi LC8 rijders, ik heb nog een Motohooligan airbox te koop, heb er zelf zon 380 euro voor betaald(alle bonnen aanwezig, verzendkosten 48 dollar en 80 euro invoerkosten kwamen er bij op). Is ongeveer 800km gebruikt. Gaat weg ivm verkoop motor. Vraag 300 euro inclusief verzendkosten.

DSCF2162.jpg


Zorgt voor 8 tot 12pk meer vermogen over de gehele linie na afstellen maar het belangrijkste is dat de motor onderin minder bokt en vloeiender oppakt. Inlaadgeluid is ook super trouwens! Is al veel over geschreven op www.supderduke.net.

Filmpje met on-board geluid:

 
Hoi LC8 rijders, ik heb nog een Motohooligan airbox te koop, heb er zelf zon 380 euro voor betaald(alle bonnen aanwezig, verzendkosten 48 dollar en 80 euro invoerkosten kwamen er bij op). Is ongeveer 800km gebruikt. Gaat weg ivm verkoop motor. Vraag 300 euro inclusief verzendkosten.

[afbeelding]

Zorgt voor 8 tot 12pk meer vermogen over de gehele linie na afstellen maar het belangrijkste is dat de motor onderin minder bokt en vloeiender oppakt. Inlaadgeluid is ook super trouwens! Is al veel over geschreven op www.supderduke.net.

Filmpje met on-board geluid:


Moddervet geluid zeg!
 
Volgende probleem.. De SD loopt 3 sec. en slaat af, er worden geen storingen weergeven en het digitale display werkt ook nog niet. Iemand ervaring mee?

Tinus
 
Vandaag eventjes gereden op de SDR van Badtzmaru:
Eerste indruk: jezus wat een hoog ding, hoe moet je hiermee in godsnaam je knie aan de grond krijgen _O-
Koppeling met zeer korte slag (ondanks dat ik hem 2 keer uit liet vallen voor ik een meter gereden had :$ went het verbazend snel). Een houten plank als zadel is nog zachter maar dat korte stukje was het verbazend genoeg niet hinderlijk. Wat bochten betreft compleet anders dan ik ooit gereden heb met weinig gevoel in het voorwiel en de neiging wijd te lopen (misschien ook omdat ik wat lichter ben dan Badtz). Zal deels vering afstelling zijn en deels aanpassen van rijstijl, dat zei Badtz daarna ook nog.
Merkte wel de potentie van de motor en het blok wat erin hangt :}
Lekker lomp directe gasreactie, overal zat vermogen, wheelies on demand en totaal geen aan/uit gevoel waar ik veel geklaag over las.
Imo absoluut geen beginnersmotor maar kan niet wachten er zelf eentje in de schuur te hebben staan :]

Nog bedankt dat ik ff een rondje kon rijden Ric, nu ben ik verpest B|
FF update voor het openings topic.

Nieuwe foto.
[afbeelding]
Ben niet zo gek op gekleurde velgen maar deze zijn echt super :9~
 
Laatst bewerkt:
gister overgestapt van 17-39 naar 16-40. (op een '05 welliswaar)
kompleet andere fiets zeg, stuk smoother onderin, geen gehak meer.
op gas op achterwiel verloopt wel wat anders, vind de eerste versnelling een beetje kort.
Geloof dat ik ook wel wat op top kwijt ben, but who gives a f*ck.
ondanks dat ik blij ben met de verbetering wat betreft dat gehakkel, mis ik geloof ik toch iets.
maar zit er net onder, zal wel tussen de oren zitten.


deze verhouding lever je een 25km/h in

Gearing Commander ⚙

maar ja als top een issue was had ik wel bij mijn GSRr

maar het moet ook weer geen continue wheely fiets worden
(is dat bij jou nu niet het geval??)
 
Laatst bewerkt:
hey Ric,

Dikke topic weer! nice work mate! Mag deze voor mij in de OP? Zal tzt nog wel eens een betere pic nemen.

Foto-WJPHSOX8-D.jpg
 
~
Vandaag eventjes gereden op de SDR van Badtzmaru:
Eerste indruk: jezus wat een hoog ding, hoe moet je hiermee in godsnaam je knie aan de grond krijgen _O-
Koppeling met zeer korte slag (ondanks dat ik hem 2 keer uit liet vallen voor ik een meter gereden had :$ went het verbazend snel). Een houten plank als zadel is nog zachter maar dat korte stukje was het verbazend genoeg niet hinderlijk. Wat bochten betreft compleet anders dan ik ooit gereden heb met weinig gevoel in het voorwiel en de neiging wijd te lopen (misschien ook omdat ik wat lichter ben dan Badtz). Zal deels vering afstelling zijn en deels aanpassen van rijstijl, dat zei Badtz daarna ook nog.
Merkte wel de potentie van de motor en het blok wat erin hangt :}
Lekker lomp directe gasreactie, overal zat vermogen, wheelies on demand en totaal geen aan/uit gevoel waar ik veel geklaag over las.
Imo absoluut geen beginnersmotor maar kan niet wachten er zelf eentje in de schuur te hebben staan


:Y vering afstellen, als je vering goed staat, stuurt de duke super neutraal.
mn maatje had eerst ook met zn vering, dat als hij instuurde dat de bike te ver naar binnen viel, vering is nu afgesteld, en nergens geen last meer van. :]
 
Laatst bewerkt:
max toerental bij superduke klopt niet op de site geloof ik. Standaard toch 9500 en de SDR 10500rpm?
 
(misschien ook omdat ik wat lichter ben dan Badtz)
\
Vandaag eventjes gereden op de SDR van Badtzmaru:
Eerste indruk: jezus wat een hoog ding, hoe moet je hiermee in godsnaam je knie aan de grond krijgen _O-
Koppeling met zeer korte slag (ondanks dat ik hem 2 keer uit liet vallen voor ik een meter gereden had :$ went het verbazend snel). Een houten plank als zadel is nog zachter maar dat korte stukje was het verbazend genoeg niet hinderlijk. Wat bochten betreft compleet anders dan ik ooit gereden heb met weinig gevoel in het voorwiel en de neiging wijd te lopen (misschien ook omdat ik wat lichter ben dan Badtz). Zal deels vering afstelling zijn en deels aanpassen van rijstijl, dat zei Badtz daarna ook nog.
Merkte wel de potentie van de motor en het blok wat erin hangt :}
Lekker lomp directe gasreactie, overal zat vermogen, wheelies on demand en totaal geen aan/uit gevoel waar ik veel geklaag over las.
Imo absoluut geen beginnersmotor maar kan niet wachten er zelf eentje in de schuur te hebben staan


:Y vering afstellen, als je vering goed staat, stuurt de duke super neutraal.
mn maatje had eerst ook met zn vering, dat als hij instuurde dat de bike te ver naar binnen viel, vering is nu afgesteld, en nergens geen last meer van. :]~
Zoiets las ik al in de reviews, o.a. die van motorfreaks.nl dus ik maak me daar weinig zorgen om. Ben blij dat de SDR makkelijk naar 2 zitter is om te bouwen (zadel, kapje en stepjes terwijl ik dacht dat het subframe ook omgezet moest worden).
 
(misschien ook omdat ik wat lichter ben dan Badtz):Y vering afstellen, als je vering goed staat, stuurt de duke super neutraal.
mn maatje had eerst ook met zn vering, dat als hij instuurde dat de bike te ver naar binnen viel, vering is nu afgesteld, en nergens geen last meer van. :]\
Zoiets las ik al in de reviews, o.a. die van motorfreaks.nl dus ik maak me daar weinig zorgen om. Ben blij dat de SDR makkelijk naar 2 zitter is om te bouwen (zadel, kapje en stepjes terwijl ik dacht dat het subframe ook omgezet moest worden).[/quote]


door wie is de vering afgesteld?
en wat is er gedaan??
 
ff een vraagje
(tis al eerder een discussie geweest)

welke 07 - heden SD rijders (niet R) rijden met aangepaste vertanding

ik twijfel aan een andere vertanding achter
38 (standaard) of 39, 40
41 lijkt me te veel van het goede


wie heeft er ervaring mee?

Ik heb 41, rijdt super vind ik. Kleine rotondes enzo die anders eigenlijk precies tussen de 1e en 2e versnelling vallen gaat veel makkelijker. Sowieso ook bij lagere snelheden kun je makkelijker de 2 pakken als het in zn 1 nogal hoogtoerig wordt. In welk opzicht lijkt dat je teveel van het goede?
 
door wie is de vering afgesteld?
en wat is er gedaan??

De vering is afgesteld door een monteur van het Honda ten cate team. Maar heb geen flauw idee wat hij heeft gedaan. Hij stelde wat vragen en ging toen zijn gang :-)

Ik heb 41, rijdt super vind ik. Kleine rotondes enzo die anders eigenlijk precies tussen de 1e en 2e versnelling vallen gaat veel makkelijker. Sowieso ook bij lagere snelheden kun je makkelijker de 2 pakken als het in zn 1 nogal hoogtoerig wordt. In welk opzicht lijkt dat je teveel van het goede?

Hier ook 16-41!! :} En dat blijft hij ook :9~
 
Laatst bewerkt:
sjorrit ,

volgens mij wordt je harstikke gek van inlaat geluid ,na een poos gereden te hebben met motorhooligen....???
zoiets van open filter op een koekblik,niet mijn ding
ongetwijfeld zullen er vast wel liefhebbers voor zijn ....

get veur dig witte O-)
 
De vering is afgesteld door een monteur van het Honda ten cate team. Maar heb geen flauw idee wat hij heeft gedaan. Hij stelde wat vragen en ging toen zijn gang :-)Hier ook 16-41!! :} En dat blijft hij ook :9~~
Flauw vermoeden dat mijne ook 16-41 gaat worden O-)

Enige lastige is dat je meteen een speadohealer moet installeren..
 
Laatst bewerkt:
deze verhouding lever je een 25km/h in

Gearing Commander ⚙

maar ja als top een issue was had ik wel bij mijn GSRr

maar het moet ook weer geen continue wheely fiets worden
(is dat bij jou nu niet het geval??)

als je bedoelt dat ie onverwachte wheelies maakt, nee.
Gaat gewoon goed van zijn plek, geen ongeplande hoogkomers ofzo.
krijg hem in 2e nu wel makkelijker op het gas op het achterwiel. en in 1e vond ik het omhoogkomen wat minder plots of explosief gaan.
maar zoals ik al zei, zit er pas sinds gister onder, zal het tussen bodegraven en zoetermeer vast niet vaker als een keer of 10 geprobeerd hebben. O-)
wel nog ff een extra rondje zoetermeer gemaakt voor ik naar huis ging :P
rotondes enzo veel beter te doen dat was vlug duidelijk, daar ligt het hier nl vol mee ;)
 
Laatst bewerkt:
Flauw vermoeden dat mijne ook 16-41 gaat worden O-)

Enige lastige is dat je meteen een speadohealer moet installeren..

waarom een speadohealer?
sensor zit toch gewoon bij het voorwiel, veranderd toch niets aan de manier waarop de snelheid gemeten word.
 
sjorrit ,

volgens mij wordt je harstikke gek van inlaat geluid ,na een poos gereden te hebben met motorhooligen....???
zoiets van open filter op een koekblik,niet mijn ding
ongetwijfeld zullen er vast wel liefhebbers voor zijn ....

get veur dig witte O-)


Valt 100% mee, komt meer geluid uit naarmate je het gas verder open draaid. Dus als je bijv. constant 130 rijd dan maakt hij niet meer geluid dan met het normale filter, pas wanneer je het gas open gooit om van 130 naar bijv. 150 te gaan dan komt er een lekkere brul onder de tank weg wat totaal niet irrieteerd (heb zelf ook een hekel aan openfilters in auto's).

Kijk ook ff bij 5:30 van het filmpje, daar zegt de filmer ook hetzelfde. Geluid is erg verslavend en had elke keer een grijns op mijn gezicht bij stoplicht sprintjes. Mijn 990 SM maakte eerst geen powerwheelies in de 3de versnelling maar met het filter was het een eitje :] Heb motor helaas weg moeten door door inname rbw vandaar dat ik het filter los verkoop.
 
Laatst bewerkt:
waarom een speadohealer?
sensor zit toch gewoon bij het voorwiel, veranderd toch niets aan de manier waarop de snelheid gemeten word.
Weet niet waar de sensor bij de SD zit, dacht dat tegenwoordig vrijwel alle motoren de opnemer op de uitgaande as hadden zitten. Wel handig als hij idd op het voorwiel zit :)
 
Hulde voor de vernieuwende plaatjes in de OP Badtzmaru. Ik ben weer present :)

ziet er weer goed uit ! :}

:^

Flinke openingspost!

Vreselijk mooie OP! Erg veel werk, maar meer geweldig gedaan!

hey Ric,

Dikke topic weer! nice work mate!

FF nog mijn complimenten voor het openingstopic


:} :} :} :}

Stoppen met die veren hoor! Straks kan ik niet meer lopen. Al gaat dat toch beroerd momenteel Whaha.... Ben kei hard op mijn smoel gegaan vandaag met motorcrossen. Schouder uit de kom, ribben gekneusd (stuur afdruk staat nog als bloeduitstorting in mn borstkast), vocht in mn knie en diverse schrammen van de bramenstruikjes waar ik in landen. Whaha... Maar het was het wel dubbel en dwars waard!

En die OP was stiekum erg makkelijk hoor :o gewoon knippen/plakken gaat alleen we erg veel tijd in zitten ;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan