Dank voor je reactie. Stuurbout klinkt goed.Ik heb een Tomtom en deze zit op één van de stuurbouten. Stuurbout er uit, en nieuwe met ronde bol er in. Vrij simpel
Net even eentje losgedraaid en nagemeten: stuurbouten zijn inderdaad M8. De vorige eigenaar heeft vermoedelijk dezelfde oplossing gebruikt, want alleen linksboven was inbus ipv. torxWeet niet meer of het M8 was. Link was alleen een voorbeeld.
Ik heb de klem van Tomtom gebruikt die er bij geleverd was.
Ik denk dan dat een korte klem voldoende moet zijn, omdat je dan met het aansluitpunt op de stuurbout al redelijk dicht op het midden zit.
Beide prachtige fietsen @Raymond_mt, dus wat mij betreft geen vloeken in de kerk. De MT07 is toevallig mijn lesmotor geweest, dus heb zelf ook ervaring met beide.
Vanwaar de overstap als ik vragen mag? En hoe ervaar jij de verschillen?
PS. Emmeloord is sindsdien iets minder rustig dus
Gefeliciteerd Raymond. Mooi brommerke. Ga je nog een andere kentekenplaathouder plaatsen?
EP KTM 690 Duke Tail Tidy 2012+ (Red Rear Light)
Look at the sleek and strong design of this Evotech KTM 690 Duke Tail Tidy and how it blends seamlessly with the sporting lines of your KTM 690. CNC machined from lightweight aircraft grade aluminium and finished in tough satin black powder coat. We also supply a new rear light which is 100%...evotech-performance.com
met 2.4 voor en 2.8 achter zit je wel goed is mijn mening, de een zit er wat onder, de ander wat boven, ieder z'n keuze.. Zachtere banden is tot op een zekere hoogte meer grip maar ook meer slijtage, hardere banden vice versa.Vraag om advies over bandenspanning:
over een kleine 2 weken ga ik een weekendje rijden en sturen in Duitsland, regio Sauerland. De banden op mijn 690 Duke zijn Metzeler Sporttec M7 RR. Ik weeg zelf rond de 90 KG en ik neem achterop een Kriega Drybag met een beetje bagage (toilettas, schoenen, setje kleding en een kettingslot) mee. Wat zouden jullie als bandenspanning adviseren (en waarom)?
Thanks. Toch frappant dat het meerendeel van de adviezen een bandenspanning aanraadt, die een stuk hoger is dan de aanbevolen 2.0/2.0 uit het boekje van KTM.met 2.4 voor en 2.8 achter zit je wel goed is mijn mening, de een zit er wat onder, de ander wat boven, ieder z'n keuze.. Zachtere banden is tot op een zekere hoogte meer grip maar ook meer slijtage, hardere banden vice versa.
Sauerland is leuk sturen, have fun!
Ik sluit mij hier volledig bij aan.Persoonlijk zou ik lekker de handleiding waardes aanhouden. Misschien voor het snelweg deel iets hoger. 2.2 voor & 2.4 achter max.
Taartschep eraf +1.Hier mijn Duke. Weet nog niet of ik de taartschep ga vervangen door iets mooiers, risico is dan wel dat ik onder de blubber thuis kom.
Het schakelen naar z’n 1 gaat moeizaam vanuit stilstand (vaak 2 x proberen alvorens resultaat). Is dit een bekend iets bij de Duke? Indien niet, dan zal ik de olie zsm laten vervangen door de voorgeschreven soort, kan me voorstellen dat het blok daar gevoelig voor is.
Achter is 32mm dop (en de voorkant 27mm)Weet iemand wat de dop-/steek-/ringsleutelmaat is van de bout van de steekas van het achterwiel? 32 of 33? Ik wil de ketting stellen maar mijn doppenset stopt bij 27