KTM duke

jij roept ook maar wat he?


:^


Maareh idd vaag verhaal, past mooi in de categorie "dit klinkt te mooi om waar te zijn".
Komt in ieder geval een beetje duister over, misschien een eerlijk frame met gepikte onderdelen ofzoiets?
Maar om dan zo'n vaag verhaal te gaan verzinnen :?
Anyway als ie goed is en eerlijk heb je misschien wel gewoon een buitenkansje :Y















Of niet :+
 
Laatst bewerkt:
hmmm... hoe langer ik naar de plaatjes kijk hoe slechter het gevoel is dat ik er bij krijg... zal even het mailverkeer met de eigenaar hier neer zetten:
kan je hem niet mailen dat het niet om een enkele aanpassingen gaat maar veel, desnoods mail je hem het plaatje van het 97 model.

verder een hoop algemeen ktm gelul.... niks duke's specifieks...
alle ktm's hebben wp veren en brembo schijven, vertel es wat nieuws.
ja, ze doen ook mee met de dakar... duh.

maar mischien is deze verkoper een sukkel en heb je mazzel...
kenteken, serienummers noteren en zoeken....
 
jij roept ook maar wat he?

Er was iemand mij voor, we hadden het al eerder opgemerkt, maar wilde er niet op reageren.
Niet kwaad bedoeld hoor ,maar vind het jammer als iemand op verkeerd been wordt gezet.

On topic;
Ik denk er het mijne van.
Maar als er niets te bewijzen valt en de papieren zijn in orde, is het echt een koopje. Kan wel erg vervelend worden ,als je later ergens postcodes of iets dergelijks tegen komt op de kunsstof delen. (heb ik bij mij ook gedaan vandaar)
Persoonlijk zou ik ttot op de bodem gaan eerdat ik mijn centen er aan zou spenderen. Het blijft wel een mooie fiets...........


Dick
 
kan je hem niet mailen dat het niet om een enkele aanpassingen gaat maar veel, desnoods mail je hem het plaatje van het 97 model.

Dit heb ik hem gisteravond gemaild:


Ik heb nog even goed zitten kijken naar de foto's op marktplaats, en ik kan er geen duke I meer in terug vinden. Het gaat hier volgens mij niet om een aantal kleine veranderingetjes, maar echt om een radicaal andere fiets. Een Duke I verschild op veel fronten met een duke II, de belangrijkste: het plastic, wielen, voorfork, achterbrug, uitlaatsysteem en motor. De duke I heeft een lc4 620 motor en een duke II een lc4 640 motor. Heb je misschien nog een paar fototjes in wat hogere resolutie voor me zodat ik nog eens goed kan kijken wat er allemaal is veranderd?

en het fototje van de 97 duke erbij gedaan... ben benieuwd wat voor reactie ik er op krijg :W

Ik heb gerageerd op deze advertentie omdat ik dacht dat het een gewone duke II was, misschien een schade fiets gezien de prijs, die met wat nieuw plastic naar het meest recente model was verandert. Vond de prijs al erg laag, maar misschien moest hij weg of heeft de verkoper geen benul van de marktwaarde. Toen ik hoorde van de verkoper dat het een duke I was vond ik het al een raar verhaal...en idd als je de velgen, achterbrug, vork, plastic en dan nog de extra's die er bij zitten bij elkaar opteld kom je zo aan €4000,- :N B|

Mocht ik gaan kijken ( blijf de duke II een hele geile fiets vinden) dan kan ik toch alleen controleren of hij op kenteken staat en het frame eerlijk is.. Kwestie van de RWD bellen... Maar of hij vol zit met gejatte onderdelen kom je nooit achter? Zeker niet als hij ergens in Duitsland is gejat en omgekat..
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, zijn er al meer mensen die gereageerd hebben op deze advertentie? :?
jep. ik vond hem ook erg mooi en omdat mijn budget ook niet boven de 4000 euro gaat zag ik dit als een buitenkansje :) ik heb ook contact gehad via de mail en bel hem vanavond nog een keer terug als hij wel thuis is. ik ben van plan om langs te gaan met kennissen die meer ervaring hebben met 2e hands kopen en dit zeker goed kunnen beoordelen. ik heb zelf mijn rijbewijs nog niet en moet het eerst met 25kw doen.

de eigenaar beweert ook dat deze motor als 20kw op het kenteken staat. ideaal voor mij dus. dan hoeft er alleen nog maar een begrenzer in en kan ie zo legaal de verzekering in.

Mocht ik eerder zijn, dan zal ik laten weten wat ik er van vind en hoe eerlijk en betrouwbaar dit alles in het echt overkomt :)

hij is wel zoooooo geil :9~
 
de eigenaar beweert ook dat deze motor als 20kw op het kenteken staat. ideaal voor mij dus. dan hoeft er alleen nog maar een begrenzer in en kan ie zo legaal de verzekering in.

Dat werkt alleen als op het kenteken de vermelding "geschikt voor licht rijbewijs" staat. Of iets van die strekking in elk geval.

Alleen 20kw hoeft niet per definitie voldoende te zijn, aangezien de motorfiets erg licht is.
 
die motor valt echtniet binnen de 25kw regel!!,en sethos laat je niet onder druk zetten door intresse van andere!!,neem guz mee als je gaat kijken,dan heb je wel een kenner dr bij,die wat lastige vragen kan stellen die jou mogelijk gerust kunnen stellen :Y ,oftwel hij flikkert door de mand of hij onderbouwt...
 
Ik had ook al even zitten vergelijken... en kon op de plaatjes zo 123 geen verschillen zien met de dukeII... Achterbrug ed lijken me ook van een duke II.. Ik herken eigenlijk helemaal niet meer van de DUKE I op deze fiets...

dus of heeeel goed omgebouwd, of we worden belazerd! B|

De verkoper heeft verteld dat hij uit 97 is ( is dus een duke I) en in 2005 omgebouwd naar 2005 model. Dit is volgens hem grotendeels in duitsland gebeurt. Hij heeft hem gekocht van de persoon die hem heeft geimporteerd..

Vraagprijs, € 3950,- is voor een 97 duke op zich niet heel hoog, maar aangezien er aan dit ding zoveel verbouwd is vraag ik me af of het geen oude schade fiets is..
:?

Nou ik denk dat ik het wel weet. Inderdaad lijkt zo te zien alles aan de motor van een Duke II afkomstig. Alleen heeft de Duke II een oliefilter onderaan de voorste framebuis en dat ontbreekt bij deze motor.
Misschien ben ik paranoide, maar mijn happy guess is dat het een gejatte Duke is, omgekat met een met een ouwe LC4, die in Duitsland is gekocht omdat ze daar goedkoop zijn, en bij het invoeren krijg je zeker nog 'Duke' op het kenteken ook ? Wat een slimmerik. Maar misschien weet de verkoper ook wel van niks.
Kijk 'm maar eens diep in z'n ogen...
 
full

bel me maar ff!!!
 
Nou ik denk dat ik het wel weet. Inderdaad lijkt zo te zien alles aan de motor van een Duke II afkomstig. Alleen heeft de Duke II een oliefilter onderaan de voorste framebuis en dat ontbreekt bij deze motor.
Misschien ben ik paranoide, maar mijn happy guess is dat het een gejatte Duke is, omgekat met een met een ouwe LC4, die in Duitsland is gekocht omdat ze daar goedkoop zijn, en bij het invoeren krijg je zeker nog 'Duke' op het kenteken ook ? Wat een slimmerik. Maar misschien weet de verkoper ook wel van niks.
Kijk 'm maar eens diep in z'n ogen...
goed opgemerkt, dat van het oliefilter.
maar de cilinderkop lijkt niet op die van een 97 duke...
 
stel dat ik besluit om langs te gaan. wat voor papieren moet ik dan allemaal checken en waar moet ik op letten om er zeker van te zijn dat hij eerlijk is? frame-nr. controleren?...dat soort dingen...

misschien beetje noob-vraag, maar heb hier gewoon geen ervaring mee :+ met de bromfiets was het namelijk wat makkelijker voor dat ze een kenteken hadden:p en wat dat 25 kw betreft. vriend van me heeft een ktm supermotard 620 (weet niet precies wat voor) en die is ook naar 25kw gezet. rijdt prima. lijkt me dat die blokken niet zoveel verschillen, toch?

alvast bedankt
 
dacht het niet.
heb zelf proefgereden, en vond het wat tegenvallen,
maar probeer pozitief te blijven.
erg je best doe je niet...
wel eens bedacht dat je op een slecht afgesteld (of standaard geknepen) exemplaar hebt gereden?
Duke-2 heeft grote airbox en dubbele piep... dat levert altijd meer vermogen op dan de toen gangbare 620/640.
Alleen van de smc (voornamenlijk vanwege de keihin) heeft ie vermogen-technisch wat te vrezen...
 
Nou ik denk dat ik het wel weet. Inderdaad lijkt zo te zien alles aan de motor van een Duke II afkomstig. Alleen heeft de Duke II een oliefilter onderaan de voorste framebuis en dat ontbreekt bij deze motor.
Misschien ben ik paranoide, maar mijn happy guess is dat het een gejatte Duke is, omgekat met een met een ouwe LC4, die in Duitsland is gekocht omdat ze daar goedkoop zijn, en bij het invoeren krijg je zeker nog 'Duke' op het kenteken ook ? Wat een slimmerik. Maar misschien weet de verkoper ook wel van niks.
Kijk 'm maar eens diep in z'n ogen...

hmmm... je zou wel eens gelijk kunnen hebben.. Heeft een duke II een uniek frame, of kan het ook van een oude enduro zijn?
Als het frame 'eerlijk' is, hoe kun je er dan achterkomen dat de onderdelen het niet zijn?
 
Sethos,

Zo te merken heb je zelf ook nog steeds twijfels...
De meningen van de mede-forummers zijn ook van dien aard.
Wellicht als je deze Duke ziet ben je "verkocht" met de gevolgen van dien.

Ik zou, als ik jou was, nog even wachten voor een andere Duke of even doorsparen. Een "eerlijke" Duke 2 voor dat budget zul je niet vinden.

Goedkoop is duurkoop.

Succes.
 
Sethos,

Zo te merken heb je zelf ook nog steeds twijfels...
De meningen van de mede-forummers zijn ook van dien aard.
Wellicht als je deze Duke ziet ben je "verkocht" met de gevolgen van dien.

Ik zou, als ik jou was, nog even wachten voor een andere Duke of even doorsparen. Een "eerlijke" Duke 2 voor dat budget zul je niet vinden.

Goedkoop is duurkoop.

Succes.

Of goedkoop duurkoop is in deze weet ik zo net nog niet.
Het is maar net of je iets kan vinden ,wat niet zou kloppen met de papieren.
Dat er meerdere mensen zijn met vraagtekns bij het hele verhaal is nu wel duidelijk.
De keuze is aan de gene die intresse heeft, zoals ik al geschreven heb ;het is wel een hele mooie fiets, zeker voor die centen.
En wij kunnen allemaal wel gissen hier maar misschien is er wel degelijk een goede verklaring voor de "spareparts".(ben ik wel benieuwd)

@Sethos frame vanaf Duke2, is volgens mij pas met oliefilter eronder.


Dick
 
@Sethos frame vanaf Duke2, is volgens mij pas met oliefilter eronder.
Dick
Dat zeg ik. En waarom zou het frame dan uberhaupt van een Duke I zijn ?
Kan elke LC 4 geweest zijn. Pas met het invoeren is het een Duke geworden.
Schrijf het motornummer eens op ? Dan moet volgens mij bij de importeurs wel te achterhalen zijn in combinatie met welk framenummer, waar- en aan wie dat ding ooit is uitgeleverd. Als ie niet gezocht staat en jij kunt aantonen dat je dat hebt uitgezocht kan je volgens mij niet veel overkomen.
 
als er al zoveel gezijk over een fiets is zou ik lekker nog ff doorsparen of Leen bellen en een andere gaan zoeken,ik zag idd bij Andre een mooie duke staan en volgens mij niet eens zo duur...het is niet de bedoeling als je je zuurverdiende centjes uit gaat geven je achter elke boom een vijand ziet staan.
 
zal hem even visualiseren!!
full

DUKE I last Edition 1998 € 4.450,00


Mooie en zeer snelle Duke.
Carbon uitlaatdemper.
 
Als ie goed rijdt zou ik hem gewoon kopen!
Heel mooi ding voor weinig geld, hou je wat over voor de onverwachte tegenvallers die je met elke 2e hands motor wel zal hebben.
Plus, als je er weer vanaf wilt raak je hem voor dit geld (of meer) ook zo wel weer kwijt.
 
Laatst bewerkt:
Idd, het moet niet zo zijn dat ik mijn zuurverdiende spaar centjes uitgeef aan andersmans leed. Ik kan me niet voorstellen hoe k*t het moet zijn als je motor gejat wordt (zit al wel aan mijn 2e trapfiets dit jaar B| ).. Als de kans bestaat dat er ook maar een schroefje op deze fiets gejat goed is wil ik er eigenlijk niets meer mee te maken hebben...
Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat ik niet zeker weet wat het verhaal is achter deze motor, en misschien is overal een hele goede verklaring voor... maar het rammelt wel aan alle kanten.. De verkoper wil geen extra foto's sturen, en blijft een beetje pushen om langs te komen... Op de vraag of er nog wat met de prijs gedaan kan worden, werd positief gereageerd ... (vind ik een beetje vreemd aangezien de prijs al aan de lage kant is :? ) Het komt op mij over als dat de verkoper de fiets heel erg graag kwijt wil, en nog minder verstand er van heeft dan ik.. vreemd als je er al een jaar op rondrijd..

Alles bij elkaar heb ik er geen goed gevoel bij :N ... En van me moeder heb ik geleerd niet doen als er iets is wat je niet bevalt... Dus we kijken rusig verder naar een Duke (en ik vind de duke II toch eigenlijk wel een stuk mooier dan een duke I, toch erg bedankt voor het linkje) of een andere leuke SM... Kan in de tussentijd mijn spaarvarkenTJE ook nog een heel klein beetje vetter worden ;)

Als er mensen zijn die wel gaan kijken hoor ik graag hoe die in het echt was... blijf het namelijk wel een hele gave fiets vinden...
 
Terug
Bovenaan Onderaan