KTM kopen

nee een honda gaat ook niet stuk ze leveren ook geen vermogen.als je wat wilt gewoon een ktm 525 kopen is gewoon super bij de beesten af geweldig.kan geen omgebouwde naaimachine(husky)of wat anders tegen aan ktm rules the world
 
heb net een test gelezen aprilia in niet slecht maar ze hadden een lc4 ktm in de test.stom toch ze hadden een 525 mee moeten laten doen,dan was de uitslag heel anders,er is maar 1 super mote en dat is ktm.
 
heb je wel eens op zo,n motor gereden.een aprilia heeft 2 cil is geen echte supermoto.wat je er over hoort is het een drama motor ik hoef niet zo,n ding wil me niet ergeren.
 
Ach als we dan er dan toch een topic van maken, de mijne is langer :?

Ktm 525 is een beest, maar een nieuwe husk smr 510/450 of een honda crf 450 cr500
Kunnen die toch aardig bijbenen hoor. Zo heeft ieder merk zijn eigen topmodel.

Even on topic:

Help de topicstarter eens met een paar nuttige tips. Al dat haantjes gedrag helpt niet echt.

Wat is je budget ? wat is je doel? etc. Misschien kunnen we dan gericht helpen?
;)
 
heb je wel eens op zo,n motor gereden.een aprilia heeft 2 cil is geen echte supermoto.wat je er over hoort is het een drama motor ik hoef niet zo,n ding wil me niet ergeren.


jij wel dan :?

in welk tijdschrift heb je die test gelezen ? (supermotardmag?) daar testen ze de 550sxv, ktm 660smc, hva 510,
ik ken ook genoeg ktm's die drama zijn hoor
 
nee een honda gaat ook niet stuk ze leveren ook geen vermogen.als je wat wilt gewoon een ktm 525 kopen is gewoon super bij de beesten af geweldig.kan geen omgebouwde naaimachine(husky)of wat anders tegen aan ktm rules the world

En hoeveel pk heeft een ktm 525 (toevallig 57)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb 11 jaar op een XR250R gereden 50000 km nog nooit stukken gehad
Nu rijd ik alweer 4 jaar op een XR650R en 16000 km en ook nog niks kapot gegaan
(met uitzondering van slijtage delen) en ik pleeg altijd veel onderhoud
Maar ik heb nog nooit op een ander merk gereden dus ben ik niet objectief


Oh ja een keer op een KTM 620 een proefrit bij Brouwer in Zwartebroek kon ik hem terug duwen maar dat lag aan mij ik liet hem afslaan en kreeg hem met mijn linkerbeen niet aan-getrapt :o
 
ja dat klopt in motor 73.kraakten ze de ktm een beetje af,pijnlijk.maar die ktm is meer voor gewoon rijden bedoelt heb zelf zo,n ding gehad.weet zeker als ze een 525 in de test mee laten doen dat ze er anders over dachten.
 
Minder zelfs... Mijn EXC (geen SX) heeft er 49 aan het achterwiel. Standaard maar wel met carburateur modificatie.

Een xr 650 heeft 52 pk (krukas)= +/- 46 pk aan het achterwiel dus er komt t.o.v.een ktm idd geen vermogen uit.
:+ :+
 
ja dat klopt in motor 73.kraakten ze de ktm een beetje af,pijnlijk.maar die ktm is meer voor gewoon rijden bedoelt heb zelf zo,n ding gehad.weet zeker als ze een 525 in de test mee laten doen dat ze er anders over dachten.

Nou, de 640 is veel meer weg georienteerd, terwijl de rest meer "racy" is. Dus een 525 oid zou meer op zijn plaats geweest zijn, denk ik.
 
Wordt beetje bij beetje toch een stuk wijzer als ik de reacties zo doorlees.
één ding is mij nog niet duidelijk,zal wel stom overkomen maar ik vraag het toch.
Ikzelf zat te denken aan een 640 LC4,maar wat ik uit de reacties haal is een 525 meer op zijn plaats.
Wat zijn nu de verschillen tusssen een LC4 en een 525 en waarom is het dan misschien verstandiger om voor een 525 te kiezen ?

p.s.iedereen bedankt voor de interessante reacties.
 
je kunt de motoren niet vergelijken een 525 weegt maar 106 kilo een 640lc4 wel 135-140 kg het blok van de 525 draaid meer toeren en heeft 6 versnellingen een 640 heeft meer koppel met 5 versnellingen.mijn eigen mening is dat je met de 525 veel meer kunt dan met de 640.heb m;n r-1 ingeruild voor een 640 sm was al super nu heb ik een 525 is gowoon nog een hele klap mooier echt kicken zo,n ding.heb alles nieuw gekocht nooit problemen gehad.
 
Wat je er nog bij moet vertellen is dat een 525 gewoon meer onderhoud nodig heeft. Daar is niks mis mee, maar je moet er wel de zin/tijd/kennis voor hebben. Maar het rijdt fantastisch.
 
je kunt de motoren niet vergelijken een 525 weegt maar 106 kilo een 640lc4 wel 135-140 kg het blok van de 525 draaid meer toeren en heeft 6 versnellingen een 640 heeft meer koppel met 5 versnellingen.mijn eigen mening is dat je met de 525 veel meer kunt dan met de 640.heb m;n r-1 ingeruild voor een 640 sm was al super nu heb ik een 525 is gowoon nog een hele klap mooier echt kicken zo,n ding.heb alles nieuw gekocht nooit problemen gehad.

Effe erbij zeggen dat een 525 veel meer onderhoud nodig heeft(,olie verversen + nieuwe filters, kleppen nakijken eventueel bijstellen enz.)dan een LC4 en dus als woon-werk motor totaal ongeschikt is.

Ik heb hiervoor een LC4 gehad en die is mij prima bevallen :Y . Alleen een LC4 trilt wat meer en is wat langzamer maar dat is logisch gezien het gewicht en het vermogen :o

[edit] Fred was me voor :( ;) [edit]
 
Laatst bewerkt:
ik heb nu nog een xl 600 rm , maar ik ga nui vats werken en hoop ik over paar maandjes ook zon dikke sm te kunnen kopen :Y

liefst ktm maar toch zit me die betrouwbaarheid beetje dwars, met name omdat het geen jappaner is (maar dat is meer ene vooroordeel hoor, heb namelijk gene ervaring met ktm ofzo.)
En toch wel vaker enge verhalen hoor over 1 cilinders etc.

mijn deed ook weleens raar en die heeft pas 23000 gelopen :W
 
Effe erbij zeggen dat een 525 veel meer onderhoud nodig heeft(om de 15 rij-uren bougie vervangen,olie verversen + nieuwe filters, kleppen nakijken eventueel bijstellen enz.)
Ik heb nog nooit een bougie vervangen maar officieel moet hij bij de 30 uur vervangen worden. De mijne heeft nu 120 uur gelopen. De kleppen heb ik maar 1 keer daadwerkelijk moeten stellen terwijl ik ze nu al in totaal 6 keer gecontroleerd heb. De KTM onderhoudsintervallen zijn wat mij betreft vrij conservatief. Ik vervang wel elke keer netjes de olie en filters. Luchtfilter verschoon ik na elke dag offroad rijden (zeker als het stoffig is)
 
Een xr 650 heeft 52 pk (krukas)= +/- 46 pk aan het achterwiel dus er komt t.o.v.een ktm idd geen vermogen uit.
:+ :+
Door de compleet andere motorkarakteristiek voelt een EXC gewoon heel anders aan. Dat is alles. Het is kwa karakter een veel giftiger ding en ook zit er veel minder roterende en bewegende massa in zo'n blok en dat zie je niet op de pk-meter maar voelen doe je het zeker. Rij maar eens op zo'n ding en je zult het met mee eens zijn. Ik had hiervoor ook een LC4 en die had aan het achterwiel zeker meer pk's maar toch voelt dat ding aan als een slagschip met dieselmotor als je hem vergelijkt met de EXC. Op een knollenveldje loopt zo'n dikke machine als de LC4 of XR650 trouwens wel kanon hard maar in elk ander gebied is het maar behelpen. Ook voor het korte SM werk is een dikke langeslag 1-cylinder gewoon minder geschikt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan