dank je wel. ga ik checken.Ik zou eens een compressie test doen, misschien een klepseal die niet helemaa meer lekker afsluit? Of misschien eens bij de ontsteking kijken?
heeft gewoon een peilstokje met min/max waarde.. wat bedoel je precies met een apparte manier?En oliepeil wel juist gemeten? Tenminste die 640 van mij is zo’n aparte manier voor.
heeft gewoon een peilstokje met min/max waarde.. wat bedoel je precies met een apparte manier?
Ik weet het zo uit het hoofd niet meer maar iets met laten lopen, uitzetten en dan meten. Zijn 2 heel verschillende niveau’s dan namelijk.
Hij start moeilijk en ......
...........Carb heb ik ook uit elkaar gehaald. Geen gekke dingen gevonden.
Weet iemand waar ik verder moet zoeken? Alvast zeer dank. Hij vonkt trouwens ook gewoon. En luchtfilter is vrij schoon.
Dat heeft te maken met het Dry-sump systeem wat op de 640 zit, daar zit het olie reservoir in het frame. Als je de motor uit zet loopt de olie iets terug de motor in, dan komt deze dus na een tijde boven peil. De 620 sx , sc , sxc en mxc hebben een semi-dry sump systeem, deze kun je dus wel normaal peilen. Ga echter nooit van het stickertje op het spatbord, of wat er op het kenteken staat, uit maar overtuig je zelf welk systeem er op zit en welk type het is. De SX had naar mijn weten altijd 4 versnellingen ( en nooit een kenteken ) 41 mm dellorto carburateur met acceleratie pomp en.. de rest moet ik over nadenken .
Een tijdje geleden heb ik hier wat gepost over de koppeling voor mijn 620SX uit 1995. Uiteindelijk deze in oostenrijk besteld. En die pasteveel dank daarvoor aan degenen die mij op weg hebben geholpen. Helaas heb ik nu weer een ander probleem met de 620.
Hij start moeilijk en zodra hij gestart is zoiezo beetje zwarte rook. (achterkant van kenteken word vrij snel zwart). Was eerst nooit zo.
Ik heb gemerkt dat toen ze olie hadden gevult (na het fixen van de koppeling) ze veel te veel olie erin hebben gegooid.
Dit heb ik getapt tot tussen de 2 streepjes. Maar helpt nog steeds niet. zelfde gedrag.
Bij koude start start hij wel. maar na een tijdje valt hij uit en krijg ik hem met geen mogelijkheid meer aangetrapt.
Als ik de bougie losdraai dan is deze pikzwart... Schoonmaken en weer terug. Dan start hij meestal weer een keer.
Carb heb ik ook uit elkaar gehaald. Geen gekke dingen gevonden.
Weet iemand waar ik verder moet zoeken? Alvast zeer dank. Hij vonkt trouwens ook gewoon. En luchtfilter is vrij schoon.
heeft niks met semi dry sump of wat dan ook te maken alle (oud type) LC4 blokken (400-660) hebben een wet sump.
die van mij altijd zonder choken starten en die liep prima(liep altijd met 1-2x kicken)
Discutabel , maar het olie peilen blijft het zelfde. De olie uit het frame loopt (deels) terug het blok in als de motor uit staat. Dan kan hij boven peil komen, of op peil wanneer eigenlijk te weinig olie in zit.
Met een Dellorto carburateur ?
nee met de Keihin fcr
Wat zie ik nou ineens op mn werk staan?
Wie is dit?
sow hey mooi ding heb je gekocht!! wat carbon betreft weet ik dat ktm ooit een 710cc 660 smc factory replica heeft uitgebracht met carbonnen kappen. maar die krengen zijn vrij zeldzaam.Afgelopen zaterdag ook zo'n Akrapovic versie gekocht. Schijnt dat ze op beurzen stonden. Iemand meer informatie daarover of misschien zelfs foto's?
Afgelopen zaterdag ook zo'n Akrapovic versie gekocht. Schijnt dat ze op beurzen stonden. Iemand meer informatie daarover of misschien zelfs foto's?
sow hey mooi ding heb je gekocht!! wat carbon betreft weet ik dat ktm ooit een 710cc 660 smc factory replica heeft uitgebracht met carbonnen kappen. maar die krengen zijn vrij zeldzaam.
die aftermarket akrapovic stikkersets ben ik online weleens tegen gekomen. de ktm 640 lc4 is trouwens origineel ook in het zwart uitgebracht dus dan past zo'n akra stikkersetje mooi
Ja neem een SM band. Daar heb je de meeste fun mee. Door laag gewicht is het moeilijk om een gewone sportband warm te rijden en houden. Daar heeft SM band wat minder moeite mee. Goede ervaringen met gold speed banden.
als beginner maakt het niet bizar veel uit, eenmaal als je de knop hebt omgezet en de grenzen steeds meer gaat opzoeken ben je betere banden nodig. hier een aantal waar ik wel goede ervaringen mee heb: