KTM Lc4 topic; Teil vier, mit Schwung weiterfahren

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als we dan toch bezig zijn xD

107pdmp.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hoe rijd dat nou zo'n lc4 ktm??
Ben aan t zoeken naar een supermotard en zie veel lc4's te koop staan.

Hoe is zo'n ktm aan onderhoud en betrouwbaarheid??

Alvast bedankt
 
Hoe rijd dat nou zo'n lc4 ktm??
Ben aan t zoeken naar een supermotard en zie veel lc4's te koop staan.

Hoe is zo'n ktm aan onderhoud en betrouwbaarheid??

Alvast bedankt

Met de LC4 kan je niet fout zitten. Genoeg kracht, betrouwbaar en als je alles redelijk onderhouden wil houden om de 3000km olie en filters vervangen. Is half uurtje werk dus valt reuzen mee. Ik zelf vind hem erg betrouwbaar, maar de mijne staat nog op 14000km dus we zullen het zien in de toekomst. De 640 is krachtig, maar heb zelf de 625, voor de extra koppel (kan je niet genoeg van hebben). Scheelt in principe niet zo heel veel.

Bij het kopen zorg ervoor dat je de motor goed warm rijd tijdens de proefrit en check voor enige lekkages (olie vanuit blok of vering die lek is).

Gewoon een aanrader voor mensen die geen zin hebben in veel onderhoud en toch supermoto willen rijden. :]

Laturr
 
M'n budget is niet echt groot en k heb nog een omgebouwde Suzuki gsxr 750 staan uit 93 die eerst weg moet....
Liefst ruilen haha
 
Hoe rijd dat nou zo'n lc4 ktm??
Ben aan t zoeken naar een supermotard en zie veel lc4's te koop staan.

Hoe is zo'n ktm aan onderhoud en betrouwbaarheid??

Alvast bedankt


Rijdt super, doet weinig onder voor een 450 cc SM, behalve in het echt korte werk. Ik heb 2 jaar een 660 gereden en er ruim 30.000 km bij de teller opgereden. Toen werd tie gejat.

Ze trillen alleen stevig, daar moet je wat aan wennen, maar hoe harder je ze rijdt hoe minder je het voelt })

Kun je rustig kopen en wat minder onderhoud als de extremere brommers.
 
Ben zelf ook aan het kijken voor een andere motor, rijd nu een Kawa KLE500 maar wil wat meer pit, zat zelf meer richting de KTM950sm te kijken, maar de 640LC4 viel mij op omdat hij zo licht is, dus ik neem aan dat hij ook vrij vlot is? hoe houd deze motor zich op de snelweg?(100km/u) en wat is het verbruik ongeveer? ik rijd grotendeels woon/werk en toer, ben geen hogesnelheidsrijder dus dit leek me ook een leuk alternatief ben benieuwd! :)
 
Laatst bewerkt:
Ben zelf ook aan het kijken voor een andere motor, rijd nu een Kawa KLE500 maar wil wat meer pit, zat zelf meer richting de KTM950sm te kijken, maar de 640LC4 viel mij op omdat hij zo licht is, dus ik neem aan dat hij ook vrij vlot is? hoe houd deze motor zich op de snelweg?(100km/u) en wat is het verbruik ongeveer? ik rijd grotendeels woon/werk en toer, ben geen hogesnelheidsrijder dus dit leek me ook een leuk alternatief ben benieuwd! :)

100km/u is prima te doen, maar ding is eigenlijk meer geschikt voor binnenweggetjes natuurlijk ;)

Verbruik...tja, let ik eigenlijk niet op... :o
 
100km/u is prima te doen, maar ding is eigenlijk meer geschikt voor binnenweggetjes natuurlijk ;)

Verbruik...tja, let ik eigenlijk niet op... :o

okee! ja daar zijn ze idd voor is ook het leukst om te rijden ben geen snelweg liefhebber maar soms ontkom je er niet aan! haha

Ik lees ook heel erg over dat de motor erg trilt, weet iemand of dat vergelijkbaar is met een Suzuki DR600? heb ook ff op gereden maar kickte me helemaal scheel door wat achteraf bleek decompressie problemen..
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een aantal keer naar Amsterdam gereden. 100 kilometer snelweg vanaf mijn woonplaats. Op zich kan het blok het wel hebben, alleen mijn kont kon er niet meer tegen haha. De zadel is nogal smal, in wegen binnen de stad heb je er niet zo last van, maar op snelweg is het best kut.

Vlot is die zeker, 1e en 2e versnelling kan je hem niet op de grond houden als je vol gas geeft.
Vooral wat ik leuk vind aan deze motor is dat je met lage snelheid genoeg lol eraan overhoud. Niet net als velen motoren dat je hard moet gaan om het spannend te houden.

Over het getril zou ik me niet echt zorgen maken, de eerste 3 ritjes zal je het wel merken dat hij trilt, want het is net een mixer. Maar daarna voel je het niet meer.

Hoop dat je hier wat aan heb, coai
 
okee! ja daar zijn ze idd voor is ook het leukst om te rijden ben geen snelweg liefhebber maar soms ontkom je er niet aan! haha

Ik lees ook heel erg over dat de motor erg trilt, weet iemand of dat vergelijkbaar is met een Suzuki DR600? heb ook ff op gereden maar kickte me helemaal scheel door wat achteraf bleek decompressie problemen..

Valt allemaal wel mee :Y

Gewoon aanschaffen... en BROAAAP!!! :]
 
Dat je zo kan wheeliën!? Vind dat niets met gestrekte armen. Is ook lastiger gas dicht draaien. Wel mooie foto!

haha ja ben aan het oefenen om wat hoger te komen, (hier toevallig niet) en met de rem oefenen dat ik op het dode punt kom :Y O-) maar eigenlijk meer onbewust dat ik zo zit haha
kan iemand 12 o clocks??
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan