KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Kun je je fiets niet af spuiten en kijken of het terug komt? Als hij te ver gevuld was, is het te veel er nu misschien wel al uit...
Gedaan en net zag ik duidelijk langs de pakking van de waterpomp weer druppels zitten. Dus ik heb het vermoeden dat die pakking gewoon vervangen moet worden. Wel apart dat hij dat ineens na een kleine beurt doet, daarvoor geen druppel gelekt...
 
Kijk uit met die zooi, vreet ook de laklaag van je blok aan.
Bij mij ook gehad, gelukkig in de garantieperiode.
Kon gelijk een nieuw dekseltje op.
 
Kijk uit met die zooi, vreet ook de laklaag van je blok aan.
Bij mij ook gehad, gelukkig in de garantieperiode.
Kon gelijk een nieuw dekseltje op.
Nou pakking is besteld hopelijk eind volgende week binnen en meteen de boel keer laten spoelen. Tot die tijd elke dag maar even de boel schoonvegen. Ik dacht dat remvloeistof altijd het agressieve spul was.
 
Sinds afgelopen weekend een nieuwe trotse eigenaar van een SMT. *O*:]

BE257B1A-1093-4990-914C-0FE06A61AB24.jpeg
 
Hallo,
Na een tijdje meelezen zal ik mij eens voorstellen. Ik ben Dimitri en rijd een 990 smr sinds afgelopen voorjaar. Ik kom uit Noord-Holland.
Ik ben 197 cm en wil graag een klein beetje uit de wind zitten. Nu heb ik een mooi windscherm gezien, maar kan deze online nergens vinden. Weten jullie welk scherm dit is? En zijn er nog tips qua ruitje?
 

Bijlagen

  • 107B26E9-C2AA-4FB1-96A6-9C2B07FC9386.png
    107B26E9-C2AA-4FB1-96A6-9C2B07FC9386.png
    169,3 KB · Weergaven: 12
  • 3D5319A2-F9D1-4144-8F98-FB3D43FA19A0.png
    3D5319A2-F9D1-4144-8F98-FB3D43FA19A0.png
    247,2 KB · Weergaven: 11
Hallo,
Na een tijdje meelezen zal ik mij eens voorstellen. Ik ben Dimitri en rijd een 990 smr sinds afgelopen voorjaar. Ik kom uit Noord-Holland.
Ik ben 197 cm en wil graag een klein beetje uit de wind zitten. Nu heb ik een mooi windscherm gezien, maar kan deze online nergens vinden. Weten jullie welk scherm dit is? En zijn er nog tips qua ruitje?
Denk dat het de KTM powerparts touring screen is:
Is niet meer leverbaar lijkt het.
 
Hallo,
Na een tijdje meelezen zal ik mij eens voorstellen. Ik ben Dimitri en rijd een 990 smr sinds afgelopen voorjaar. Ik kom uit Noord-Holland.
Ik ben 197 cm en wil graag een klein beetje uit de wind zitten. Nu heb ik een mooi windscherm gezien, maar kan deze online nergens vinden. Weten jullie welk scherm dit is? En zijn er nog tips qua ruitje?

tip van de dag: des te lager des te beter! Met jouw lengte zit je met een hoog ruitje geheid in de vuile / bulderende luchtstroom. Ben iets korter 192 en had hetzelfde. Lager ruitje en hoger zadel en nu heerlijk rijden zonder herrie.
 
tip van de dag: des te lager des te beter! Met jouw lengte zit je met een hoog ruitje geheid in de vuile / bulderende luchtstroom. Ben iets korter 192 en had hetzelfde. Lager ruitje en hoger zadel en nu heerlijk rijden zonder herrie.
De SMR moet je rijden als een sm/naked, zonder ruit. Gehoorbescherming kopen en wennen. Ruitje is geen porem en werkt ook niet, alleen maar met je kop in de turbulentie bij 1.90 plus
 
Oké bedankt voor jullie reactie. Ik ga kijken of ik er een bij paps kan bemachtigen en anders een puig proberen. Mocht het niet bevallen, dan stuur ik het terug. Het gaat vooral om een beetje druk van mijn borst te halen.
 
Ik ben 1.82 en heb op mijn 950 SM ooit zo'n zelfde ruit geprobeerd. Het haalt inderdaad druk van de borst maar ik werd gek van de turbulentie. Zonder ruit is duidelijk prettiger.
 
Oké bedankt voor jullie reactie. Ik ga kijken of ik er een bij paps kan bemachtigen en anders een puig proberen. Mocht het niet bevallen, dan stuur ik het terug. Het gaat vooral om een beetje druk van mijn borst te halen.
Ik heb op mijn huidige 950 SMR een Puig ruitje; op mijn vorige (gestolen) 950 SMR had ik een ander KTM-ruitje (wat ook niet meer leverbaar is). Voor mij werkt het als een speer - vooral op de rijksweg - en bij 3 vrienden die er ook een hadden incl ruitje ook. Let wel: Ik ben een stuk kleiner (1.80m), dus voor jou kan het anders zijn.

Ik vind het niet lelijk, afhankelijk van het ruitje (het voorbeeld dat je stuurt vind ik ook niet zo fraai) maar smaken verschillen.
 
tip van de dag: des te lager des te beter! Met jouw lengte zit je met een hoog ruitje geheid in de vuile / bulderende luchtstroom. Ben iets korter 192 en had hetzelfde. Lager ruitje en hoger zadel en nu heerlijk rijden zonder herrie.
Het ruitje dat ik heb en eerder heb gehad is inderdaad lager. Als je wilt, mag je wel een keer komen proberen of het voor je werkt. Omgeving Rdam.
 
Die originele spiegels kosten paar tientjes nieuw mocht niemand ze hebben
 
Terug
Bovenaan Onderaan