KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Hallo,
Na een tijdje meelezen zal ik mij eens voorstellen. Ik ben Dimitri en rijd een 990 smr sinds afgelopen voorjaar. Ik kom uit Noord-Holland.
Ik ben 197 cm en wil graag een klein beetje uit de wind zitten. Nu heb ik een mooi windscherm gezien, maar kan deze online nergens vinden. Weten jullie welk scherm dit is? En zijn er nog tips qua ruitje?
KTM 990 SM / SMR / SMT KUIPRUIT
€ 50,00
 

Bijlagen

  • IMG_20210328_151127.jpg
    IMG_20210328_151127.jpg
    307,1 KB · Weergaven: 13
Ik heb de pakking van de waterpomp laten vervangen maar nu lag er weer wat koelvloeistof aan de voorzijde van de pomp. Kan het zijn dat ie teveel uitspuugt? Of zit er ergens nog iets wat ik over het hoofd zie?

edit: nu alleen bij rijden en vooral het idee dat het erger wordt naarmate er fanatieker gereden wordt.
 
Laatst bewerkt:
Schoonmaken en kijken waar het vandaan komt, kan ook bij een slangaansluiting zitten. Neem desnoods een doekje mee om onderweg schoon te maken zodat je het snel kunt controleren. Kan ook zijn dat de pasvlakken niet schoon waren of er een kras/scheurtje in het aluminium zit waardoor hij niet af kan dichten. Eventueel vloeibare pakking er bij gebruiken, al zal dat niet nodig hoeven zijn.
 
Even een korte update hier. Ik heb afgelopen winter eens nuttig gebruikt om m'n Adventure om te bouwen naar Super Enduro *D Sure, kleine dingetjes als een marginaal andere geometrie krijg je niet zomaar omgezet, maar ik ben nu zo goed als klaar.



Keek er nog een beetje tegenop de slotcilinder van de tank om te bouwen, maar ook dat is gefixt dus gewoon 1 sleutel voor alles. Lastige stukjes waren de achterveer (die is blijkbaar echt anders, dit past nét), stom genoeg de passagiershandgrepen in combinatie met de extra Rade tank (toch nog 20 liter mee zo) en de bedrading voor moet ik nog even afronden want da's proppen.

Enige dat ik nog mis zijn de tankkappen links en rechts, die kan ik nergens vinden. Ondertussen ben ik totaal niet meer geïnteresseerd in welke staat of kleur ze zijn, als ik maar wat vindt. Iemand de gouden tip? _O-
 
Je bedoelt die met die flens connectie de waterpomp in gaat neem ik aan?
Die ja :)

Er moet een O-ring voor en achter de verdikking op het buisje zitten, anders sluit hij niet goed. Valt niet uit te sluiten dat er één verdwenen is, en de monteur denkt dat het wel goed is want er zit een O-ring. Als dit het is, zal hij waarschijnlijk wel gaan lekken als je een beetje aan het buisje heen en weer sjort.
 
KTM 990 SM / SMR / SMT KUIPRUIT
€ 50,00
Thanks. Ik heb inmiddels de mra tour gekocht. En dit bevalt echt top. Tot onderkant van mijn borst uit de wind en geen turbulentie. Ik rijd met een Icon Variant helm en kan nu prima snelweg rijden.
 
Die icon variant is wel een ding, heb hem ook maar ga toch voor een helm nu zonder zonneklep. Dit kost je soms wat nekwervels 😂
Probeer de shoei adv helm eens. Heb ik zelf ook en de zonneklep is echt niet merkbaar.
 

Bijlagen

  • ff.94.09.H1ShoeiHornetADVNavigateTC550553541020.JPG.jpg
    ff.94.09.H1ShoeiHornetADVNavigateTC550553541020.JPG.jpg
    57,7 KB · Weergaven: 6
het hangt af van je hoofd. sommige mensen hebben een arai hoofd, anderen een shoei.
ik rij al jaren met de arai x3 en de opvolger x4, voor mij de meest comfortabele helm.
 
Ik stap gewoon over naar intergraal helm, voor de Africa twin kan ik de icon wel weer van stal halen. Maar op de 990 sm wordt het gewoon een shoei nxr of iets in die richting.
 
Dan moet je wel een stieren nek hebben
Die heb ik niet echt. De klep is voorzien van 6 sleuven een die werken echt goed.
Heb de helm door shoei medewerker op maat laten maken ( personal fit). Deze vertelde ook dat er serieus werk gemaakt is van deze helm.
Moet zeggen, nog nooit zo'n fijne helm gehad.
 
het hangt af van je hoofd. sommige mensen hebben een arai hoofd, anderen een shoei.
ik rij al jaren met de arai x3 en de opvolger x4, voor mij de meest comfortabele helm.
Klopt helemaal, of shoei of arai zit lekker. Nooit allebei helaas. Maatje heeft de arai X4. Die zweert erbij en is ook een super mooie helm. Mij zit ie voor geen meter, de shoei bij hem niet.
 
Ik heb de Scorpion ADV helm. Geen aandacht aan schenken, maakt meer kabaal dan een 3 tientjes cross helm 8)7
Niet alleen wind geruis. Klappert en kraakt als de nete. Eerst tig rubber O-ringen plaatsen voordat je daar vanaf bent.
 
Die heb ik niet echt. De klep is voorzien van 6 sleuven een die werken echt goed.
Heb de helm door shoei medewerker op maat laten maken ( personal fit). Deze vertelde ook dat er serieus werk gemaakt is van deze helm.
Moet zeggen, nog nooit zo'n fijne helm gehad.
Wel knap dat die 6 sleuven op alle posities dan de wind omleiden.
Als ik met mijn icon omkijk bij 130+ dan voel ik dat behoorlijk!
 
Terug
Bovenaan Onderaan