KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Hoeft iemand trouwens ook nog originele spiegels liggen?

Heb er nu aftermarket op zitten maar daar word ik niet gelukkig van :9
 
Originele spiegels kosten maar paar tientjes, mocht niemand je kunnen helpen
 
Als in:

IMG_20210802_162708.jpg


Meer voor de gein bedoeld. Ik stap binnenkort over op die RAM mount double take spiegels denk ik.
Twijfel nog wel tussen de ADV en de enduro:
5006f99a06feaa1e9e622eb6e56d83c59972eae0.jpg

dde217f2193d4467fde7642b7c3b27ee40d43377.jpg
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Originele spiegels kosten maar paar tientjes, mocht niemand je kunnen helpen
Een set bijna 80 euro, vind ik niet meer echt tientjes werk :+

Als in:

Bekijk bijlage 1696258

Meer voor de gein bedoeld. Ik stap binnenkort over op die RAM mount double take spiegels denk ik.
Twijfel nog wel tussen de ADV en de enduro:
5006f99a06feaa1e9e622eb6e56d83c59972eae0.jpg

dde217f2193d4467fde7642b7c3b27ee40d43377.jpg
Zou persoonlijk voor de adventure gaan, kun je op de openbare weg beter in de gaten houden of er blauwe vrienden achter je aan zitten. O-)

Had op de TransAlp NX250 enzo gewoon van die goedkope aliexpress wegklapbare spiegels, werkte op zich ook wel ok. Double Take zal wel beter zijn (en evt. handig om ander spul op te zetten) maar daar is de prijs ook naar :9
 
Ik had op mijn Transalp 600 en heb op mijn NX250 de ronde Doubletake spiegels en die komen ook weer op mijn KTM. Geweldig spul. Bomvast en haarscherp beeld, ik wil niet anders meer.
Tegen die tijd wil ik tegen een kleine vergoeding wel afscheid nemen van de originele spiegels maar ik weet nog niet wanneer dat gaat gebeuren, ik zou er maar niet op wachten.
 
Een set bijna 80 euro, vind ik niet meer echt tientjes werk :+


Zou persoonlijk voor de adventure gaan, kun je op de openbare weg beter in de gaten houden of er blauwe vrienden achter je aan zitten. O-)

Had op de TransAlp NX250 enzo gewoon van die goedkope aliexpress wegklapbare spiegels, werkte op zich ook wel ok. Double Take zal wel beter zijn (en evt. handig om ander spul op te zetten) maar daar is de prijs ook naar :9
80 euro?! Welke fiets hebben we het over? Ik heb op 950 en 990 de spiegels vervangen, was 25 euro
 
Ik denk dat hier de Doubletake spiegels bedoeld worden, die kosten inderdaad redelijk wat.

Ik heb net even gekeken: ik heb mijn Doubletake spiegels bij emounting.nl gehaald, de enduro variant. Inclusief alle RAM onderdelen was ik 113 Euro kwijt voor de set.
 
Een set bijna 80 euro, vind ik niet meer echt tientjes werk :+


Zou persoonlijk voor de adventure gaan, kun je op de openbare weg beter in de gaten houden of er blauwe vrienden achter je aan zitten. O-)

Had op de TransAlp NX250 enzo gewoon van die goedkope aliexpress wegklapbare spiegels, werkte op zich ook wel ok. Double Take zal wel beter zijn (en evt. handig om ander spul op te zetten) maar daar is de prijs ook naar :9
Wij hebben onze navigatie ook op RAM mount beugels.
Afgelopen vakantie brak bij Madame de bevestiging daarvan af (waar het RAM weer op zat). Nu heb je wel gelijk die redundantie door een spiegel op te offeren.
 
Wij hebben onze navigatie ook op RAM mount beugels.
Afgelopen vakantie brak bij Madame de bevestiging daarvan af (waar het RAM weer op zat). Nu heb je wel gelijk die redundantie door een spiegel op te offeren.
Dan is het zeker handig :Y

Brouwer in zwartebroek, haal ik al 20 jaar mijn ktm spullen.
Op het internet is 1 spiegel iig zo'n 40 euro. Gok dat ze bij de dealer normaal ook zoveel kosten. Over de dealer gesproken, zijn er niet echt veel in het noorden. Volgens mij alleen KOBO in Friesland. Niet dat ik van plan ben om vaak langs een KTM dealer te gaan. :9
 
Dan is het zeker handig :Y


Op het internet is 1 spiegel iig zo'n 40 euro. Gok dat ze bij de dealer normaal ook zoveel kosten. Over de dealer gesproken, zijn er niet echt veel in het noorden. Volgens mij alleen KOBO in Friesland. Niet dat ik van plan ben om vaak langs een KTM dealer te gaan. :9
Mulders motoren geen doorstart gemaakt?
KTM shop heeft een onderdelenzoeker met exact dezelfde prijzen als de dealer. Komt alleen verzendkosten bij, maar leveren net zo snel als de normale dealer + een dag bezorgen van Post NL.

Volgens mij zag ik dat de spiegels pers stuk €42,25 waren. Kon ook wel eens per set wezen, maar ben bang van niet.
 
Mulders motoren geen doorstart gemaakt?
KTM shop heeft een onderdelenzoeker met exact dezelfde prijzen als de dealer. Komt alleen verzendkosten bij, maar leveren net zo snel als de normale dealer + een dag bezorgen van Post NL.

Volgens mij zag ik dat de spiegels pers stuk €42,25 waren. Kon ook wel eens per set wezen, maar ben bang van niet.

Denk het niet
 
Mulders motoren geen doorstart gemaakt?
KTM shop heeft een onderdelenzoeker met exact dezelfde prijzen als de dealer. Komt alleen verzendkosten bij, maar leveren net zo snel als de normale dealer + een dag bezorgen van Post NL.

Volgens mij zag ik dat de spiegels pers stuk €42,25 waren. Kon ook wel eens per set wezen, maar ben bang van niet.
Per stuk.
 
Vandaag weer verder gepiemeld en een hitteschild gemaakt.

Hopelijk komen de sproeiers een beetje rap binnen, want het is duidelijk te merken dat ‘ie nu veel te arm loopt met dit luchtfilter..

Na veel op advrider te hebben gelezen is het met name klooien met de hoofdsproeiers en floats; de rest lekker laten voor wat het is.

Ik start met 170/175 sproeiers en float 3mm, gemeten met carbs ondersteboven. Input is welkom. :)

A16721CD-69EA-4800-9E42-782DAEB9EF19.jpegF77BCB40-58C4-4D2A-BEFD-67EAD980BB4B.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Opgelet!
Voorzichtig met dat verder (of korter) piemelen.
Altijd eerst de motor helemaal laten afkoelen, kan anders voor lelijke brandwonden zorgen.
Vraag me niet hoe ik dat weet... :X

Even zonder grappen, wat voor uitdrukking is dat? 8)7
 
Zou hem laten afstellen op een bank. Hoe weet je nou of je goed zit? (afgezien van veel te arm/rijk)
 
Of een wideband AFR meter met dubbele sensor kopen, kun je ‘t zelf in de gaten houden. Wel zo ongeveer net zo duur al dan niet duurder dan een testbank.

Edit: heb je natuurlijk nog steeds geen idee hoe je vermogenscurve loopt..

 
Laatst bewerkt:
B8A20154-F626-42E5-AA8C-205FAC57394E.png

Banken gaat sowieso gebeuren, maar om in de tussentijd wel veilig te zitten bij een testrondje.. Ik dacht dus 170/175, naald op 2, mengsel 2.5 uit en vlotter op 3mm.

Het zijn een hoop variabelen. Geval van: wel snappen wanneer ik ‘t lees, maar krijg het mezelf nog niet uitgelegd. Leuk om weer iets te leren. :)
 
Hallo, ik ben sinds gisteren eigenaar van een Adventure 990 van 2006.

Stuurt lekker, rijdt lekker, maar power is niet echt indrukwekkend...kan schelen dat ik ook een Diavel heb, dus misschien verwend ben.

Hoe dan ook, motor is voorzien van Akra's zonder db-killers, waar hij prima op loopt. Loopt ook mooi door in de toeren, maar wat 'ie dus niet doet, tegen mijn verwachting in, is spontaan het luchtruim zoeken met de voorkant op het gas in de eerste en tweede versnelling...niet dat dat nou zo belangrijk is, maar ik had wat accutere acceleratie verwacht zeg maar.

'Tuurlijk, met de koppeling is het geen probleem, maar mijn punt is dat hij redelijk tam aanvoelt...

Geen idee welke gearing er nu op zit, heeft iemand ervaring met korter gearing t.o.v. standaard? En wat zijn jullie bevindingen m.b.t. acceleratie?

Hoor het graag!
 
Terug
Bovenaan Onderaan