zen
MF veteraan
- 14 jun 2005
- 4.972
- 745
Jammer. Als ze ooit weer een 2 cilinder sm maken sta ik vooraan de rijWeer geen nieuwe SM op de EICMA...
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Jammer. Als ze ooit weer een 2 cilinder sm maken sta ik vooraan de rijWeer geen nieuwe SM op de EICMA...
Eh? volgens mij was KTM (net als BMW) ook helemaal niet op de EICMA.Weer geen nieuwe SM op de EICMA...
Is er nog een andere, grote motorshow dan waar ze wèl staan...? Misschien stonden ze er juist niet omdat ze toch niks nieuws te melden hadden.Eh? volgens mij was KTM (net als BMW) ook helemaal niet op de EICMA.
Nee KTM en BMW hadden dacht ik eind vorig jaar/begin dit jaar al aangekondigd niet op de EICMA te staan.Is er nog een andere, grote motorshow dan waar ze wèl staan...? Misschien stonden ze er juist niet omdat ze toch niks nieuws te melden hadden.
Er wordt hier ook te weinig gepraat, waar moeten die R&D jongens nu hun inspiratie vandaan halen?
De 990 SMT/SMR rijders hebben zich neergelegd bij het feit dat er geen echte opvolger meer komt...bovendien kunnen we dan eindeloos blijven roepen dat de 990 LC8 de enige echte hardcore KTM isEr wordt hier ook te weinig gepraat, waar moeten die R&D jongens nu hun inspiratie vandaan halen?
Maar waarom de overgang van V naar Parallel?Nee ik geloof een 890 sm met parallel twin ook wel. 1290 v twin daarentegen
waarom ktm die stap heeft gezet? geen idee. productiekosten? groter publiek aanspreken? iets technisch? iets met die indiaase fabriek waar ze dat al maakten?Maar waarom de overgang van V naar Parallel?
Goedkoper, makkelijker in een motor te plaatsen, makkelijker met onderhoud. Met verzette kruk kom je ook al dicht bij het gevoel van een V-Twin.Maar waarom de overgang van V naar Parallel?
En niet te vergeten minder pakkingen in het blok, scheelt bij het voorraadbeheerGoedkoper, makkelijker in een motor te plaatsen, makkelijker met onderhoud. Met verzette kruk kom je ook al dicht bij het gevoel van een V-Twin.
Bijna alleen maar voordelen.
De 990 SMT/SMR rijders hebben zich neergelegd bij het feit dat er geen echte opvolger meer komt...bovendien kunnen we dan eindeloos blijven roepen dat de 990 LC8 de enige echte hardcore KTM is
Zo is dat, de 990 is de echte hardcore KTM supermoto
En niet te vergeten minder pakkingen in het blok, scheelt bij het voorraadbeheer
Met de verschoven krukas naar dezelfde hoekverdraaiing als een V gaat dit niet meer op. Je hebt dan gewoon dezelfde loop. Nokkenassen en alles kan verschil in zitten, maar dat zit tussen verschillende V's ook.Onderhoudstechnisch zie ik de voordelen van de parallel ook wel. Maar motorrijden is toch vooral beleving. Het leuke is juist de keuze. Voor ieder wat wils. En de V-blokken hebben zeker een schare fans. En zeker voor de adventure is het koppel bij lage toeren ook een pro ten opzichte van de parallel. Kortom, ondanks de goede argumenten overtuigen ze mij niet. Helaas kennelijk de producenten wel.