KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Iemand ervaring met deze of gelijkaardige LED- lichten? Ik vraag me hier vooral af of de lichtbundel nog de correcte vorm heeft.

 
Nadeel van dit soort types is dat ze vaak nogal verblindend werken voor tegenliggers, het brandpunt klopt best vaak niet zo best.

Ik heb nog zo'n setje liggen, die heeft een project en daarmee minder verblindend:
H4-9003-LED-RHD-LHD-Mini-Bi-LED-Projector-Headlight-Lens-90W-6500K-LED-H4-Headlamp.jpg_Q90.jpg_.webp


Gat in de lamp is alleen net een fractie te klein, moet nog even een trappenboor 36mm hebben om de randjes wat op te ruimen.
Ben wel benieuwd naar het lichtbeeld, ergens deze winter ga ik er achter komen :+
 
Nadeel van dit soort types is dat ze vaak nogal verblindend werken voor tegenliggers, het brandpunt klopt best vaak niet zo best.

Ik heb nog zo'n setje liggen, die heeft een project en daarmee minder verblindend:
H4-9003-LED-RHD-LHD-Mini-Bi-LED-Projector-Headlight-Lens-90W-6500K-LED-H4-Headlamp.jpg_Q90.jpg_.webp


Gat in de lamp is alleen net een fractie te klein, moet nog even een trappenboor 36mm hebben om de randjes wat op te ruimen.
Ben wel benieuwd naar het lichtbeeld, ergens deze winter ga ik er achter komen :+
Wat je zegt over dat brandpunt klopt ongetwijfeld wel. Een standaard gloeidraad brandt 360°, en die LED's schijnen maar naar één kant toe. Dus moeten er getoverd worden om die beter te laten "rond"-schijnen. Wat niet geheel lukt, dus een pak strooilicht. En dat is tijdens regenbuien zelfs ferm storend voor de rijder, heb ik eens mogen ondervinden met een slechte Xenon-set. Ik had toen een muur van regendruppels voor me!

Trappenboren zijn cool. :-)

Aileo? Aliexpres?
 
Zowel zand als gravel en bospaden. Een band die zich overal wat thuis voelt is natuurlijk het beste. De Pirelli Scorpion Rally zie ik af en toe ook voorbij komen. De komende donkere dagen maar een en ander uitzoeken.

Ps. Die banden geven wel echt een badass uitstraling:9~
Je hoeft helemaal niet zo gek grove banden. Door jouw flink brede banden en geringe omtrek ga je toch al "tegen het zand drukken" iets waar grote zware motoren toch al last van hebben.

Dit is het gevaarlijkst als je van een lang recht stuk hard zand komt (waar grove banden heel veel vertrouwen geven) en ineens in het losse zand komt.
 
Dit weekend weer wat verder gekomen met het verder updaten van mijn SMR.
Dempers goed bevestigd en luchtdichte aansluiting gemaakt
achterspartbord wit gemaakt (maar dat gaat nog een keer in de "juiste" witte kleur) dus laat ik er denk ik een spuiten in de juiste kleur
beschermer radiator geplaatst (ivm wegvallen onderste spatbord)
Handkappen gemonteerd en spiegel op handkap gezet (originele hoge spiegels er af!!!)
voorvorbeschermers ingekort en stickers geplakt (lijkt nu hoger op z'n poten te staan, eerder waren ze veels te hoog)
Carbon voorspatbord geplaatst van een dorsoduro.... Maar net als bij de koplamp... iets wat net niet mooi zit en daar ga ik deze winter eens goed voor zitten

De to do list wordt nu snel korter *O*:
Origineel zadel (is besteld en onderweg)
grote beurt (wordt pas als het ECHT slecht weer wordt, wie weet kan ik nog een keer rijden de komende weken :]
 

Bijlagen

  • IMG_3306[1].JPG
    IMG_3306[1].JPG
    400,3 KB · Weergaven: 34
  • IMG_3304[1].JPG
    IMG_3304[1].JPG
    285,1 KB · Weergaven: 33
  • IMG_3309[1].JPG
    IMG_3309[1].JPG
    511,5 KB · Weergaven: 34
Iemand ervaring met deze of gelijkaardige LED- lichten? Ik vraag me hier vooral af of de lichtbundel nog de correcte vorm heeft.

Ik heb op mijn 1190 Cyclops zitten nog geen klachten van tegenliggers gehad
Zit hier wat tussen voor je https://www.afsmotorparts.nl/Onderdelen/Verlichting
 
Heeft iemand een achteras over voor een 990smt.
Zag de mijne er zo bij staan...
Anders wordt het een nieuwe.
 

Bijlagen

  • 20211118_145527.jpg
    20211118_145527.jpg
    132,7 KB · Weergaven: 33
Als ik op eBay.nl zoek op 'ktm 990 rear axle', tweedehands, zie ik er drie staan, vanaf 29 Euro, soms wel met nog wat verzendkosten.
 
Ik heb deze destijds gewoon nieuw gekocht, de prijs viel mij toen reuze mee. Ik dacht een €50 oid. Dat barstje had ik ook. Oude eigenaar te strak gedraaid of wat dan ook.

Net even opgezocht, was inderdaad een €50, nieuw bij KTM Hannamax. Wel voor een 950 ipv 990 maar zou niet veel moeten verschillen in prijs.
 
Met huidige inflatie tik je die voor 250 euro op de kop, das ongeveer 2 x tanken, koopie!
 
Ik zocht even op Google en vond ze inderdaad voor een €50 nieuw nog, origineel KTM, dus denk dat ze dat nog steeds zijn.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Laatst bewerkt:
Iemand ervaring met deze of gelijkaardige LED- lichten? Ik vraag me hier vooral af of de lichtbundel nog de correcte vorm heeft.

Ik heb deze 4300k (irl wel wat witter, maar niet blauw) in m’n Street Triple en hebben een redelijk prima cut-off. De rechter lamp heeft gele folie, dus vandaar dat die wat geler is.

F6C0EDDD-315F-4C55-B966-CF7D3E59D9F5.jpeg

Standaard:
C2EAB97C-D259-472A-A9F5-53814949C6A3.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren mijn koplamp eens grondig gereinigd en wat foto's van genomen. Je ziet erg duidelijk dat de bovenste helft van het glas van binnen een waas heeft.
 

Bijlagen

  • 20211130_202353.jpg
    20211130_202353.jpg
    68,5 KB · Weergaven: 20
  • 20211130_202438.jpg
    20211130_202438.jpg
    80,2 KB · Weergaven: 20
moet je mijn koekblik xc90 eens zien. helemaal dof. kreeg eens de tip om met tandapasta te poetsen, maar ik ben niet zo'n poetser...
 
Dag allemaal,

Ik ben sinds kort in het bezit van een KTM Superduke 990 uit 2010 en heb een mini probleempje. Het brandstoflampje blijft continue branden en soms brandt mijn N lampje bij niet. Heeft iemand toevallig hier ervaring mee? De brandstofsensor is reeds vervangen en de cluster unit is nagekeken bij een erkend bedrijf in Helmond. Helaas heeft dit niet geholpen. Iemand een idee waar het aan kan liggen?
 
moet je mijn koekblik xc90 eens zien. helemaal dof. kreeg eens de tip om met tandapasta te poetsen, maar ik ben niet zo'n poetser...
Sorry, maar bij jouw koekblik zit het aan de buitenkant. Maar bij deze lamp aan de binnenkant!!
 
Je lichtbeeld aan de linker kant loopt omhoog, je schijnt nu juist precies de tegenliggen in z'n bakkes. :?
Heb hierna nog even beter afgesteld, had ik moeten vermelden. De hotspots zitten iig gewoon in het midden van de cut-off.

Dit was een ander setje dat ik daarvoor eens had gekocht. 😅
C965B4DB-A18C-45F8-9DE2-21A5AEFA0798.jpeg
 
moet je mijn koekblik xc90 eens zien. helemaal dof. kreeg eens de tip om met tandapasta te poetsen, maar ik ben niet zo'n poetser...
Ik heb een s80 met doffe lampen. Typisch Volvo kwaaltje. Ga toch eens proberen met tandenpasta…. Heb het vaker gehoord dat het zou werken…. Laat wel weten of het echt of fabel is😂👍
 
Het doet wel íets, maar nieuw wordt ‘t niet en kan je ‘t iedere zoveel tijd weer doen. Goed schuren tot korrel 2500 oid, polijsten en met 2k blank aflakken. Evt dan nog een keer tot korrel 3000 schuren, en polijsten.
 
Ik heb gisteren mijn koplamp eens grondig gereinigd en wat foto's van genomen. Je ziet erg duidelijk dat de bovenste helft van het glas van binnen een waas heeft.
Goed, daarnet even de lamp los gemaakt en in de keuken de binnenkant gespoeld met warm water en wat wasmiddel. Bij het drogen bleek de spiegel toch nog steeds wat dof uit te slaan. Dus even aan iemand met een fijn lange wijsvinger gevraagd of ze met een neusdoek/zakdoek over de spiegel kon wrijven. En wat blijkt? De zilverlaag kan je er zo afwrijven. Nou nou nou. Dat zal ik dan maar zo laten. Eronder komt trouwens een nieuwe blinkende laag te voorschijn. Maar dat lijkt eerder een binnenkant te zijn van de buitenkant van de lamp...
 

Bijlagen

  • 20211202_203914.jpg
    20211202_203914.jpg
    117,5 KB · Weergaven: 17
  • 20211202_203946.jpg
    20211202_203946.jpg
    89,5 KB · Weergaven: 19
Terug
Bovenaan Onderaan