KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Weer wat nieuws: lekkage nog aanwezig na revisie blijkt het een ‘gear shift indicator seal’ lekkage te zijn. O-ring niet op voorraad, dus binnenkort even terug.

Had er nog nooit van gehoord, maar blijk niet de enige te zijn die dit wel eens heeft gehad. Fotootje van gevonden op internet.
BF137DE9-8393-453B-BE94-5D0DDE49F83F.jpeg


Nu hij er toch was maar een Oberon er op. Merk niet heel veel verschil, maar lijkt iets minder ruw te schakelen.

E5BF3889-567B-4A9B-A55B-6C9A5A3C583A.jpeg
 
Weer wat nieuws: lekkage nog aanwezig na revisie blijkt het een ‘gear shift indicator seal’ lekkage te zijn. O-ring niet op voorraad, dus binnenkort even terug.

Had er nog nooit van gehoord, maar blijk niet de enige te zijn die dit wel eens heeft gehad. Fotootje van gevonden op internet.
Bekijk bijlage 1822033

Nu hij er toch was maar een Oberon er op. Merk niet heel veel verschil, maar lijkt iets minder ruw te schakelen.

Bekijk bijlage 1822036
Heb er een random O ring op gedaan geloof ik. Motor op z'n zij kun je er goed bij.
 
  • Leuk
Waarderingen: TPOD
Kan ook dwars door de silicone lekken. Langs de kabel. Los je niet op met oring.
Ik heb de locatie van de sensor niet heel paraat, maar meestal is een lekkage via de kabels vooral een resultaat van slecht/niet functionerende carter ontluchting waardoor er flinke druk op kan staan. Mocht je zoiets tegenkomen altijd ff checken
 
Hier ook wat met de electra gerommeld, de motor voorzien van led knippers en meteen een alarm licht knop er bij geknutseld :)
Zit nu lekker vol boven de koplamp
Bekijk bijlage 1821325

Nu alleen nog wat doen met de tank kappen, aangezien de oranje kleur niet nagemaakt kan worden omdat het metallic look er in geperst lijkt te zijn volgens 2 verschillende verf leveranciers bij de schade hersteller. en 1x kap laten spuiten levert te veel kleurverschil op '(
Dus even kijken welke nieuwe kleur wel mooi is

Hoe zit het met het te snel knipperen van de knipperlichten? Heb je er nog een weerstand tussen gemaakt? En zo ja, welke?:)
 
Hallo,
Ik heb jarenlang in stilte meegelezen met af en toe een reactie, maar daar komt een einde aan. Ik ga mijn 990 Smr verkopen; Ktm 990 smr 2011

Mochten jullie iemand kennen die hem wilt overnemen, dan hoor ik dat graag.
 
Ik heb deze. Goedkoper dan één en de tweede komt vast nog wel een keer van pas.
Ik heb zo iets ook, pinning van 1 van de 2 draden moest ik iets wijzigen ten opzichte van het standaard ktm LED relais want die trok het dus niet met alle 4 knipperlicht tegelijk. De zwarte draad zit nu op positie 3 ipv positie 2. Met een klein schroeven draaier, wip je zo’n contact via de voorzijde er snel uit.
 

Bijlagen

  • BE512D3A-8A5F-41D8-A737-A180B8113D7D.jpeg
    BE512D3A-8A5F-41D8-A737-A180B8113D7D.jpeg
    130,7 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Hoe zit het met het te snel knipperen van de knipperlichten? Heb je er nog een weerstand tussen gemaakt? En zo ja, welke?:)
Geen weerstand alleen goed LED knipper relais ;)

En dan het signaal aftakken bij relais richting apart knopje en dit bij de draden die naar de linkse/rechtse knipper lichten lopen, daarbij aangesloten. Ik heb nog wel een paar 1N4001 doide tussen schakelaar en knipperlichten toegevoegd om geen kring te creëeren. Zoals in foto
 

Bijlagen

  • 133D91B0-6F62-4E15-A832-7586BBC3616C.jpeg
    133D91B0-6F62-4E15-A832-7586BBC3616C.jpeg
    27 KB · Weergaven: 8
Ik heb zo'n 9000km afgelegd op de SMT, gaat natuurlijk rap als je ermee op vakantie gaat. Staat nu sinds vakantie al wel voornamelijk stil. :9

1668883740927.png
 
Gewoon een lithium erin van bijvoorbeeld Shido? Zijn nu bij Polo Motorrad in de aanbieding
 
Terug
Bovenaan Onderaan