KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Enkele weken geleden mijn SMT 990 een grote beurt (30.000 km) laten geven bij Motor 2000 in Heinkenszand.
Wat zijn de kosten van deze beurt: € 374,00, dat noem ik een hele nette prijs.
Ligt er inderdaad aan wat ze hebben gedaan en welke producten er zijn gebruikt. Als je uitgaat van de duurste onderdelen (Platinum bougies, Motorex olie, originele KTM filters en pakkingen) Dan kom je uit op zo'n 200 euro aan materiaal (Excl Waterpomp ass.) Blijft er een dikke 170 over voor arbeidsloon. Zo'n 3 uurtjes. Dan is het zeker niet gek duur..
 
Er moest niet veel gebeuren, het meeste onderhoud doe ik zelf.
Zo heb ik er begin dit jaar nog een nieuw kettingsetje opgedaan.
De klepspeling is wel gecontroleerd maar viel nog binnen de marge, dat scheelt al enkele uren arbeid.
Het K&N luchtfilter is schoongemaakt en voorzien van nieuwe olie.
Ze hanteren trouwens een uurloon van € 60.
 
Er moest niet veel gebeuren, het meeste onderhoud doe ik zelf.
Zo heb ik er begin dit jaar nog een nieuw kettingsetje opgedaan.
De klepspeling is wel gecontroleerd maar viel nog binnen de marge, dat scheelt al enkele uren arbeid.
Het K&N luchtfilter is schoongemaakt en voorzien van nieuwe olie.
Ze hanteren trouwens een uurloon van € 60.
Als je de klepspeling kan meten, dan is stellen toch zeker geen uur extra werk voor beide cilinders, ff de asjes eruit en door?
 
Heeft iemand hier ervaring met een LC8 adventure in een bestelwagen type renault trafic, opel vivaro, te krijgen?
lukt dit?
In hoeverre zou er nog een Tenere 700 naast passen?

benieuwd naar ervaringsdeskundigeen :D
 
In een 7 kuub busje passen in ieder geval makkelijk 2 lc8 naast elkaar. Ik huur meestal een ducato ofzo voor 2 tegelijk. Sorry als dit een open deur is. De trafic lijkt me een uitdaging, spiegels scherm eraf misschien?
 
Ik ben opzoek naar gesinterde remblokken voor de voorkant voor mijn smr 2009. Ik kan alleen de carbon versie vinden. Iemand een goede tip waar ik op kan zoeken.
 
Spatbord upgrade :)

 

Bijlagen

  • 3C0CD936-29F9-4D49-B806-9FB4FC531E9C.jpeg
    3C0CD936-29F9-4D49-B806-9FB4FC531E9C.jpeg
    143,6 KB · Weergaven: 18
  • 1255D514-9262-4E33-BC69-F76580360284.jpeg
    1255D514-9262-4E33-BC69-F76580360284.jpeg
    186,9 KB · Weergaven: 17
  • 79EB70FC-C88A-4529-8F60-97DDEF5810BE.jpeg
    79EB70FC-C88A-4529-8F60-97DDEF5810BE.jpeg
    158,4 KB · Weergaven: 17
Thanks, jij en de rest hier ook!

Ik heb in 2022 door ziekte (mezelf), blessures (beste vrienden) en sterfte (familie) extreem weinig gereden, ik heb me voorgenomen om dat in 2023 weer helemaal goed te maken !
Binnenkort eerst maar eens olie verversen van de KTM, heb de spullen al in huis maar was er door (bovengenoemde) omstandigheden nog niet aan toegekomen.
 
Vandaag me nieuwe sticker binnen gekregen en meteen maar aan het plakken gegaan.
Ik ben heel blij met het eindresultaat.
Vind dat ktm deze stickers rond de koplamp af-fabriek er al op had moeten maken.
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230103_203815_Gallery.jpg
    Screenshot_20230103_203815_Gallery.jpg
    115,8 KB · Weergaven: 36
  • Leuk
Waarderingen: TPOD
Weet iemand zo ook wat de maat is van de o-ring achter de gear position sensor?

Motor gaat op Marktplaats (komt een T7) maar het is dan niet handig als die een paar seconden staat te dampen omdat er olie op de uitlaat zit :+
 
Weet iemand zo ook wat de maat is van de o-ring achter de gear position sensor?

Motor gaat op Marktplaats (komt een T7) maar het is dan niet handig als die een paar seconden staat te dampen omdat er olie op de uitlaat zit :+
Een KTM die niet lekt? Da's geen echte ;)

(goeie verkoopslogan toch, mag je gebruiken)
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Een KTM die niet lekt? Da's geen echte ;)

(goeie verkoopslogan toch, mag je gebruiken)
Toen ik mijn Nissan Sunny verkocht vertelde ik netjes dat de dorpels matig waren. Koper(Pool): if it doesn't rust it's not a real Japanese car :9

Bij Honda en Yamaha dealer zitten ze trouwens niet echt te wachten op KTM's met 72kkm. Geen vertrouwen dat ze storingsvrij door hun garantieperiode komen.

Heb er ongeveer 10kkm probleemloos mee gereden en lijkt me ook niet dat die ineens gaat ploffen. Olieverbruik was nihil toen die nog lekvrij was
 
Die is nog niet halfweg.
Ik ken een hele vette adventure met 150K op de klok, die nog gewoon op avontuur gaat.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Die is nog niet halfweg.
Ik ken een hele vette adventure met 150K op de klok, die nog gewoon op avontuur gaat.
Ja dacht dat het ook nog wel mee viel, ze hebben wat kleinigheidjes maar niks desastreus zo lang je ze goed onderhoud.

Bij de Yamaha dealer trouwens wel een bod gehad maar die was zo laag. Voor 40% meer is die binnen notime verkocht op Marktplaats...
 
Denk dat de handel voor geen enkele motor met 72.000km in de rij zal staan als inruiler als je een budget fiets wil aanschaffen.

Kreeg jaren geleden toen ik een Tiger800 (met 40k) als inruiler had op een MT-09 bij sommige dealers ook een belachelijk laag bedrag.
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Wel bijzonder, mja het is ook wat de markt vraagt. Ik koop liever een NL fiets met redelijk wat kilometers. Maar veel mensen vinden 40k al veel en kopen vervolgens de goedkoopste (import) motor met 20k..

Vroeg ook al aan de dealer of ze niet doorverkochten aan Oostblok (voor een 'opfrisbeurt':9) maar dat deden ze ook niet meer.
 
Japhandelaars zijn meestal geen fans van Europese machines, heb ik al willen merken.

Bij de soesdealer op onderhoud, met de soes:
'En, nog nieuwe moto's gekocht laatst?'
"Ja."
'Aha, iets leuk?'
"Een KTM."
'Oei.'
 
  • Haha
Waarderingen: JBi
Toen ie voor de derde keer een pakking moest plaatsen op de uitgaande versnellingsbak as van mijn 790Duke, heb ik hem nog eens fijntjes gewezen op het feit dat m'n BMW Scrambler zo'n fijne cardan heeft. 8-)
 
Is grappig, tot z'n koppelingscilinder gaat :+

Bij de KTM is dat even een oberonnetje, blokolie en ontluchten. De BMW mag je letterlijk van rond z'n eigen blok bouwen om erbij te komen.

1673302444878.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan