KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Ik rij inmiddels ruim een jaar op een ktm sm 950. Nu zit ik met het volgende... ik heb vaak last van het wiebelen van het voorwiel, met name op hogere snelheden.

Komt dit wellicht door het spatbord die wind pakt? Klinkt dit bekend onder de sm rijders?
Ik denk dat je vering niet goed is afgesteld. Dit gedrag krijg je als er een groot verschil zit tussen afstelling voor versus achter.

Ik zou even naar de standaard instelling gaan uit het boekje en dan starten met afstellen. Klikje, rijden, klikje, rijden, net zolang tot je tevreden bent.

Maar niet meer dan pak em beet 10% verschil tussen de instelling voor en achter.
 
Ik rij inmiddels ruim een jaar op een ktm sm 950. Nu zit ik met het volgende... ik heb vaak last van het wiebelen van het voorwiel, met name op hogere snelheden.

Komt dit wellicht door het spatbord die wind pakt? Klinkt dit bekend onder de sm rijders?
En je voorwiel nog eens laten balanceren kan geen kwaad!
 
Hallo! Ik lees hier al een tijd mee maar post eigenlijk nooit. Ik heb een 950 SM uit 2006. Nu heb ik de laatste tijd dat ik bij hogere snelheden en vol gas een serieuze stotter ervaar. Dit is meestal rond de 150/160 km/h. Dit lijkt mij ook het moment waarop de meeste brandstof wordt verbruikt dus verdenk ik de brandstofpomp, aangezien dit ook een zwakke plek is. Verder loopt de motor wel goed, het probleem doet zich eigenlijk alleen voor in de laatste versnelling met vol gas. Kan iemand van jullie bevestigen dat het de brandstofpomp is of zou er eventueel nog wat anders aan de hand kunnen zijn? Alvast bedankt!
Luchtfilter aan vervanging toe? En hoe zit je carb beluchting nu? (die 2 dikke slangen)
 
Ik rij inmiddels ruim een jaar op een ktm sm 950. Nu zit ik met het volgende... ik heb vaak last van het wiebelen van het voorwiel, met name op hogere snelheden.

Komt dit wellicht door het spatbord die wind pakt? Klinkt dit bekend onder de sm rijders?
Geen last van eigenlijk. Heb je toevallig de achterkant heel hoog staan of de voorkant een stuk door de kroonplaten laten zakken? Als hij heel erg op z'n neus staat kan dit ook sneller gebeuren.
 
Mijn smr deet het bij 180 km,u toen balans na laten kijken ( er zat te veel balanslood op)
Daarna sturen als een scheermes
 
Ik rij inmiddels ruim een jaar op een ktm sm 950. Nu zit ik met het volgende... ik heb vaak last van het wiebelen van het voorwiel, met name op hogere snelheden.

Komt dit wellicht door het spatbord die wind pakt? Klinkt dit bekend onder de sm rijders?
Kan niet van het spatbord zijn, dan zou ie het altijd en bij iedereen moeten doen. Ik heb het ook wel eens gehad met bagage achterop. Vering checken of wielen balanceren lijken mij anders idd ook de beste richtingen om te zoeken.
 
Iemand bekend met dynamo of spanningsregelaar problemen met een lc8 (SMR 990)?
Gisteren een volle accu geplaatst... maar daar kom je zo'n 10 km mee (en dan start hij niet meer) vervolgens kom je dan met startkabels nog 5 km terug. De rest was mazzel dat het huis waarvoor ik stil viel een acculader had ne verlengsnoer _O- :} ANWB was gewoon 2 uur wachten. Maar met een uurtje snelladen genoeg energie voor de terugweg.

Moet e.e.a. nog nameten, maar bekende problemen maakt het zoeken sneller/ makkelijker.
 
Bij de 950 zijn de verschillen tussen individuele fietsen best groot. Mijn vorige reed 130 op een tNk (ex reserve), huidige 150-160...
 
Ik zit ook meestal rond de 150km met de SMR tank, rond de 1:15 gemiddeld, maar als je even je best doet lust hij wel een beetje meer.
 
Zowel mijn tankinhoud als: nekspieren, kont, (schone) onderbroek, armen, rijbewijs, zweetklieren, hartslag, emoties e.d. Zijn ook na 150 km aan rust toe🤣 Voor vakanties natuurlijk een gel zadel en zou een smr tank wel fijner zijn. Ergens moet je het ready to race principe ook gewoon accepteren🥰😊😝 Zoek je km’s koop een bmw gs 1200 adventure met 30 l tank😂😂
 
Daar is hij dan de 890SMT. 105pk, 16Liter tank. Eerst maar eens in het echt zien
KTM-890-SMT-45-Degrees-Front-Left.png
KTM-890-SMT-45-Degrees-Front-Right.png


SMT-890-90-RIGHT.png
SMT-890-90-LEFT-V1.png
 
Terug
Bovenaan Onderaan