KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Bedankt voor de reacties. Heb er eentje op de site besteld. Via iDeal betaald, geld is ook afgeschreven maar krijg geen bevestigingsmail of iets. Doorverwijzing naar volgende pagina liep vast en m’n winkelwagen blijft vol op de site. Hoop dat het goedkomt. Ook bredere voetsteunen besteld trouwens.
 
Bedankt voor de reacties. Heb er eentje op de site besteld. Via iDeal betaald, geld is ook afgeschreven maar krijg geen bevestigingsmail of iets. Doorverwijzing naar volgende pagina liep vast en m’n winkelwagen blijft vol op de site. Hoop dat het goedkomt. Ook bredere voetsteunen besteld trouwens.
Ik kreeg toen ook pas later een bevestigingsmail, meende dat ik het binnen 2 weken wel in huis had. Zal vast wel goed komen denk ik!
 
Ik zag dat een 990 duke meer pk’s heeft als een 990sm of smt. Heeft de zelfde boring en slag, zelfde compressie verhouding en zelfde aantal cc's. Wie weet waar dat verschil in zit?
 
Vond de R (zeker de eerste, die zwarte) heel mooi om te zien, maar kon er geen vriendjes mee worden.
 
Ik zag dat een 990 duke meer pk’s heeft als een 990sm of smt. Heeft de zelfde boring en slag, zelfde compressie verhouding en zelfde aantal cc's. Wie weet waar dat verschil in zit?
Edit: ik lees net hieronder dat er toch mechanische verschillen zijn (geweest) in blok. I stand corrected.
 
Laatst bewerkt:
Ik zag dat een 990 duke meer pk’s heeft als een 990sm of smt. Heeft de zelfde boring en slag, zelfde compressie verhouding en zelfde aantal cc's. Wie weet waar dat verschil in zit?

Nokkenas is anders dacht ik. De R variant had de eerste jaren een andere cilinderkop en standaard akrapovic voorbochten. Dacht dat die 145pk had.
 
Heeft iemand hier eerder een ktm 990 sleutel laten bij maken ergens? Iemand?

Heb nog maar 1 zwarte sleutel over 1 garage vroeg dat de motor er bij moest zijn hij moest bij de ecu komen vertrouwde het niet!
 
Ik heb bij Carmo twee blanks-met-chip gekocht, die bij de plaatselijke sleutelmaker laten slijpen en toen zelf ingeleerd mbv. de oranje sleutel.

 
Ik heb bij Carmo twee blanks-met-chip gekocht, die bij de plaatselijke sleutelmaker laten slijpen en toen zelf ingeleerd mbv. de oranje sleutel.

Oke helaas heb ik de oranje sleutel niet meer enkel een zwart werkende sleutel nog.

Iedere sleutelwinkel kan je een duplicaat met digitale tag maken.

Ow nou hier ben ik al weggestuurd bij zeker 4 zaken. ( heb jij toevallig namen van die zaken!) thnx alvast.
 
Hallo! Ik lees hier al een tijd mee maar post eigenlijk nooit. Ik heb een 950 SM uit 2006. Nu heb ik de laatste tijd dat ik bij hogere snelheden en vol gas een serieuze stotter ervaar. Dit is meestal rond de 150/160 km/h. Dit lijkt mij ook het moment waarop de meeste brandstof wordt verbruikt dus verdenk ik de brandstofpomp, aangezien dit ook een zwakke plek is. Verder loopt de motor wel goed, het probleem doet zich eigenlijk alleen voor in de laatste versnelling met vol gas. Kan iemand van jullie bevestigen dat het de brandstofpomp is of zou er eventueel nog wat anders aan de hand kunnen zijn? Alvast bedankt!
 
Je hebt geen injectie neem ik an? Dus een pomp met puntjes, ik zou ’m iniedergeval even bekijken, je ziet snel genoeg of de puntjes versleten zijn.
 
Weet of heeft iemand een koppelingspomp (die aan het stuur) liggen voor een 950 Adv (dus met choke hendel)? De behuizing van de plunjer is versleten dus nieuwe keerringen werken helaas ook niet meer..

C8738FBE-BA13-4149-9F6D-EC940D7DD1AF.jpeg
 
Hallo! Ik lees hier al een tijd mee maar post eigenlijk nooit. Ik heb een 950 SM uit 2006. Nu heb ik de laatste tijd dat ik bij hogere snelheden en vol gas een serieuze stotter ervaar. Dit is meestal rond de 150/160 km/h. Dit lijkt mij ook het moment waarop de meeste brandstof wordt verbruikt dus verdenk ik de brandstofpomp, aangezien dit ook een zwakke plek is. Verder loopt de motor wel goed, het probleem doet zich eigenlijk alleen voor in de laatste versnelling met vol gas. Kan iemand van jullie bevestigen dat het de brandstofpomp is of zou er eventueel nog wat anders aan de hand kunnen zijn? Alvast bedankt!
Dus je rijdt 150-160 in zn 1e versnelling...? :+
 
  • Leuk
Waarderingen: C K
De eerste 990 was 2006 volgens mij, dus niet geheel correct.

Maar je gaat niet met opzet je motor ouder doen voorkomen in een advertentie....
 
Ik zie een 990 adventure op MP van 2005. Dit is niet in de haak toch??

Wat is er niet in de haak? km stand kan best kloppen en motor ziet er op het oog netjes uit. Deze blokken met goed onderhoud nog veel meer km's. Prijs is wel redelijk (hoog) maar een oordeel vanaf een beeldscherm is latig te geven.
 
Wat is er niet in de haak? km stand kan best kloppen en motor ziet er op het oog netjes uit. Deze blokken met goed onderhoud nog veel meer km's. Prijs is wel redelijk (hoog) maar een oordeel vanaf een beeldscherm is latig te geven.
De 990 is toch pas in 2006 geïntroduceerd? Stond er eerder van de week ook een op van 2004 ook een 990 adventure.
 
Ik rij inmiddels ruim een jaar op een ktm sm 950. Nu zit ik met het volgende... ik heb vaak last van het wiebelen van het voorwiel, met name op hogere snelheden.

Komt dit wellicht door het spatbord die wind pakt? Klinkt dit bekend onder de sm rijders?
 
Terug
Bovenaan Onderaan