KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Wie heeft er ervaring met aftermarket quickshifter op een 990? (in mijn geval gaat het om een SMT 2012)
 
  • Leuk
Waarderingen: jvd
Heeft iemand deze ook ooit geplaatst op zn 990? Ze zegge dat je motor dan minder zo heet wordt.
 

Bijlagen

  • 808B290C-B8A0-4438-91A2-F528280608BF.png
    808B290C-B8A0-4438-91A2-F528280608BF.png
    74,6 KB · Weergaven: 34
  • Leuk
Waarderingen: jvd
Hebben we er ook op zitten in combinatie met een tweede fan en een andere sensor die de fans eerder in laat schakelen, nog niet kunnen testen maar ik ga ervan uit dat het allemaal tezamen zeker zal helpen.
 
Lipje lijkt gebroken te zijn?

Bij een WR250R (standaard schuimfilter) is het mandje gewoon van metaal, krijg je niet van dat soort grappen
 
Ook een schuim filter heeft goed onderhoud nodig, tijdig schoonmaken en goed in de olie zetten is gewoon belangrijk. Een Enduro/crosser heeft niet voor niets ook zo'n filter.
 
Gaat mij niet om nat zand, maar het zand lijkt gevloeid te hebben en het luchtfilter lijkt her en der nat te zijn geweest.
 
Wie heeft hier de rottweiler luchtfilter? Ervaring? En waar hebbe jullie m in laten bouwen?

Ik zoek een adress in zuid-holland waar ik terecht kan voor het plaatsen van die luchtfilter en mijn powercomander. En ofcourse het afstellen.
Heb ik gehad maar filter schuim was naar 5 jaar op. Rij nu met DNA MK3 filter dus het zelfde wat @>>>Berry<<< liet zien op vorige pagina

Ik heb mijn motor toen bij Paul Ritzen in Weert laten afstellen
 
Laatst bewerkt:
Zand dat door een schuimfilter komt is olienat.
Misschien door inmiddels versleten klep geleiders dus olie spray vanuit de inlaat net voor dat die inlaat kleppen sluiten?

Maar zoals ik tegen die foto’s aankijk lijkt heeft die persoon te weinig vet gebruikt op de voet pakking. Je ziet een donkere buiten rand bijna rondom behalve vlak bij de inlaat van de achterste cylinder. Daar is die donkere rand doorbroken door stof. En de rand van de foam filter kijkt erg droog
 
Misschien door inmiddels versleten klep geleiders dus olie spray vanuit de inlaat net voor dat die inlaat kleppen sluiten?

Maar zoals ik tegen die foto’s aankijk lijkt heeft die persoon te weinig vet gebruikt op de voet pakking. Je ziet een donkere buiten rand bijna rondom behalve vlak bij de inlaat van de achterste cylinder. Daar is die donkere rand doorbroken door stof. En de rand van de foam filter kijkt erg droog
Moet inderdaad een goede laag watervast vet onder, goed oliën en geen duikboot nadoen.
 
Misschien door inmiddels versleten klep geleiders dus olie spray vanuit de inlaat net voor dat die inlaat kleppen sluiten?

Maar zoals ik tegen die foto’s aankijk lijkt heeft die persoon te weinig vet gebruikt op de voet pakking. Je ziet een donkere buiten rand bijna rondom behalve vlak bij de inlaat van de achterste cylinder. Daar is die donkere rand doorbroken door stof. En de rand van de foam filter kijkt erg droog
Schuimfilter is toch gewoon geolied?
 
Grotendeels mee eens, de 990 smr is ook alweer een tijdje geleden, ik romantiseer de rijbeleving vast wat. Maar hij is op korte bochten wel echt makkelijk om te klappen, naar mijn idee makkelijker dan de 1290. Maar dat vermogen en de souplesse van de sdr, waanzinnig!
Mijn ervaring is exact hetzelfde,volgens mij hebben de lichtere wielen van de 990 ook heel veel voordeel
 
Mijn ervaring is exact hetzelfde,volgens mij hebben de lichtere wielen van de 990 ook heel veel voordeel
Ja later als ik groot ben koop ik lichte velgjes voor de sdr. Als ik hem dan nog heb. Dat is echt een gouden investering. Dinsdag proefrijden in een koekblik, dat gaat mijn budget voor 2023 verbranden ben ik bang 🤦‍♂️
 
Ja later als ik groot ben koop ik lichte velgjes voor de sdr. Als ik hem dan nog heb. Dat is echt een gouden investering. Dinsdag proefrijden in een koekblik, dat gaat mijn budget voor 2023 verbranden ben ik bang 🤦‍♂️
Letterlijk en figuurlijk...
Ik heb al heel wat keren getwijfeld om de 990-velgjes aan te schaffen, maar wat een geld... :')
 
Help!
Ik heb een ook olielekje op mijn 950 SMR. Uitlaatbocht links bij de standaard is klef, blok er boven ook.
2 opties bedacht: keerring van de koppeling of keerring van as van het tandwiel.
Tandwiel heb ik net pas bedacht, Nieuwe keerring voor de koppelingsas heb ik maar loop vast. De as moet er zo te zien (en volgens instructies elders) rechts uit om de keerring eruit te kunnen pielen, maar ik krijg de as er niet uit. Er zit een staafjes dwars door het asje dat er wrsch uit moet, maar ik krijg er geen beweging in. Iemand ervaring...?
20230312_145320.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan