Prima Gaston, moeten we even kijken hoe we dat doen want ik rij dagelijks en kan mijn dekseltje in principe niet lang missen.
Bekend probleem op het moment dat de keerring van je waterpomp gaat lekken. Er komt dan koelvloeistof in je olie, deze komt uiteraard ook door je oliefilter en deze gaat daar van zwellen. Door die zwelling laat hij een stuk moeilijker olie door, vooral in de lage toeren is de druk dan te weinig.Heren (en misschien ook dames),
Ik heb jullie expertise even nodig.
Vandaag, stilstaand voor het verkeerslicht na een rit van ongeveer één uur, begon het olielampje te knipperen. Er zat verre van een duidelijk patroon in. Aangezien ik vijf minuten van huis verwijderd was rustig doorgereden. Boven de 3.000 stopte het lampje met knipperen en bleef het uit tot ik weer tot stilstand kwam...
Oliepijl etc. zijn allemaal zoals ze horen. Ik heb het blok nagekeken en op het eerste gezicht is er geen lekkage of dergelijke te zien.
Ik heb het blok enkele uren af laten afkoelen en daarna opnieuw gestart. Ook nu begon het lampje weer sporadisch te knipperen... Hij doet het nu dus zowel bij een warm als koud blok. Het betreft een 990 SMT uit 2010 met ong. 37.000 op de klok.
EDIT: Een zoekslag op Google vertelde mij dat er regelmatig problemen zijn (geweest) met de oliedruksensor bij de LC8 maar ben benieuwd naar jullie ervaring/visie.
Dan wordt het een kwestie van goed afspreken. Zodat weer hem tegelijkertijd op de bus doen heb je hem de dag erna in huis. Bv vrijdag posten hen je hem zaterdag.
Bekend probleem op het moment dat de keerring van je waterpomp gaat lekken. Er komt dan koelvloeistof in je olie, deze komt uiteraard ook door je oliefilter en deze gaat daar van zwellen. Door die zwelling laat hij een stuk moeilijker olie door, vooral in de lage toeren is de druk dan te weinig.
Je kunt je olie filter er eens uit halen, als hij er zo uit ziet dan is je keerring lek
[afbeelding]
Als de lamellen nog recht zijn dan zou ik je oliesensor verdenken.
Laatst even voor het eerst met de SMR op het circuit (Assen) geredenIk werd aangenaam verrast, wat een lol op zo'n motor Gewoon door de bochten met een uitgestoken been of net als anders met de knie aan de grond, het kan allemaal
In juli lekker op de motor naar de Dolomieten
Vandaag krijg ik, als het goed is, mijn nieuwe kentekenplaathouder binnen en de knipperlichten staan nog in bestelling.
Nog even een plaatje
[afbeelding]
Wederom hulp gevraagd, handig zo'n forum.
Ik heb de led knippers van KTM besteld. Zoals ik had begrepen plug & play..... Alleen bij mij niet
Het begon al dat op de knipperlichten zelf niet stond aangegeven welke waar moest, volgens de instructie zou dit wel moeten. Maakt dit uit??
Daarna moet ik volgens de instructie de 'original turn signal relay with the plate' verwijderen. Maar de afbeelding komt niet overeen met hetgeen wat ik op de motor zie. Iemand een suggestie?
Daar komt bij dat de connector van de nieuwe knipperlicht niet past op de oude connector
Dit is trouwens wat ik zie:
[afbeelding]
Wie o wie kan mij helpen? Alvast bedankt
Wederom hulp gevraagd, handig zo'n forum.
Ik heb de led knippers van KTM besteld. Zoals ik had begrepen plug & play..... Alleen bij mij niet
Het begon al dat op de knipperlichten zelf niet stond aangegeven welke waar moest, volgens de instructie zou dit wel moeten. Maakt dit uit??
Daarna moet ik volgens de instructie de 'original turn signal relay with the plate' verwijderen. Maar de afbeelding komt niet overeen met hetgeen wat ik op de motor zie. Iemand een suggestie?
Daar komt bij dat de connector van de nieuwe knipperlicht niet past op de oude connector
Dit is trouwens wat ik zie:
[afbeelding]
Wie o wie kan mij helpen? Alvast bedankt
ik heb ook ff moeten kijken...rechtsboven is je originele relais, dat haal je weg, in de beschrijving staat wel aangegeven hoe je het nieuwe relais aan moet sluiten. Klopt, de kleurcoderingen kloppen niet helemaal of helemaal niet maar omdat het led is (=diode) kan de stroom maar in één richting gaan...als ie niet werkt andersom aansluiten. Eerst alles provisorisch aansluiten en proberen, daarna eindmontage
Gelukt
Als je weet wat je moet loskoppelen/aansluiten is het idd plug&play
Berry, welke lichten heb je besteld?
Na de vermoedelijke oorzaak van het olielek te hebben verholpen heb ik alles weer opgebouwd. En na wat aandringen startte de 990 ook weer. Ik krijg alleen een FI melding van de 2e gaskleppen. Dat kan wel kloppen, want deze heb ik verwijderd. Op zich zou dit niet de oorzaak moeten zijn, maar ik heb ook even de aandrijving van de stangen afgehaald. Deze wel weer gemonteerd, maar kun je de motor er gewoon weer opschuiven of zit hier nog een truukje achter? Ik las later ergens dat er nog een veertje opgewonden moest worden voordat het motortje er weer op kon.
Enfin, ik heb thuis een TuneECU kabel, daarmee kan ik de sensor toch gewoon uitschakelen?
En er komt best veel kabaal van de Y-splitsing van de uitlaat af. Ik vermoed dus de koppeling daartussen niet helemaal gasdicht is. Deze heb ik afgelopen september open gehad om de uitlaat schoon te kunnen maken. Hoort hier een pakking tussen? Ben niks tegen gekomen.
Enfin, ik heb thuis een TuneECU kabel, daarmee kan ik de sensor toch gewoon uitschakelen?
En er komt best veel kabaal van de Y-splitsing van de uitlaat af. Ik vermoed dus de koppeling daartussen niet helemaal gasdicht is. Deze heb ik afgelopen september open gehad om de uitlaat schoon te kunnen maken. Hoort hier een pakking tussen? Ben niks tegen gekomen.
Ondertussen in 020... nog steeds wachten op vervangende contactslot
Word wel fit van al dat fietsen!
Ja, je mist een moer én een bout. Ook voor jou, kijk ff op de fichefinder...