http/forum.lc8.nl/viewtopic.php?t=4671&postdays=0&postorder=asc&start=0
Ik heb in mijn 990 zowel de 10W60 als 10W50 gehad, Motorex. Altijd de Powersynt, nu (na wisseling dealer) de Crosspower.
Ah super, hier kan ik wat mee. Ga ik gewoon voor de 10w50 van motorrex.
StartknopIemand hier al eens van het probleem gehoord dat een smr niet start omdat ie de vrij niet ziet.
Start ook niet met koppeling in getrokken.
Wat zou dat kunnen zijn?
Iemand hier al eens van het probleem gehoord dat een smr niet start omdat ie de vrij niet ziet.
Start ook niet met koppeling in getrokken.
Wat zou dat kunnen zijn?
Zit er een sensor/schakelaar van de zijstandaard op?
Maar als die stuk is dan start de motor wel. Je kan alleen niet wegrijden...Ja, die zit er op en...dat ding wil nog wel eens stuk gaan...relatief bekend euveltje...
Maar als die stuk is dan start de motor wel. Je kan alleen niet wegrijden...
Ik heb destijds voor m'n 950AdvS ooit een tanktas gekocht van Teuertech en daar past A4 formaat papier in, dus laptop wellicht ook? Alleen is Teuertech vorig jaar failliet gegaan. Tassen werden overigens voor TT gemaakt door Kahedo. Gebruik dezelfde tas nog steeds op de SMT
Weet je dat zeker? Volgens mij start ie dan alleen als ie neutraal staat, niet in de versnelling. Want als die sensor stuk is dan denkt het management dat de zijstandaard uitgeklapt staat. Toch?
Je hebt gelijk! Net geprobeerd en met de jiffy uit start de motor ook niet...Weet je dat zeker? Volgens mij start ie dan alleen als ie neutraal staat, niet in de versnelling. Want als die sensor stuk is dan denkt het management dat de zijstandaard uitgeklapt staat. Toch?
Vriend van me zegt dat ie hij helemaal geen neutraal lampje meer krijgt.
Zou dan ook nog eventueel de gear position sensor kunnen zijn, achter de jiffy sensor, links onder op het blok. Toch zou ik eerst die jiffy sensor proberen, daarna pas de gear position sensor...betreft het jouw motor?
Sorry, ik kom er even tussendoor met een hele andere vraag.
Banden. Ik ga in juni met m'n 990 Adventure 3 dagen offroad rijden in Sardinie. Ik ga daar op m'n huidige set Scorpions heen. Maar wil/ga daar wisselen naar hetzij TKC 80 of TKC 70. Ik ben geen die-hard offroad rijder, begin het net een beetje te ontdekken.
Als het zou kunnen zou het heel prettig zijn als ik op de betreffende TKC-set naar huis kan rijden zonder nog een keer te wisselen. Dat wordt 1300 km snelweg.
Ik kon niet direct veel vinden over de TKC 70 onder een 990. TKC 80 lijkt niet helemaal geschikt voor de thuisreis, of toch wel?
Wat zouden jullie adviseren?
Is de Heidenau K60 Scout geen optie? Heb er vorige jaar 4000km mee gereden in Marocco waarvan meer als de helft onverhard en zelfs een dag in de sahara. Op snelweg geen enkel probleem! Bandjes waren denk ik halverwege na de tijd, wel met een iets tammere Transalp