Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Is het raar dat ik de prijzen allebei erg hoog vind? Als je een powercommander laat afstellen kost het maar 100 euro. Al kost een pc wel weer 350 maar die kan je weer op een andere motor gebruiken vgm?

Rollenbank word toch ook gebruikt? Die zijn ook niet goedkoop.
 
Tuurlijk, ik begrijp dat dat ook geld kost. Maar bij een powercommander afstellen word dat ook gebruikt. Ik snap dat dit wat omslachtiger afstellen is dus had iets van 150-200 euro gedacht. Maar kan het mis hebben.

Ja ik ben het zuipen van de mijne ook zat. Ben erg benieuwd of zij dat voor je kunnen oplossen. Dan race ik er ook meteen heen haha!
 
Kent iemand MVS Race Engineering in Nederhorst den Berg? Ze doen ook KTM’s afstellen adhv TuneECU.

Mijn motor afgelopen zomer bij mvs laten afstellen, motor liep erg rommelig op deellast. Dit is goed verholpen, bokken is iets minder geworden en iets meer vermogen op top.
Was inderdaad wel wat duur, binnen twee uur was hij klaar.
Motor zuipt nog wel steeds, 1 op 10....
 
Laatst bewerkt:
Echt joh, niets voor jou. Wat moet je met 180pk man! Veel te veel. Altijd maar half gas rijden Geen bagage mogelijkheden voor je woonwerk ;-) Wel mooi fietsje hoor.
 
Ik rij zelf bijna overal vol gas en met de nodige wheelies (ook erg veel) maar dan nog.. Mn 690 smcr reed ook dan 1op 18 haha. En 133 pk? Dat is wel heeel veel? :p
 


Valt me op dat ie helemaal onderin nog steeds geen echt mooie curve heeft. Dat is bij die van mij nu wel. Vanaf 2000 toeren pakt ie echt mooi op nu. 1 op 10 slaat nergens op, zelfs niet met flink doorpoken. Dan haal ik nog 1 op 16. was 1 op 15.
 
Tja. Zo’n uitdraai leuk maar dat is vol gas en beide laten ongeveer dezelfde AFR zien. Dus ik vermoed dat het in deellast een ander verhaal is. Wat jullie eens moeten doen is beide TuneEcu mappen vergelijken
 
Spoedje. Heeft nog iemand de voorste uitlaatbocht van een 990 adventure liggen?

Mijne is zojuist afgeknapt.

Graag bericht als je wat hebt liggen, bellen mag ook. 0623445017
 
Ik rij zelf bijna overal vol gas en met de nodige wheelies (ook erg veel) maar dan nog.. Mn 690 smcr reed ook dan 1op 18 haha. En 133 pk? Dat is wel heeel veel? :p

Misschien een optimistische bank? Akra map stond erin voordat ik daar kwam, nu een "op maat" map.
Voorheen was het verbruik nagenoeg hetzelfde
 
Is dat tandwiel een aanrader?

Is goedkoopste manier van tuning.
Rijdt veel lekkerder. Met name rotondes kan je dan gewoon in zijn 2 nemen. En trekt uiteraard harder op. Topsnelheid heeft ie nog meer dan zat. En het rijdt op de snelweg ook lekkerder.
 
Even een vraagje aan de kenners:

Eindelijk is het dan zover.. De spaarrekening is weer op peil dus er kan een motor aangeschaft worden. Al jaren is m'n stille wens een 990 smt.
Nu ben ik mij flink aan het oriënteren, maar weet iemand of de orginele (zachte) koffers nog te koop zijn?
Er staat namelijk een mooi smt te koop met kofferrek maar zonder koffers. Althans, daar lijkt het op.

Alvast bedankt!
 
Is het alleen geluid of merk je ook nog verschil met rijden?

Ik ben nog niet aan rijden toe gekomen.... Maar heb de motor wel even gestart en laten lopen voor controle. Bij gas geven heb ik het idee dat ie sneller/makkelijker/soepeler in toeren klimt. Maar dat kan ook tussen de oren zitten