KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

De pennen zitten netjes op hun plek en schuiven zonder moeite erin. In het midden sluiten de 2 lagers op elkaar, die zorgen dat het niet verder naar binnen kan. Aan de andere kant zit de afstandsbus correct maar het hele wiel zit dus te ver naar rechts.
 
Dan zitten die lagers ff niet goed.

Waarschijnlijk is die van de tandwieldrager iets naar buiten gekomen? Terug naar binnen tikken dat ding... Wel gek hoe dat zo kan, hoort toch vast te zitten. Let er even op dat je alleen op de buitenschaal van de lagers tikt.
 
Heren ik heb nog even gekeken maar alles lijkt goed te zitten...de enige twijfel die ik heb is de tandwieldrager zelf (onderste afbeelding). Graag jullie advies!
 

Bijlagen

  • 0F366FD2-70C7-4AEE-BB2C-8C1C2F3A9439.jpeg
    0F366FD2-70C7-4AEE-BB2C-8C1C2F3A9439.jpeg
    91,1 KB · Weergaven: 16
  • A6C8F0B3-6F3D-4003-BE3A-098929DEDBB2.jpeg
    A6C8F0B3-6F3D-4003-BE3A-098929DEDBB2.jpeg
    120,2 KB · Weergaven: 15
Heren ik heb nog even gekeken maar alles lijkt goed te zitten...de enige twijfel die ik heb is de tandwieldrager zelf (onderste afbeelding). Graag jullie advies!
Hoe is dat nou weer mogelijk! Je kettingwiel zit aan de verkeerde kant van de drager gemonteerd. De pennen en kettingwiel moeten omgewisseld worden...
 
Heren me smt heeft t zojuist begeven, bij t koud starten deed ie al raar want ik kreeg m moeilijk in zn 1 en zodra ie erin zat, rolde die naar voren met de koppeling ingedrukt.

Nou ik denken van ja ff mn verstelbare hendeltje verstellen maar ik kreeg m moeilijk in de versnellingen tijdens t rijden. Dusnu doet de koppeling niks meer en lijkt er olie bij het reservoir te zitten.

Wie o wie heeft hier raad mee
 
Vandaag een GS opgehaald.... geen LC8 meer voor mij. De SMT was dikke pret maar om relaxed te toeren is zon Duitser imo onovertroffen. Wel apart na een 990 adv 950 se en 990 smt toch de motor te halen die ik nooit zou rijden...
Aan de andere kant zag ik dat mn SE bij Anbergen eindelijk is verkocht. En mn SMT werd ook vandaag overgenomen door een nieuwe eigenaar. Zo is er voor iedereen, en iedere levensfase 😀 een motor
 
Laatst bewerkt:
Zit die koppelingscilinder bij de hendel of beneden bij het blok?

Bij het blok zit de slave cylinder en boven de (master) koppel cylinder.

Ik zou even de slave cylinder van het blok los schroeven, dat is slechts 2x bout en dan rustig aan met je koppel cylinder druk gaan opbouwen.

1. Komt er bij de slave olie uit, is die lek en heb je een nieuwe slave cylinder nodig.
2. Zie je lekkage bij de master dan is die lek en heb een revisie kitje nodig.
3. Zie je nergens geen lekkage en het reservoir is niet leeg dan heb je lucht in je systeem.

Als de boel goed ontlucht is en de slave is los van het blok dan heb je binnen 1-3mm koppeling handle slag volle druk en kun je hem niet meer verder indrukken( dus ook niet proberen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan