KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Er zijn er inderdaad niet veel van. Heb nu een 950S GO!! en een 990R 8-) . En de oranje 990 gaat straks de verkoop in, want 3 is net wat teveel van ‘t goeie.
 
Hmmmmmmmm, wil nu toch wel graag naar een 950 s maar die zijn nogal dun gezaaid. Ah wel, dat er weer een terug komt is al goed genoeg, van de winter maar kijken wat er tzt te koop staat :Y
 
Je kan ook in Duitsland kijken, mobile.de bv. Wat breder aanbod en de prijzen liggen vaak wat lager. Invoeren stelt niet zo heel veel voor.
 
Klopt, heb ik met mijn Tengai ook gedaan : Importeren van een motor? Motorrijders.nl helpt je met de volgende tips!

Maar een S vind je ook in Duitsland niet zo makkelijk en de prijzen zijn niet dusdanig lager dat het echt interessant is. Vanaf de 1190 zie je echt verschillen.

Meer aanbod is wel fijn, heb je net meer te kiezen :Y

Edit: de prijzen liggen wel aannemelijk lager. Nou ja, niet veel lager maar minder km en nieuwere modellen voor hetzelfde geld.
 
Laatst bewerkt:
Ooh kijk dan is het helemaal makkelijk. Check deze, 950 S met 50k op de klok voor €4000, achter Osnabrück. Effe flappen tappen en volgas nach osten.

I found this offer at mobile.de:


KTM 950 Adventure S
First Registration: 03/2004
Mileage: 49.055 km
Fuel Type: Petrol

Price: € 3.999

95A7B92E-2386-457C-B6BB-6B44A8C70789.png
 
Had hem gezien, 2 uurtjes rijden vanuit huis maar heb de centen nog niet liggen.

Maar ze zijn te vinden, dat is het belangrijkste :Y Zag ook voor 6k een Super Enduro, dat trekt ook wel hoor *O*
 
Als jij nou mijn 950S overneemt*, koop ik die SE wel _O-



*dat meen ik niet helemaal, zoveel meegemaakt samen -O- Wat ik wel weet, is dat ik een beetje klaar ben met de windsituatie op de 950S B|
 
Iemand interesse in een stuurverhoger van Rally Connex? €50. Past iniedergeval op een 990 en 950 Adventure, misschien ook nog op meerdere modellen.

B2075C8B-4FBA-4B70-B062-44F0D6791885.jpeg
 
Het enige dat ik een beetje werkbaar vind is met het ruitje afgezaagd, volledig. Geeft nog altijd iets turbulentie helaas, maar al zoveel beter. Het ziet er alleen niet uit _O-
 
Fijn, voor mij niet voor jullie, om te lezen dat ik niet de enige ben die niet met ruiten overweg kan. Mijn 950SM en LC4 kon ik dagen vol gas op de snelweg mee rijden, doppen in, wind recht in je gezicht. Geen probleem. Maar iets met een ruit zoals mijn 390 Adventure of een GS oid, nope, verschrikkelijk.
 
Fijn, voor mij niet voor jullie, om te lezen dat ik niet de enige ben die niet met ruiten overweg kan. Mijn 950SM en LC4 kon ik dagen vol gas op de snelweg mee rijden, doppen in, wind recht in je gezicht. Geen probleem. Maar iets met een ruit zoals mijn 390 Adventure of een GS oid, nope, verschrikkelijk.
SMT 990 ook niet te doen met 1,92. Korte ruit en goede doppen gaat nog enigszins, maar minder dan ik zou willen.
 
Ik heb met het standaard ruitje en een simpel ritje op en neer naar Limburg echt koppijn na de rit. En dan gebruik ik otoplastieken met de zwaarste filters, het is ook gewoon het gerammel van je hoofd en zo. Als ik even ga staan met m'n hoofd in vrije lucht is het zoveel beter. Ik ben heel serieus bezig met het idee de complete voorkant om te bouwen naar iets zonder windbescherming, alleen dat heeft nogal wat om het lijf.

Ik begrijp echt niet dat dit soort halfslachtig schermpje de voorkeur heeft van velen. Niet één van die fly-screen dingen is daadwerkelijk beter, train gewoon je nek ff of zo. Het is dat de KTM verder zo'n geniaal ding is, maar die ruit stoort me sinds dag 1.
 
dan hoef je alleen dit nog ff te proberen en dan heb je alles gehad :P

IMG_0346.jpg

Had ik ook gezien ja, maar dat loopt aardig in de papieren voor wat uiteindelijk toch gewoon weer een ruitje is. Ik geloof er niet meer in dat die klotedingen kunnen werken...

Hij heeft wel een mooi uitlaatsysteem O-)
 
Ik heb met het standaard ruitje en een simpel ritje op en neer naar Limburg echt koppijn na de rit. En dan gebruik ik otoplastieken met de zwaarste filters, het is ook gewoon het gerammel van je hoofd en zo. Als ik even ga staan met m'n hoofd in vrije lucht is het zoveel beter. Ik ben heel serieus bezig met het idee de complete voorkant om te bouwen naar iets zonder windbescherming, alleen dat heeft nogal wat om het lijf.

Ik begrijp echt niet dat dit soort halfslachtig schermpje de voorkeur heeft van velen. Niet één van die fly-screen dingen is daadwerkelijk beter, train gewoon je nek ff of zo. Het is dat de KTM verder zo'n geniaal ding is, maar die ruit stoort me sinds dag 1.
Heb dat een keer gehad met de 1190 adv, die ik te leen had van motorcenter Venlo toen mijn SMR een grote beurt moest hebben. Ik wist niet wat aan me was eenmaal op de snelheid. Gestopt bij het eerstvolgende tankstation, aan die ruitverstelling lopen stellen, het was kut en bleef kut ivm die turbulentie, was zo erg dat rammelen dat ik de borden amper scherp kon lezen. Dan zit ik liever vol in de wind, tot 150kmh is dat prima te doen, ook voor langere tijd eenmaal gewend/getrained.
 
Terug
Bovenaan Onderaan