KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Trailbandit_3b25bca6e7044e7bc85ac99869bf5c78.jpg

jI0-tFXC-o4YfG_-Linqs1cUfr7D5gxyU82som5dOvnSAOhzqk4qA3wSw3hpk8EOAfbRykiM3nrJncrwd0A5Xk_yrB5jkAJkgkCpj2lyu4zNYIsCB6BaxCgklMn6
 
Ik dacht dat ik de enige was man, ik heb misschien wel met meer dan 200 verschillende motoren gereden, en heb maar 2 keer een ruit gehad die ik ok vond en die was van een RT, zo'n elektrisch verstelbare muur van plastic voor je en die van mijn DR800S. Voor de rest had ik inderdaad, staand op de motor een betere ervaring. En ik reed uren op een dag op bv een LC4 SM, LC8 SM of een XT550
 
Ik dacht dat ik de enige was man, ik heb misschien wel met meer dan 200 verschillende motoren gereden, en heb maar 2 keer een ruit gehad die ik ok vond en die was van een RT, zo'n elektrisch verstelbare muur van plastic voor je en die van mijn DR800S. Voor de rest had ik inderdaad, staand op de motor een betere ervaring. En ik reed uren op een dag op bv een LC4 SM, LC8 SM of een XT550
Yep, R1200RT heb ik ook gehad (zie één van die foto's). Dat is wel te doen, maar dat ding vond ik niks om andere redenen _O-
 
Op die van mij zat zijn klein spoilertje toen ik hem kocht, bevalt eigenlijk wel moet ik zeggen. Perfect is het niet en heb het ook nog niet zonder geprobeerd, maar ik vind het fijner dan op een naked bike.
20200615_205704.jpg
 
Wat enkele motoren ook hebben is bewuste luchtopeningen (RAM air achter) die de onderdruk achter de ruit opheffen, zou je daar niet wat mee kunnen?
Er zit een luchthapper onder koplamp, misschien kun je die naar boven leiden? Beetje creatief met karton om te testen :p

De geintjes op dit soort aut... eeh motoren werken volgens mij wel, juist de drukverschillen voor en achter de ruit wat verkleinen:
1603791668688.png
 
Laatst bewerkt:
Dat is exact wat die motoren zo goed doen, en ook wat met die aar(t)slelijke dubbele schermen die ik hierboven postte beoogd wordt.
 
Ik heb de 990 niet gekocht om lekker comfortabel over de snelweg heen te kunnen rijden, dus een beetje gebuffer neem ik voor lief. (daar heb ik een RT voor :P ) Ik heb um voor het white knuckle riding op de TET :P
 
Na 1.5 jaar met een naked 260km op een dag gereden te hebben maakt het schermpje op de KTM niet veel meer uit, maar irritant kan het zeker zijn voor vele. Ik had er zo'n Rade Garage schermpje op, iets stijler en een lip bovenop scheelde wel al een hoop. Maar is het voor sommige rijders niet een oplossing om een hoger of juist lager zadel te nemen?

Nee, dat is niet fijn voor de benen of de mogelijk om met de voeten bij de grond te komen, maar als een ruitje op een gegeven moment niet meer werkt dan is dat wellicht een oplossing.
 
Wat enkele motoren ook hebben is bewuste luchtopeningen (RAM air achter) die de onderdruk achter de ruit opheffen, zou je daar niet wat mee kunnen?
Er zit een luchthapper onder koplamp, misschien kun je die naar boven leiden? Beetje creatief met karton om te testen :p

De geintjes op dit soort aut... eeh motoren werken volgens mij wel, juist de drukverschillen voor en achter de ruit wat verkleinen:
Bekijk bijlage 1558121
Klopt, daardoor werkte de luchtstroom op de BMW ook wel oké. Het roostertje van de Adventure is hartstikke nep, en er is niet echt ruimte om lucht achter het ruitje te geleiden...
 
Heb je wel een goeie helm? Zonder allerlei frutsels er op? Ik heb eigenlijk helemaal niet zo’n last van de wind. Maar ik ben vrij lang en zit met m’n harses boven het turbulente gedoe, misschien helpt dat ook.
 
Heb je wel een goeie helm? Zonder allerlei frutsels er op? Ik heb eigenlijk helemaal niet zo’n last van de wind. Maar ik ben vrij lang en zit met m’n harses boven het turbulente gedoe, misschien helpt dat ook.
Schuberth C3... werkt prima in vrije lucht, misschien niet helemaal top in turbulentie. Ik ben ook "vrij lang" (1.90) en heb een vrij hoog zadel. Maar ik zit zeker niet boven het gedoe.
 
@Duke Nukem wat doet die s-spec vering precies? En hoeveel hoger wordt de motor er van? En waarom zou je de ABS pomp verwijderen?

Ik ben van plan om in het voorjaar een 950/990 te kopen dus ben me vast een beetje aan het oriënteren.
 
@Duke Nukem wat doet die s-spec vering precies? En hoeveel hoger wordt de motor er van? En waarom zou je de ABS pomp verwijderen?

Ik ben van plan om in het voorjaar een 950/990 te kopen dus ben me vast een beetje aan het oriënteren.
De ABS op de 990 Adv is gewoon ruk, ik heb nu de zekering er maar uit getrokken zodat ik m niet elke rit uit hoef te zetten.
Als hij er af is ben je mooi een paar kg op net onder zadelhoogte kwijt en is je gereedschap bakje ca 3 a 4x zo groot. Staat ook nog op mijn to-do list.

De S-spec vering is gewoon dezelfde veer, demping en al, enkel veranderd de aanslag.
Op 4:13 kun je het goed zien.
 
Het buitenwerk van de veerpoot is inderdaad hetzelfde. Het verschil zit ‘m in een aantal interne delen. En dan heb je de schokdemper ook nog die aangepast moet worden, maar dat heb ik laten doen. Beide zijn verhoogd van 210mm naar 245mm. Het zou voor offroad beter moeten zijn en het staat ook nog eens veel beter ;).

ABS had ik weggehaald, omdat ik een benzinetank onder de buddy had zitten en daar zat de ABS pomp ook. En wat Erwin zegt het is ook wel echt een ruk systeem, remmen voelen ook nog beter aan zonder ABS trouwens.

EC1542F0-1217-4E20-882C-4023118F60E9.jpeg
 
Ik heb hem nog wel, binnenkort misschien over. Het is een beetje gedoe met tanken, maar op punten waar het anders spannend wordt erg fijn om te hebben. Zit niet in de weg verder :)
 
Ik had er ook niet zoveel last van, ik gebruikte ‘m alleen echt te weinig. Erg mooi ontwerp ook, het past echt precies. Ook die opengewerkte tank wat dan een gereedschapbak is. Die tank had alleen ergens een vulopening moeten hebben, zodat het zadel er niet af hoeft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan