KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Kwam ik een van jullie nog tegen zaterdag einde middag, op de dijk richting Nieuwegein, iemand op een helemaal zwarte SMT?
 
Iemand ervaring met revisie koppelingshendel? Mijne blijkt boven bij de master lek te zijn.... of pakken jullie meteen een nieuwe pomp?
Ik heb nu een keer een revisiesetje gemonteerd. Dat schijn je een paar keer te kunnen doen voordat je de pomp helemaal moet vervangen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik heb wel eens gezocht naar een vervangingspomp (ander merk of type die niet periodiek stuk gaat), maar heb geen makkelijke vervanging kunnen vinden behalve een exemplaar op ali-express, maar ik betwijfel of die kwalieit dan beter is.

Ik ga nu altijd op reis met een revisiesetje in de tas...
 
Ik heb nu een keer een revisiesetje gemonteerd. Dat schijn je een paar keer te kunnen doen voordat je de pomp helemaal moet vervangen, maar daar heb ik zelf geen ervaring mee.

Ik heb wel eens gezocht naar een vervangingspomp (ander merk of type die niet periodiek stuk gaat), maar heb geen makkelijke vervanging kunnen vinden behalve een exemplaar op ali-express, maar ik betwijfel of die kwalieit dan beter is.

Ik ga nu altijd op reis met een revisiesetje in de tas...
Wat voor kilometerstand heb je er op staan dan?
Ik heb nooit koppel problemen gehad :?
 
Hmm, de mijne heeft bijna de 60.000 aangetikt. Dan zou het toch wel een keer tijd worden... Nu trek ik er wel elk jaar verse vloeistof doorheen, dat zal vast helpen :) .
Zal bij mij om het jaar ververst zijn denk ik. Scheelt denk ik dat onze 950 ook veel gebuikt werd voor woonwerk en dus geregeld file rijden. Wordt de koppelingshendel natuurlijk ook meer gebruikt.

Probleem is geloof ik dat omdat het geen radiale pomp is, schraapt hij elke keer verhoudingsgewijs meer aan een kant en slijten je rubbers dus scheef af.
 
Gisteren de deksels verwijderd om te laten poedercoaten. Mat donker grijs, zoals nieuwere types, of mat brons..?

B01A029A-49AA-44FE-9139-EBB5F53F15FA.jpeg

Helaas wel een stukje vin afgebroken van de waterpomp propellor(?) — dat ding zat muurvast. Gelijk ook maar alle seals en de waterpomp as vervangen. Twijfel nog of ik een Tsunami kit zal kopen..

Iemand nog een handig tip om het lager uit de ontstekingscover te krijgen? In de oven gooien?

9BF4C433-0293-4C5D-ACDF-7280FF281D62.jpeg
 
Iemand ervaring met revisie koppelingshendel? Mijne blijkt boven bij de master lek te zijn.... of pakken jullie meteen een nieuwe pomp?
Mijn master is helaas bij de vorige eigenaar door Beun en Zn 'gemaakt', hierdoor kon ik de hele master vervangen. Ik heb de master vervangen door een Brembo RCS pomp aangezien die de helft kost van een originele. Het is dan alleen even zoeken naar andere spiegels of zo'n extra steun voor het stuur en een plekje voor de choke kabel (als je 950 rijdt).
 
Iemand nog een handig tip om het lager uit de ontstekingscover te krijgen? In de oven gooien?
Een binnenlagertrekker gebruiken, bv. zoiets:

Als er niet genoeg plek is achter het lager, dan heb je ook trekkers die zich vastgrijpen in het stuk waar de kogels zitten. Opwarmen helpt uiteraard, soms heb je geluk dat als het deksel warm genoeg is en je een tik op de achterkant geeft dat het lager er uit komt.
 
Ik heb een klein probleempje met de 950SM. Na een wheelie lijkt de motor even geen brandstof (of te veel lucht) te krijgen. Tijdens normaal rijden lijkt ie goed te lopen al twijfel ik soms wel een beetje. De motor heeft afgelopen winter met een halve tank E5 in een vorstvrije garage gestaan en afgelopen weken heb ik de kleppen gesteld, alles is dus ook los geweest.

Zelf twijfel ik tussen verstopte filters, vervuilde carburateurs of misschien een slangetje wat iets geknikt zit?

Hieronder een filmpje waarop het duidelijk te horen is.

Iemand een suggestie waar ik het probleem kan zoeken/vinden?

 
Heb je de vlotterbakken los gehad en heb je de vent tubes wel goed (vrij) weer terug gehangen? Klinkt op de video te arm voor zover ik kan beoordelen.
 
Heb je de vlotterbakken los gehad en heb je de vent tubes wel goed (vrij) weer terug gehangen? Klinkt op de video te arm voor zover ik kan beoordelen.
Ik heb de carbs er in zijn geheel afgehaald en voor de rest niet uit elkaar gehaald. Vent tubes zeggen mij zo niets (niet zo'n carb specialist), hoe/wat/waar moet ik dan naar kijken?
 
Er hangen 2 slangen onder de carbs die de vlotterkamer ventileren, misschien zitten die geknikt, dan duurt het even voor de kamers weer vollopen.
Deze moeten wel vrij kunnen ademen, soms zit er nog een t-stuk/klep tussen en soms niet, ze zorgen nog wel eens voor problemen.
 
Er hangen 2 slangen onder de carbs die de vlotterkamer ventileren, misschien zitten die geknikt, dan duurt het even voor de kamers weer vollopen.
Deze moeten wel vrij kunnen ademen, soms zit er nog een t-stuk/klep tussen en soms niet, ze zorgen nog wel eens voor problemen.
Kijk, dat zou mooi zijn! Daar zal ik na het weekend naar kijken. Bedankt man👍🏻
 
Gisteren heb ik de 950SM eens op onverhard uitgeprobeerd en dat viel me niets tegen, zelfs op de sportbandjes was het beter te doen dan ik had verwacht.

Voor de liefhebbers van beeldmateriaal (en voor mezelf) heb ik wat gefilmd:

 
Heb je risers voor je stuur? Staand (als ik pijn in mijn kont krijg op een lange rit) zit voor mij het stuur altijd net te laag...

Al een paar keer overwogen om risers te kopen, maar vraag met af of de stuurpositie dan niet raar is als je gewoon zit. Anyone...?
 
Heb je risers voor je stuur? Staand (als ik pijn in mijn kont krijg op een lange rit) zit voor mij het stuur altijd net te laag...

Al een paar keer overwogen om risers te kopen, maar vraag met af of de stuurpositie dan niet raar is als je gewoon zit. Anyone...?
Nee helaas niet, staat niet bepaald comfortabel maar het is beter dan zitten. Ik zal eens voor risers gaan kijken en hoop dat iemand nog antwoord geeft op je vraag hoe dat op straat rijdt...
 
Risers van bijvoorbeeld 20mm maken veel verschil met staand rijden, maar merk je nauwelijks zittend. Mijn ervaring in ieder geval op basis van de AfricaTwin.
 
Nee helaas niet, staat niet bepaald comfortabel maar het is beter dan zitten. Ik zal eens voor risers gaan kijken en hoop dat iemand nog antwoord geeft op je vraag hoe dat op straat rijdt...
Kut, op een Fazer 1000... :9

Vandaag is de SMT uitgetest op de Blokzijlerdijk (verzakte dijk tussen Blokzijl Kuinre), manmanman wat doet de KTM dat lekker *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan