KTM LC8 950/990 - ruwe bolsters, blanke pit

Op lage snelheid krijg ik kramp in mijn rechterhand van preciese gasgeven.
Heb een kabel besteld voor TuneEcu en ben van plan een custom map van kevxtx te downloaden.
Ben ook van plan om de O2 sensoren en EPC uit te schakelen, mogelijk nog een 16T tandwiel.

Heb alle LC8 topics hier gelezen en vandaag hier op de laatste pagina aan beland.
Mijn machine is nog volledig standaard, maar zo gaat die zeker niet blijven.
Het plan is om het onderhoud zelf uit te voeren en nog verder naar mijn wens te maken.

Bekijk bijlage 1749775
Daar is een makkelijke oplossing voor ;) :9
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Daar is een makkelijke oplossing voor ;) :9
Nou inderdaad. Ik had wel vaker gelezen dat je ‘lomp’ moet rijden met een KTM, maar tot vandaag nooit echt zeker genoeg voor gevoeld.

Vandaag viel me op dat het nerveuze van de voorvering en de gasreactie vooral aan mij ligt. Als je doortrekt met de SMT loopt hij zo veel mooier dan als je er rustig mee rijdt.

Goed om een keer ervaren te hebben!
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Eh, ja.. tis een ktm. Als je rustig wil rijden moet je iets anders kopen. Een goldwing of zo.
 
  • Leuk
Waarderingen: vino
Hayabusa heb je ook in het oranje, of een CB500F :9

Ik ga iig niet moeilijk doen met mods, ding is ontworpen om gas mee te geven en dat doe ik ook graag :+
Verbruik/actieradius is alleen matig, gister 18,5L getankt. Als je bedenkt dat de tank 19L is was dat wel een beetje krap aan
 
Wat leg je er voor op, een 120 brede 17" achterband? Benieuwd of dat een beetje rijdt!

En laat even weten wat het euvel was met het gestotter als je het gevonden hebt?
Nou ik heb 'm vandaag weer aan de tand kunnen voelen en het lijkt erop dat de losse inlaatkelk de boosdoener was. De 950 rijdt weer als een zonnetje *O*
Vandaag ook even met de TKC's het zand en graffel in geweest, man wat geeft dat een vertrouwen. Misschien wel té veel vertrouwen want bij vlagen vergat ik dat ik gewoon 17" 120 en 180 rijd en dat dát wel zeker zijn beperkingen heeft. Maar...aan de bandjes lag het in elk geval niet!

Edit: plaatje bij het praatje.
 

Bijlagen

  • IMG-20220418-WA0018.jpg
    IMG-20220418-WA0018.jpg
    170,2 KB · Weergaven: 30
Laatst bewerkt:
Heeft iemand hier ervaring met risers voor de 950SM? En dan met name of de gaskabels en remleiding lang genoeg is. Het worden dan van die 'inserts' die tussen de originele stuurhouders komen.
 
Heeft iemand hier ervaring met risers voor de 950SM? En dan met name of de gaskabels en remleiding lang genoeg is. Het worden dan van die 'inserts' die tussen de originele stuurhouders komen.
Ik heb ze in het verleden getest.
Past allemaal net qua kabellengte. Alleen zat het mij voor geen meter.
Ging met opgetrokken schouders zitten, met nekklachten als gevolg. Heb ze er snel weer afgehaald.
 
Ik heb ze in het verleden getest.
Past allemaal net qua kabellengte. Alleen zat het mij voor geen meter.
Ging met opgetrokken schouders zitten, met nekklachten als gevolg. Heb ze er snel weer afgehaald.
Kijk, goed om te horen dat het past maar jammer dat de houding mogelijk wat kloatn wordt. Ik denk dat ik maar moet ondervinden of het op mij hetzelfde effect heeft want het stuur zit echt een tikkeltje te laag om lekker te staan.

Ps. Welke risers had jij gemonteerd (merk/grote)?
 
Laatst bewerkt:
Wat blijven het toch prachtige fietsen, ik heb jaren lang eentje van laatste bouwjaar gereden, dus met zwart frame en oranje achterveer. Ik vind persoonlijk wel de stickerset van de latere jaren mooier, iets meer aangekleed.

Niet de mijne, maar zelfde kleuren:
img_XExCsuXZpBUo2lF_r.jpg
 
Setje 18/21 wielen zou'm niet misstaan.
Nou absoluut! Doe mij die SE maar:9~
Van wat ik lees kom ik op de SM niet verder dan 19" aan de voorkant. Het schijnt dat de adventure wielen passen i.c.m. wat spacers voor de schijven. Al denk ik dat ik eerder voor een goedkoop ragfietsje erbij ga, dat is niet veel duurder dan een fatsoenlijke set wielen + schijven en heeft als groot voordeel dat als ik 'm om een boom heen vouw, ik alsnog mijn straatmotor heb.

Edit: En nu kom ik spontaan een filmpje tegen waarin iemand z'n SM ombouwt naar een SE... Misschien dus toch 21" mogelijk?
 
Laatst bewerkt:
Kijk, goed om te horen dat het past maar jammer dat de houding mogelijk wat kloatn wordt. Ik denk dat ik maar moet ondervinden of het op mij hetzelfde effect heeft want het stuur zit echt een tikkeltje te laag om lekker te staan.

Ps. Welke risers had jij gemonteerd (merk/grote)?
Dat zou ik niet meer weten. Had ze destijds van marktplaats. Was wel iets van 2,5 a 3 cm hoger.
 
Dat zou ik niet meer weten. Had ze destijds van marktplaats. Was wel iets van 2,5 a 3 cm hoger.
Oké, alsnog bedankt! Ik waag de gok wel, waarschijnlijk worden het rox risers ripoffs.

Gisteren nog even een filmpje in elkaar geflanst van het laatste ritje met de grind en zandpaden
 
  • Leuk
Waarderingen: JBi
Goedemorgen,

2 weken geleden heb ik een in mijn ogen hele mooie KTM 990 adventure aangeschaft. na lang zoeken kwam deze te koop bij een particulier. redelijk in de buurt en kon hem niet weerstaan.
km stand rond de 38000 en R uitvoering met koffers en akra's helemaal top dus.

afgelopen weken al wat woon werk verkeer gereden allemaal prima en de 990 liep als een beest.
tot vorige week donderdag toen de motor wat begon in te houden bij vol gas, in alle versnellingen eigenlijk. als ik wat hoger in toeren kwam.

even gestopt, opnieuw gestart. was even +- 3km opgelost waarna de motor er vervolgens helemaal mee stopte. (voldoende benzine in beide tanks).
motor naar huis geduwd en even gekeken filter er uit wat brandstof in kelken gespoten.
hier liep de motor weer op.
tank met de pomp er af gehad wat gekeken naar stekker en aansluitingen van de tank, niks raars te zien.
brandstof slang los om te zien of de pomp ook brandstof geeft, en ja hoor als ik hem op contact zet komt er weer brandstof.
alles terug gezet. motor loopt weer (maar eigenlijk niet echt iets gedaan dus).

gister weer een ronde gereden in het begin alles oke, ook vol gas.
maar na zn 15min rijden begon de motor toch weer in te houden en zelfs uit tevallen als ik boven een bepaalde gas stand/toerental kom.
in elke versnelling.

Is er iemand bekend met dit probleem? kan iemand mij een beetje op weg helpen.
heb nog geen TuneEcu kabel, deze heb ik wel besteld.

Alvast Bedankt
Groetjes Bram
1650953891760.png
 
Wat vervelend voor je Bram !

Ik zou dit ook even op het LC8.nl forum posten, dat is niet verschrikkelijk actief maar er zitten wel die-hard experts.

Het komt overigens op mij over als een brandstofprobleem. Ik weet dat de brandstofpomp onderhouden hoort te worden maar dat dat vaak niet of niet goed genoeg gebeurt. Er zit in de pomp ook een filter, ik heb gelezen dat dat ook wel eens verstopt kan raken als dat niet op tijd vervangen wordt. Dus wellicht dat je, als je rustig in de garage kijkt, wel voldoende brandstof uit de pomp denkt te zien komen maar dat het na enige tijd rijden toch net te weinig wordt.

Maar ik heb nog te weinig ervaring met de KTM om als deskundig adviseur te kunnen gelden dus ik ben benieuwd naar wat echte experts ervan denken.

De motor ziet er overigens prachtig uit. Ik denk dan ook dat het uiteindelijke probleem snel gevonden en opgelost wordt en geen symptoom is van een inherent slechte motor. Het zal nu heel vervelend voelen maar het komt vast wel snel goed !
 
Laatst bewerkt:
Is een bekend probleem: Brandstoffilters en evt ook de pomp vervangen.
Ik heb hetzelfde gehad en was opgelost na een nieuwe pomp en filters.
 
Terug
Bovenaan Onderaan