Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

KTM RC8 topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
kan je in het menu in je dashboard in seconden instellen.

Gelukt, dankje!

Is het normaal dat ik erg vaak moeite heb met vrij/neutraal vinden? Als ik eenmaal wat harder rij is het prima (>50km) maar langzamer en het is echt moeilijk. Zeker in de stad.

Ik weet dat het geen stads motor is, en ik weet dat de bak een van de zwakke punten is, maar het is nu wel heel bont. Sta vaak bij een stoplicht flink te k*tten tussen 1 en 2 tot ik m in vrij heb. Heb 2 Ducati's gehad dus wat "eigenaardigheden" ben ik wel gewend.

Heeft alle modificaties gehad, dus neem aan ook de bak modificatie.
 


Deze maand gaat mijn RC8 ook binnen bij AV Racing om hem te remappen. De man heeft het wel vrij druk, hij was bezig om 2 moto's klaar te zetten voor de Bol d'Or.
Ben eens benieuwd wat het verschil gaat zijn, volgens hem geen dip meer en een lineair verloop met een paar pk's meer. Een nieuwe Sportsmart voorband gaat er ook op.

Ik twijfel om de originele throttle cam te laten plaatsen, maar zal eerst zien wat de remap doet .

Voor dit jaar heb ik voorlopig voor de zomer enkel Mettet vastgelegd via Trackdays.

Grts,
Maarten
 
Ik ben inmiddels alweer RC8-af. Ik heb hem weer van de hand gedaan. Kon er geen vrienden mee worden. Ondanks dat ik een ontzettende 2-pitter fanaat ben, heb ik mezelf toch een 4-pitter aangeschaft. Een Yamaha YZF R1 "BigBang" van 2009.
Helaas zijn er geen verdere 2-pitters waar ik warm van wordt, nee ook zeker geen Duc en is de keus te beperkt geworden helaas.
 
Leuk verslag!

Ben benieuwd hoe de eerste races gaan verlopen

De motor ziet er ook weer top uit!
 
Laatst bewerkt:

Troost u is zowat eigen aan de RC8 eerste models, heb er ook last van, probeer er op te letten nauwkeurig te schakelen, maar toch overvalt het me nog steeds als een dief in de nacht. Zeker op snelle circuits met grosse freinages en kort instuurmoment kan dit wel wat stress geven.

Een nauwkeurige afstelling van koppelingshendel en schakelpook kan veel problemen verhelpen heb ik al gemerkt. Ik heb ondertussen ook een andere koppeling besteld, oberon slave clutch.
Als dan het probleem pertinent aanwezig blijft denk ik eens aanspraak te maken op mijn extra 2jaar garantie, want valse neutrals zijn niet om mee te lachen.
 
Sorry heren. De beloofde foto's laten iets langer op zich wachten.

Pakkingen worden vervangen voor nieuwe.
Er kwam wat olie naar buiten aan de rechterkant van het blok (gezien als je op de motor zit).

sorry dat ik effe onbeleefd een open deur intrap...
ik denk eerder dat dit ligt aan de airbox, is een veel voorkomend fenomeen bij de eerste series RC8 2008/2009. Er is een kit voorhanden welke ook op de track 2011 zit, oil seperator kit. Het komt er op neer dat gecondenseerde olie vanuit je airbox vanachter de rear cyl langs rechts naar beneden sijpelt. De fix kost ongeveer 70€ de updated airbox kop iets van een 50€, beide oplossingen oil sep kit of airbox zouden dit probleem moeten oplossen.

dit is de kit op mijn rc8


dit is de flacon nog niet aangesloten op moment van foto pakken
 

nee tis zeker geen allemansvriend zo'n rc8, maar mits de nodige aanpassingen een dijk van een motorfiets...enkel zou ktm eens wat meer naar haar klanten dienen te luisteren, ipv die ready to race zever uit te kramen.
 
Thanks voor de info! Ik zal het in de gaten houden als ik hem vandaag terug krijg.

Ik ben er trouwens mee bij 2 dealers geweest hier in NH (motorcity & verpalen) hun zeiden beide dat het lag aan de pakkingen tussen het blok nabij de waterpomp. Dit alles kost rond de 250 euries omdat er ook meteen nieuwe olie, filters, en koelvoeistof in moet.

De RC8 rijd heel anders dan ik gewend ben. Ik kom zelf van een ZX10R (2009) af maar dit is echt heel andere koek. Hij heeft me al laten merken voorzichtig te zijn met gas erop bij de bocht uit komen. Van de week had ik een bijna highsider. Ik ging slidend, driftent de bocht door . Dit is ook tevens mijn eerste 2 cil maar ondanks alles wil ik nooit meer iets anders dan de KTM als er dan toch een andere moet komen word het waarschijnlijk de ge-update versie de 2011/2012.

Mijn mods die in bestelling zijn:

JCE uitlaat.
K&N filter.
Street trottle.

Hebben jullie nog meer aanpassingen die ik echt zou moeten doen om een minder bokkig rijgedrag te krijgen ?
 
Laatst bewerkt:

Heb precies dezelfde mods in bestelling, deze week wordt mn uitlaat gemaakt dus hopelijk snel binnen.

Ga je de jouw nog laten afstellen? Was wel mijn plan.
 
Ik zit te twijfelen, natuurlijk zal het beste zijn hem helemaal af te laten stellen.

Ik heb wat ervaringen gelezen op het Britse KTM forum met dezelfde mods die genoeg hadden aan de 15 min rest van de ECU.Zijn motor is op de bank geweest en alles scheen goed te zijn kwa inspuiting en lucht verhoudingen ik ga dit ook eerst proberen denk ik.
 
De 15min reset is op het uk ktm forum zowat het enige dat helpt als je dat maar hard genoeg gelooft zal het wel werken...veel succes ermee
 
motor is nu bijna klaar, nog even een orgineel powerparts achtertandwiel gemonteerd. moet nu alleen nog een rechter spiegel zoeken anders maar een nieuwe bestellen. tevens nog een nieuw kuipruitje bestellen, weet nog niet of ik een laag getind orgineel of een duble buble gaat aanschaffen.

Dan alleen nog naar de keuring voor het kenteken.
 


 
Vandaag de Oberon slave clutch geplaatst, het was toch slecht weer, wat moet een mens anders doen.

original verwijderd...vanwege slechte feed back van de koppeling, levensduur is eigenlijk niet hoger dan 20000km-30000km.


De Oberon gemonteerd en ontlucht.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.