KTM RC8 topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
vandaag bij het RDW in waddinxveen geweest om de motor van een kenteken te voorzien. Na het frame nummer gecontroleerd te hebben was de keurmeester klaar met zijn keuring, de enige opmerking was ''een nieuwe motor hoeft niet verder bekeken te worden. na bij de douane geweest te zijn voor de bpm was ik klaar. Via de mail krijg ik het bpm bedrag te horen en op welk nummer het overgemaakt dient te worden (in het verleden kon dit kontant betaald worden, waardoor de aanvraag sneller ging)
Via een grote omweg weer naar huis met een tijdelijk kenteken, wat een heerlijk kanon is dit, schakelen super, als een mes door boter. (heb totaal geen probleem met schakelen) het enige wat ik als hinderlijk ervaar is dat het stationaire toerental hoog is, ik denk +- 1400 / 1500 rpm dit vind ik erg hoog.

Tevens heb ik een gas grip oranje van een rc8R besteld zodat het allemaal wat gemoedelijker gaat, wat mij wel opviel is dat de rc8 geen stadmotor is, maar als je eenmaal gas kan geven :X :X super!!

gaaf hoor *O* *O*

Weet iemand wat het normale stationaire toerental is en is dit met TuneECU 2.0 aan te passen?
 
@RVF750R als je even de moeite doet om een van de 2008-2009 maps even te bekijken, zal je daan een vakje idle speed vinden, standaard staat die wel rond de 1500rpm/60°C, op 30°C zal dit rond de 1900 en zelfs 2100rpm staan

Heb de mijne zelfs verhoogd naar 1800rpm/60°C reden,om het random afslaan van het blok tegen te gaan. Je zal dat al wel snel genoeg ondervinden. Heeft iets te maken met de eco-shit en de katalysator. Met een open-uitlaat worden al die settings onderin compleet gewijzigd waardoor motor onderin veel smoother zal lopen....enige nadeel met zo'n uitlaat kan je op geen enkel circuit meer terecht, tenzij het een open-uitlaat dag betreft.

Bekijk zeker eens of de O2 sensors nog staan aangeschakeld.

Op mijn RC8 heb ik deze software matig uitgeschakeld, dat is de betere optie ipv daar die O2 stoppers op te steken welke je op fleabay kan vinden. Hierdoor wordt je mapping verstoord en blijft deze in closed loop staan.
 
bedankt voor je reactie, als ik het dus goed begrijp is het niet handig om het stationare toerental niet te wijzigen. 1500 rpm is dus normaal. verder loopt de motor super, schakeld goed, en de motor slaat niet af oid

gr Rob
 
jawel het is vrij eenvoudig eigenlijk, sluit de connector aan, download je map met de software (of wijzig op een copy welke je reeds in bezit hebt), wijzig de idle speed upload aanpassing terug naar je ecu, duurt geen minuutje.
Maar ik zou niet aanraden je toerental lager te zetten, het is geen klein 4cyl'tje, het is een dikke twin met een te klein vliegwiel, iets meer toeren mag wel.
 
bedankt voor je reactie, als ik het dus goed begrijp is het niet handig om het stationare toerental niet te wijzigen. 1500 rpm is dus normaal. verder loopt de motor super, schakeld goed, en de motor slaat niet af oid

gr Rob

Des te beter, teken dat moto goed uigebalanceerd staat.
Mijn vorige dealer had zodanig aan de map geknoeid van mijn RC8, dat er met die moto eigenlijk niet meer te rijden viel.

KIS rule....als het werkt blijf eraf.
 
...mijn slipperkoppeling avontuur is nog steeds niet ten einde, nog een lijdensweg van een week.
Vandaag een clutch pull tool uit UK ontvangen en nieuwe koppelingsmand van 700€ komt volgende week binnen.
Dat KTM clutch holder type zou eigenlijk moeten verboden worden.
Als het ooit allemaal ten einde loopt, post ik wel een how to voor dummies.

Nu eerst eens bandjes wisselen, new setje dunlop sportsmarts erop...durf niet meer naar rekeningsaldo te kijken.
 
Vandaag bij de MFMM in Amersfoort naar een oranje RC8 gezwaaid, we reden in tegen gestelde richting. Ik op een zwarte. Iemand hier?
 
Heeft iemand nog een adresje in de Randstad om af te stellen met TuneECU? Ga de 18e met de motor weg en wil m goed hebben lopen!
 
Voor de liefhebbers: aankomend weekend komen we in actie tijdens de Ducati Club Races op Assen. Nelson gaat met het oranje monster opnemen tegen de overmacht aan "rooien". Vrijdag vrije trainingen in groep 1 met startnummer 1, zaterdag kwalificaties en zondag de races (as usual met #88). Komt allen!
 
Deze middag in het Antwerpse havengebied rondgereden

doel-1.jpg
 
vandaag eindelijk het kentekenbewijs binnen, morgen even een plaat laten maken en dan, als het droog is, even een stukje rijden :]
 
Vandaag was het eindelijk zo ver, een grote rit gemaakt met veel afwisseling, snelweg, binnendoor, buitenom etc. Wat mij opviel dat het schakelen super direct gaat, het terug vinden van z'n neutraal gaat ook wel, maar niet zo soepel als de motor op temp is als mijn voorgaande Honda motoren. Wat ik hoorde (van een doorgewinterde KTM rc8 coureur) is; de kopp platen van een suzuki 1300 hayabusa gebruiken en het probleem is opgelost.
Verder is het wel totaal anders dan de Honda's dit is veel meer race, het monteren van de oranje rc8R gashandel geeft een rustiger karakter onderin.
Resumé de rc8 is zeker geen beginners motor, je moet wel aan hem wennen, eenmaal gewend (ben ik nog niet helemaal na een middag) heb je er ,denk ik, een hele gave motor aan.
 
Vandaag was het eindelijk zo ver, een grote rit gemaakt met veel afwisseling, snelweg, binnendoor, buitenom etc. Wat mij opviel dat het schakelen super direct gaat, het terug vinden van z'n neutraal gaat ook wel, maar niet zo soepel als de motor op temp is als mijn voorgaande Honda motoren. Wat ik hoorde (van een doorgewinterde KTM rc8 coureur) is; de kopp platen van een suzuki 1300 hayabusa gebruiken en het probleem is opgelost.
Verder is het wel totaal anders dan de Honda's dit is veel meer race, het monteren van de oranje rc8R gashandel geeft een rustiger karakter onderin.
Resumé de rc8 is zeker geen beginners motor, je moet wel aan hem wennen, eenmaal gewend (ben ik nog niet helemaal na een middag) heb je er ,denk ik, een hele gave motor aan.

Heb je hier meer info over? Klinkt interessant.
 
Update vanaf de Ducati Club Race: Nelson gisteren snelste tijd van alle deelnemers. Het is nog even wachten in welke klasse we vanmiddag van pole mogen vertrekken. Het podium lonkt!
 
Laat het je weten wanneer ik ze gemonteerd heb, het inschakelen gaat dan ook zonder de klak.

Graag :)

Heb je ze al besteld? Mijn bak is merkbaar beter sinds de Oberon Slave Cylinder erop zit, maar nog lang niet perfect. Ben erg enthousiast om m nog beter te krijgen.
 
We hebben weer veel plezier gehad afgelopen weekend als gastrijder tijdens de Ducati Club Race.

579396_351407584925463_226468403_n.jpg


Snelste deelnemer van het weekend en een mooie overwinning in de Desmoquattro A.

392469_10150788073262116_350857547115_10086848_1268140482_n.jpg


Volgende week staat er weer een ONK wedstrijd op het programma en wel te weten in Hengelo (Gld.).
 
Vanochtend proefgereden op een RC8 en de knoop doorgehakt, wat een super gave machine :P , iets wat ik jullie niet hoef te vertellen. Ergens komende week kan ik hem ophalen.

foto1-1.jpg

foto2-1.jpg

foto5.jpg
 
Had graag naar Hengelo gegaan dit week-end, helaas kan niet niet...goe gaze geven he.
Eigenlijk wel een mega event ginder, al een paar keer naar toe geweest.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan