KTM RC8 topic Deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vooral begin waardes en de waardes bij de hogere toerentallen zullen hoger staan.
Motor zal iets meer verbruiken (theoretisch), mijn rc8 std stond alleen met de std map iets te arm.
Misschien staat jou rc8r met de akra map wel precies goed.
Dynorun kan dat het beste uitwijzen.
 
@PWB heb iets vreemd voorgehad met die akra map, met de dominator uitlaat werkte die map perfect, met de uitlaat die ik nu gebruik "de jesters" liep moto niet zo goed en een redelijk hoog verbruik 10-11l/100km. Veronderstel dat de domi. het karakter van de akra het dichts benaderde en daardoor beter werkte. Wat voor uitlaat hangt er nu onder? toch niet de oem met de katalysator hoop ik?
 
met de oem met kat. best zo snel mogelijk de 2001map erop zetten. Er zijn gevallen geweest waarbij bij gebruik van de 2031map en kat. door het hogere mengsel er benzine doorslipt naar de katalystator en deze ontsteekt, waarbij de motor in de fik schiet.
Onverantwoord dat ze de 2031 map erop hebben laten zitten, al een geluk dat je de maps zelf kan inladen.
 
Vortex,
De oem uitlaat hangt er inderdaad onder.
Motor rijdt verder wel super. Ik ga aankomend weekend een van de andere mappen van tune ecu laden en eens kijken hoe de motor dan rijdt. Op tune ecu staan nog 2 andere mappen onder custom mappen voor de rc8r 2009/2010, een voor octaan 95 en een voor octaan 98. Ik kan de standaard map op tune ecu niet vinden. Welke custom map zou het beste zijn de 95 of de 98 en is de standaard map ook ergens te vinden? Of heeft iemand nog een custom map voor de rc8r van 2009 met de oem uitlaat?
B.v.d.
 
Er zit motorisch een groot verschil in het oude en nieuwe type RC8R, die van na 2011 (met twin spark motor) kun je in het instrumentenpaneel instellen op octaan 95, met de oude (die PWB heeft) kan dat niet idem aan de oude RC8. Daar kun je wel een andere map inlezen in het motormanagement die minder voorontsteking geeft (op volle belasting) en daarmee minder pingelgevoelig is met slechtere kwaliteit brandstof.
 
Vandaag de 2001 map onder custom Maps van tune ecu gedownload voor de 2009 rc8r.
Map in motor geladen en vervolgens proefrit gemaakt.
Motor is onderin wat bokkig maar rijdt voor de rest super. Ik weet niet of deze map van tune ecu inderdaad de orginele map is of een custom map????Ik rijd met de orginele uitlaat, de street throttle en een 17 tands voortandwiel. Mogelijk dat ik voor nog een 16 tands omzet. Als ik met de standaard uitlaat de o2 sensors met tuneecu uitschakel zou dat ook wat doen met het bokkige onderin en kan dit zomaar????
En als laatste nog een vraag over de remblokken voor welk merk en type gebruiken jullie en waar zijn dezen te bestellen???
B.v.d.
 
Heren even een kort vraagje tussendoor uit nieuwsgierigheid , hoe kan het zo zijn dat sommige ktm rc8 motoren ingeschreven staan op 72kw ?
 
Laatst bewerkt:
Heren even een kort vraagje tussendoor uit nieuwsgierigheid , hoe kan het zo zijn dat sommige ktm rc8 motoren ingeschreven staan op 72kw ?

Waarschijnlijk een ingevoerde Belgische RC8, had ik ook met mijn Speed triple 1050 uit België. op papier 72 kw dit had met de verzekering te maken.
 
niet enkel verzekering vooral financieel voordeel. BIV inschrijvingstax voor een full open bike is 2500€, 100pk is 50€
Gaat allemaal goed en wel tot er een dodelijk ongeval en ze kunnen aantonen dat de motorfiets volledig open stond.
 
iig géén 2012. Want zoals je al zegt, alu achterbrug, stepjes, en voorvork. Ook geen gearindicator op het dashboard. Welk bouwjaar dan wel, ik denk 2008 of 2009..... Mijn inziens dat geld niet waard :N.
 
De gewone rc8 is gestopt in 2010...
Dit is een gewone rc8 en aan de kleurstelling te zien een 2008 model.
Zal wel later op kenteken zijn gezet of ingevoerd..
 
In hoeverre is een 2008 RC8 model te vergelijken met een 2010 RC8 model? Heeft het 2010 model niet dezelfde modificaties meegekregen die ze ook op de oude RC8R (2009-2010) hebben toegepast?
 
heeft iemand misschien nog het plastic mapje over waarin de boekjes zitten, de boekjes heb ik allemaal enkel het mapje ontbreekt.

gr Rob
 
Binnenkort olie vervangen.
Bij mijn vorige rc8 heb ik de olie laten verversen bij Mulders' motoren in Veendam zij gebruikte geen motorex zoals voorgeschreven maar Motul 300 v volgens mij 20w50 en bij kobo in Drachten zeggen ze motorex 10w60. Ktm versand heeft alleen Motul. Welke olie gebruiken jullie en vervangen jullie bij het verversen de zeefjes ook of maak je die alleen schoon?
B.v.d
 
Te koop Akrapovic EVO 4 voorbochten KTM RC8.
Nieuw en ongebruikt
Nieuwprijs 1540 euro
vraagprijs 1350 euro.

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan