Blue Rallye Golf
MF'er
- 23 mrt 2013
- 187
- 17
Ik heb vorig jaar met ut_leeuwke een toch van 3 dagen door de dolomieten gereden.
We maakten beide gebruik van een rugzak van ongeveer dezelfde grote (+-35l) en het 10l ktm tasje achterop.
Dat was genoeg om een setje kleren incl schoenen in te doen, handdoek, tandenborstel, onderbroek/sokken, powerbank, oplader, gopro, regenkleding etc.
We hebben wel op de ruimte gelet, dus een microvezel handdoek. Outdoor regenkleding in xl van de decathlon, stelt niet veel voor maar kost bijna geen ruimte en gewicht.
Dit was ut_leeuwke tijdens die 3 dagen met zijn ktm rugzak
[afbeelding]
Ik wil absoluut niks aan mijn rug willen hangen als we lekker 'sportief' de Italiaanse passen over knallen. Ik rij met soortgelijke oplossing als Maddox heeft. Heb een Hepco & Becker sportrack en heb zelf daar een extra plaat opgemaakt van RVS waar ik een 35L waterdichte tas op kan zetten met daar bovenop de regenkleding. Tussen de rubber dopjes en het achterkuipwerk heb ik extra zachte dopjes zodat er geen sporen te zien zijn. Bijgaand een foto van afgelopen september op de Passo Pordoi..
[afbeelding]
Dit is volgens mij dezelfde:Enorm balen voor je zeg. Je bent helaas niet de eerste: Catastrophic Clutch Failure - KTM Forums: KTM Motorcycle Forum
De motor is vrij snel uitgezet nadat het gebeurde en hij draaide niet veel toeren. Hopelijk is een paar keer olie en het filter wisselen genoeg...Dat is balen zeg!
Blokje wordt helemaal open getrokken om te controleren of zijn er tekenen dat de oliefilter het blokje gered heeft?
Dit is volgens mij dezelfde: https/www.youtube.com/watch?v=0_53mU2d8SM&t=1s
In de reactie ook een aantal mensen die zoiets hebben gehad.
Heren,
Hoe doen julle het qua bagage op vakantie?
rugtassen,roltassen, tailpacks?
Ik zit zelf aan een Kriega (R35) rugtas te denken, schijnt een van de beste te zijn....
Mijn koppeling heeft het afgelopen vrijdag compleet begeven.
Bij het in z'n 1 zetten (stationair in stilstand) en daarvoor intrekken van de koppelingshendel opeens een hoop geratel en bijna geen druk meer op de hendel.
Het lijkt erop dat 1 van de boutjes die de veertjes op z'n plek houdt los is gekomen.
Hij heeft vervolgens de drukplaat kapot gemaakt en is uiteindelijk tussen de drukplaat en het koppelingsdeksel terecht gekomen.
Dit heeft behoorlijk wat schade veroorzaakt. En er zit ook een aardige hoeveelheid aan aluminium en staal slijpsel in m'n blok nu.
Aangezien ik en de dealer nooit aan de koppeling hebben gezeten zijn ze waarschijnlijk vanuit de fabriek al niet goed vast gezet. En ik zeg "ze", want een tweede boutje zat ook al los!
Je kan ook zien op de foto's dat niet alle boutjes locktite op hun schroefdraad hebben.
Hebben jullie zoiets gehad? Of over gezien / gehoord?
Ik baal hier behoorlijk van, want afgezien van een dure rekening kan ik ook m'n motorvakantie van komende week op mijn buik schrijven...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Aardige constructie zeg ..
Maar ik heb ondertussen die Kriega gekocht en bevalt me tot nu toe goed.
Trekt totaal niet aan je schouders ofzo.
Ik heb hem alleen nog niet tot het randje volgestouwd om te kijken hoe het dan zit...
Een volgstouwde rugzak 1000km autostrade. Sterkte
Nice, mooie fiets! (Simon the cat?)
Was gisteren op Assen en daar waren zich al mensen voor aan het bereiden op de trackday van vandaan.
Onder andere een Duits gezelschap met maar liefst 3 RC8's!
Volledig in circuit trim. Overal carbon. Ook carbon frame bescherming. Akra's en een stuk duurdere vering dan wij standaard onder onze brommert hebben.
Mooi spul!
(het kenteken van zijn bus eindigende op RC8)