Beste RC8 rijders,
Al enige tijd snuffel ik rond op dit forum/topic, om meer info te verkrijgen over mijn motor.
Ik ben Nico Flikweert (31jr) en woonachtig in het Zeeuwse Heinkenszand.
Sinds 2014 mijn motorrijbewijs. Destijds een aantal jaren gereden op een BMW R1200rt van 2007.
Na een aantal jaren zonder motor, afgelopen jaar (2018) na de zomer een mooie (althans vind ik persoonlijk) KTM RC8 R van 2011 gekocht. Een fantastische machine maar zeker ook even wennen. Ik heb nog niet heel veel km's gereden (ben een plezier/ mooi weer rijder) maar hoop vanaf het voorjaar lekker wat km's te gaan maken.
Nu dus alle tijd om de RC8 R eens goed te bekijken, schoon te maken en onderhoud uit te voeren waar nodig. Mochten er tips zijn, altijd welkom!
Met vriendelijke groeten Nico Flikweert
Hier een paar foto's hoe die er nu bij staat:
Bekijk bijlage 1348151Bekijk bijlage 1348152
Bij deze kleurstelling vind ik idd de Orange wielen wel erg mooi staan. Ik weet niet welk materiaal de velgen van jou zijn, maar spuiten is doorgaands geen probleem toch. Of je moet toevallig voor een schappelijke prijs een setje op de kop kunnen tikken?Mooie fiets hoor...
Als ik zo naar de wielen kijk begin ik te denken of ik de mijne ook oranje laat spuiten....
Het zijn nu de Marchesini wielen van een 09 RC8R en die heb ik nog nooit oranje gezien ...
Bij deze kleurstelling vind ik idd de Orange wielen wel erg mooi staan. Ik weet niet welk materiaal de velgen van jou zijn, maar spuiten is doorgaands geen probleem toch. Of je moet toevallig voor een schappelijke prijs een setje op de kop kunnen tikken?
Heren! Kan iemand mij vertellen wat ik moet doen qua luchtfilterhuis mod op een 08? Ik las ergens iets over verhelpen van het olie probleem in het luchtfilter huis.
Oh nee hoor spuiten is geen probleem, dat komt op het lijstje van "nog te doen"
En het is goedkoper dan een setje wielen iig.
Onderhoud laat ik doen....heb een adres waar ik nou al 10 jaar kom.
Ik heb nog wel een engelse handleiding voor je trouwens. Daar staat in ieder geval in wat er per beurt moet gebeuren.
Is dat het instructieboekje wat normaal gezien bij de motor zit of? Die heb ik namelijk ook. Zijn deze altijd Engels? Mocht het een andere zijn heb ik zeker interesse
Ja ik bedoel het instructieboekje, dat schaar ik onder het kopje "gebruiksaanwijzing" namelijk
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog nooit een werkplaatshandboek heb kunnen vinden op het interwebs.
Oke! Hier zijn geen verdere aanpassingen voor nodig?Gewoon een nieuw bovendeksel luchtfilterhuis kopen. Kost de wereld niet.
Zie hier onder het verschil tussen de oude en nieuwe type.
Ja ik bedoel het instructieboekje, dat schaar ik onder het kopje "gebruiksaanwijzing" namelijk
Ik moet zeggen dat ik tot nu toe nog nooit een werkplaatshandboek heb kunnen vinden op het interwebs.
Ooit heb heb ik de Repair manual van een RC8 gevonden. Het is wel van de 2008 uitvoering, maar de verschillen over de bouwjaren zijn niet groot.
Klik voor Download
Veel sleutel plezier!
Is dat het instructieboekje wat normaal gezien bij de motor zit of? Die heb ik namelijk ook. Zijn deze altijd Engels? Mocht het een andere zijn heb ik zeker interesse
Oke! Hier zijn geen verdere aanpassingen voor nodig?
Welkom bij de club, mooie machine heb je!
Alle NL geleverde motoren hebben een Nederlandse handleiding, tenminste mijn RC8R heeft een Nederlandse handleiding.
Jouw motor heeft een import kenteken en is waarschijnlijk UK import, dat zijn de meesten. Wat ook nog kan met kleine kans is dat het een fabrieksdemo geweest is, ik heb een 2008 RC8 gehad dit was een ex-fabrieksdemo geleverd via Goedhardt met ook een UK handleiding.
Je kunt bij de KTM een NL handleiding bestellen voor je motor, artikelnummer staat wel in de standaard onderdelencatalogus, prijs kan wel eens tegenvallen..
Een vraag aan de klussers,
In verband met het vervangen van het luchtfilter, moet de tank eraf. De slang die onder je buddy zit (aanvoerslang neem ik aan) moet dan worden losgekoppeld. Is deze koppeling zelfsluitend? of loopt de brandstof er dan zo uit als je deze ontkoppeld?
Deze brandstof aanvoerleiding is zelfsluitend met een kogelklep, je kan deze zo lostrekken..
Voor 2019 hoop ik een aantal, niet al te grote, modificaties door te voeren:
1. Evotech tail tidy incl. Kellermann knipperlichten
2. Nieuwe bekleding buddyseat
3. Nieuwe (zwarte) koppelings- en remhendel
4. Een ECU tune? Wie weet ...
Zo! De eerste twee punten bijna van het lijstje gevinkt. Vandaag mijn buddyseat weggebracht naar Miller Kustom Upholstery in Zutphen. Gekozen voor twee soorten materiaal. Zijvlakken glad, zitvlak grippend materiaal en afgewerkt met een oranje stiksel. Daarnaast voor volgende week een afspraak om de R&G tail tidy gecombineerd met PUIG led knipperlichten (5239N) te laten installeren bij Motorcentrum Eibergen. Hoge verwachtingen!! Hopelijk eind volgende week een update (foto). Voor de 'time-being' en als afsluiter een paar foto's van de huidige staat.
Misschien nu gaan voor een Jester68 exhaust?
Dank voor je reactie 1195, maar is dit een M^6 of M8 bout , ga ervan uit dat hij ook in Nederland leverbaar is toch ?Ik heb m'n Zumo op deze mount:
The Telferizer Custom Motorcycle RAM mounts for GPS Systems
Zit meer dan stevig genoeg. Mooi in het midden en met een beetje spelen vrij van de stuurdemper.
Enige nadeel is dat je relatief ver naar beneden moet kijken om erop te kijken.
De voedingskabel heb ik achter de fairing gehangen. Is meer dan genoeg ruimte voor.
Het is een M8 schroef die op de stuurdemper zit. Ik heb toen een setje besteld op EMOUNTING bevestigt electronica! i.c.m. de Ram Mount XGrip. Je kan verschillende lengtes tussenstukken gebruiken om de positie van je telefoon/navigatie te veranderen.Dank voor je reactie 1195, maar is dit een M^6 of M8 bout , ga ervan uit dat hij ook in Nederland leverbaar is toch ?