KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Ik heb er geen ervaring mee maar heb er wel een aantal zien staan. Kleur oranje klopt idd niet met het ktm oranje van powerparts.

Ben er zelf geen fan van, vond ze er vrij "bulky" en wat goedkoop uit zien.
 
materiaal en afwerking is wel dikke prima, maar de kleur coating geeft het inderdaad iets goedkoops.
 
Ja de oranje versie is heel andere kleur oranje.
En de eerste 20 minuten rij je met witte smurrie op je glaasje. Jammer. Heb hem doorverkocht
Ik neem aan dat de motor op de eerste foto nieuw was? Als ik nl naar de achterband kijk…..
 
Nee hoor, dat is een bandje met spannende a4 kilometers. Zoals gezegd vooral woon-werk in die periode. Ik hoef me gelukkig allang niet meer te bewijzen
 
5.000 gedaan. Zo blijft ie langer goed :P
Na dik 40 jaar motorrijden 😳 ga ik alleen nog maar voor de kwaliteitskilometers :Y
 
5 weekendjes weg, 1 vakantie frankrijk en wat korte plezier ritjes dit jaar, kom ik toch voor mij op een nette 14000. Op een paar buien na allemaal heerlijk, blijft een genot dat blok...
 
Tja..... slecht voorjaar en zomer gehad.
Normaal staat er in een jaar 15.000 km op....... nu slecht 9.000
Ik doe normaal toch wel minimaal zo'n 7.000 km per jaar, maar met het matige weer van dit jaar denk ik dat ik nog niet eens 5.000 heb gehaald.
 
Tijdens de eerste lockdown heb ik veeeeeeeeeel land-ontdekken gedaan. Best wel bizar om het ene na het andere compleet verlaten dorpje in te rijden. Zelfs de industrie terreinen waren doods leeg. Rij ik rond in Zuid-Limburg en hoogstens een paar fietsers die ergens op een bankje picknicken.

Op de grens met België werd ik Nederland teruggestuurd (dit was een week nadat recreatief motorrijden weer toegestaan was... voor Belgen) dus nu kan ik wel zeggen dat ik een land uit ben gegooid.

Dit jaar inderdaad niet veel kilometers gemaakt, maar wel een paar hele belangrijke mods gekocht... Hyperpro stuurdemper (oneindig veel beter dan de standaard unit) en Track Pack.

Kost een duit, brengt megaveel plezier.
 
Tijdens de eerste lockdown heb ik veeeeeeeeeel land-ontdekken gedaan. Best wel bizar om het ene na het andere compleet verlaten dorpje in te rijden. Zelfs de industrie terreinen waren doods leeg. Rij ik rond in Zuid-Limburg en hoogstens een paar fietsers die ergens op een bankje picknicken.

Op de grens met België werd ik Nederland teruggestuurd (dit was een week nadat recreatief motorrijden weer toegestaan was... voor Belgen) dus nu kan ik wel zeggen dat ik een land uit ben gegooid.

Dit jaar inderdaad niet veel kilometers gemaakt, maar wel een paar hele belangrijke mods gekocht... Hyperpro stuurdemper (oneindig veel beter dan de standaard unit) en Track Pack.

Kost een duit, brengt megaveel plezier.
Ik heb er óók een Hyperpro stuurdemper op gezet...... omdat hij nog op de plank lag.
Merk eerlijk gezegd, weinig verschil.
 
5 weekendjes weg, 1 vakantie frankrijk en wat korte plezier ritjes dit jaar, kom ik toch voor mij op een nette 14000. Op een paar buien na allemaal heerlijk, blijft een genot dat blok...
Tja...... onze week motor vakantie, pakte heel anders uit dan verwacht.
1 van m'n maten kreeg een verschrikkelijk ongeluk, we zijn daarna naar huis gekomen.
 
Och jeeej, dat blijft ook nog altijd mijn grote angst. Dat er iets goed mis gaat op motorweekend. Hoe is het nu met hem?

Trouwens ik heb een WP-Stuurdemper er op zitten, is die erg verschillend tov HyperPro en/of de orginele?
 
Ik kan alleen spreken vanuit mijn eigen ervaringen : De standaard unit is lineair en niet instelbaar. Ik vond hem vanaf dag 1 te zwak en te langzaam, en bij hard op het gas wil het voorwiel wild zwaaien wanneer het loskomt van het asfalt. Dit kan leuk zijn en deel van de charme, maar ik vond het iets te ver gaan. Dus heb ik een Hyperpro progressieve demper erop gezet, en het voorwiel wordt onvergelijkbaar veel beter in het gareel gehouden. Ik krijg er veel meer zelfvertrouwen van en het heeft de motor ook rustiger gemaakt.

Was niet goedkoop, was wel elke cent waard.
 
Een stuurdemper is een lapmiddel....
Als je vind dat hij nu beter stuurt raad ik aan om eens naar je vering te laten kijken

Nee, dat is het niet. De vering van mijn gen 2 is een week na aankoop door HK Suspension afgesteld op mij.

Wat ik bedoel is dat de stuurdemper te zwak en te langzaam is om bewegingen in het voorwiel te corrigeren. Het gevolg is dat het voorwiel naar mijn mening te makkelijk zijwaarts neigt te bewegen wanneer je op het gas het voorwiel lift, en de correctie is te langzaam. Daar komt bij dat deze bewegingen worden doorgegeven aan het chassis waardoor de hele motor onrustig aanvoelt. Wederom, dat is ook deel van de charme, en dit merk je niet wanneer je normaal en rustig rijdt. Maar zodra het gas opengaat hoort een motor je zelfvertrouwen te geven dat ie het makkelijk aankan, en ik vond dat dat niet het geval was. En de Hyperpro stuurdemper heeft dit perfect aangepakt.

Ik zou bijna aanbieden om een ritje op die van mij te doen om te voelen wat ik bedoel.

Stuurdemper of niet, het blijft een kwestie van voorkeur.
 
vindt het juist “geweldig” om zo een bocht uit te komen :YY
 

Bijlagen

  • C874D7E4-F23B-4360-A2F8-208B1032DB6C.png
    C874D7E4-F23B-4360-A2F8-208B1032DB6C.png
    311,6 KB · Weergaven: 45
Nee, dat is het niet. De vering van mijn gen 2 is een week na aankoop door HK Suspension afgesteld op mij.

Wat ik bedoel is dat de stuurdemper te zwak en te langzaam is om bewegingen in het voorwiel te corrigeren. Het gevolg is dat het voorwiel naar mijn mening te makkelijk zijwaarts neigt te bewegen wanneer je op het gas het voorwiel lift, en de correctie is te langzaam. Daar komt bij dat deze bewegingen worden doorgegeven aan het chassis waardoor de hele motor onrustig aanvoelt. Wederom, dat is ook deel van de charme, en dit merk je niet wanneer je normaal en rustig rijdt. Maar zodra het gas opengaat hoort een motor je zelfvertrouwen te geven dat ie het makkelijk aankan, en ik vond dat dat niet het geval was. En de Hyperpro stuurdemper heeft dit perfect aangepakt.

Ik zou bijna aanbieden om een ritje op die van mij te doen om te voelen wat ik bedoel.

Stuurdemper of niet, het blijft een kwestie van voorkeur.
mmmm, okay
precies hetzelfde gedaan met die van mij bij HK en een beetje meer
De standaard stuurdemper is niet geweldig idd maar ik vind de duke wel veel vertrouwen geven.
Zal wel aan mijn rustige rijstijl liggen.
Jammer van dat "bijna" ;-)
 
Nee, dat is het niet. De vering van mijn gen 2 is een week na aankoop door HK Suspension afgesteld op mij.

Wat ik bedoel is dat de stuurdemper te zwak en te langzaam is om bewegingen in het voorwiel te corrigeren. Het gevolg is dat het voorwiel naar mijn mening te makkelijk zijwaarts neigt te bewegen wanneer je op het gas het voorwiel lift, en de correctie is te langzaam. Daar komt bij dat deze bewegingen worden doorgegeven aan het chassis waardoor de hele motor onrustig aanvoelt. Wederom, dat is ook deel van de charme, en dit merk je niet wanneer je normaal en rustig rijdt. Maar zodra het gas opengaat hoort een motor je zelfvertrouwen te geven dat ie het makkelijk aankan, en ik vond dat dat niet het geval was. En de Hyperpro stuurdemper heeft dit perfect aangepakt.

Ik zou bijna aanbieden om een ritje op die van mij te doen om te voelen wat ik bedoel.

Stuurdemper of niet, het blijft een kwestie van voorkeur.
De functie van de stuurdemper is volgens mij niet zozeer bedoeld om te voorkomen dat je je stuur scheef hebt staan wanneer je wiel de lucht ingaat, maar juist om een tankslapper te voorkomen wanneer je het wiel terug op de grond zet.

Daarnaast kan het de stabiliteit in de bochten verbeteren, met name wanneer je over een hobbelig wegdek rijdt, om wat vervelende beweging weg te nemen. Echter moet dat hoofdzakelijk opgevangen worden door een goed afgestelde vering.
 
Terug
Bovenaan Onderaan