KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Ga zaterdag aanstaande een proefrit maken op de SD 1290 R en de normale MT-10, maar als ik voor die ga koop ik de SP versie. Op dit moment weet ik echt niet wat te doen. Mijn hart zegt SD, ik vindt hem
Ik was vorig jaar op zoek naar een nieuwe fiets en heb toen proef gereden op een Multistrada, een MT-10 (geen SP) en een ‘16 SDR (niet alles achter elkaar overigens).
MTS was ik niet van onder de indruk maar dat doet toch niet ter zake in dit verhaal.
MT-10 was wel ok maar ik vond het gashendel erg digitaal (van 0 naar 1 en weinig daar tussen). Komende van een FZ8 voelde ik mij er niet comfortabel op. Ook schijnt het verbruik best wel hoog te zijn en de koplamp hou je van of je haat hem.
Proefrit op de SDR was prima en die is het dan ook geworden.
 
Ga zaterdag aanstaande een proefrit maken op de SD 1290 R en de normale MT-10, maar als ik voor die ga koop ik de SP versie. Op dit moment weet ik echt niet wat te doen. Mijn hart zegt SD, ik vindt hem namelijk veel mooier. Mijn hoofd zegt MT-10 vanwege betrouwbaarheid etc. Heeft 1 van jullie hier ook voor dit dilemma gestaan en waarom heb je gekozen voor de SD?

Ik hoor het graag.

:N nee...... nooit voor dit dilemma gestaan........ luister gewoon naar je hart ;)
 
Ga zaterdag aanstaande een proefrit maken op de SD 1290 R en de normale MT-10, maar als ik voor die ga koop ik de SP versie. Op dit moment weet ik echt niet wat te doen. Mijn hart zegt SD, ik vindt hem namelijk veel mooier. Mijn hoofd zegt MT-10 vanwege betrouwbaarheid etc. Heeft 1 van jullie hier ook voor dit dilemma gestaan en waarom heb je gekozen voor de SD?

Ik hoor het graag.
Ik rij al sinds 2007 KTM Superduke. Eerst de 990 en nu de 1290. Nooit problemen mee gehad. Sorry dat ik het zeg maar het uiterlijk van de MT10 ............Blok klinkt wel geweldig. Ik zou voor de KTM gaan. Zithouding is ook perfect.
 
Ga zaterdag aanstaande een proefrit maken op de SD 1290 R en de normale MT-10, maar als ik voor die ga koop ik de SP versie. Op dit moment weet ik echt niet wat te doen. Mijn hart zegt SD, ik vindt hem namelijk veel mooier. Mijn hoofd zegt MT-10 vanwege betrouwbaarheid etc. Heeft 1 van jullie hier ook voor dit dilemma gestaan en waarom heb je gekozen voor de SD?

Ik hoor het graag.

Volgens mij allebei mooie fietsen, maar als betrouwbaarheid je swing point is, heb je volgens mij met een SD ook niet echt een miskoop :t. Maar misschien kunnen anderen daar meer licht op schijnen.
 
  • Leuk
Waarderingen: zen
Volgens mij allebei mooie fietsen, maar als betrouwbaarheid je swing point is, heb je volgens mij met een SD ook niet echt een miskoop :t. Maar misschien kunnen anderen daar meer licht op schijnen.
Mee eens. Ik rij al 20 jaar KTM en de tijd van onbetrouwbare oranje fietsen is heel lang geleden. 950/990 en nu de nieuwe 1190/1290 zijn gewoon betrouwbaar. Alle merken en modellen hebben wel eens geziek natuurlijk.
 
Ga zaterdag aanstaande een proefrit maken op de SD 1290 R en de normale MT-10, maar als ik voor die ga koop ik de SP versie. Op dit moment weet ik echt niet wat te doen. Mijn hart zegt SD, ik vindt hem namelijk veel mooier. Mijn hoofd zegt MT-10 vanwege betrouwbaarheid etc. Heeft 1 van jullie hier ook voor dit dilemma gestaan en waarom heb je gekozen voor de SD?

Ik hoor het graag.

2 weken geleden deze keuze gemaakt :-) Ik twijfelde tussen een MT-10, een S1000R en een Superduke. De S1000R vond ik niet fijn qua zithouding. De MT-10 vond ik niet mooi afgewerkt; overal kabels en plastic kapjes die heen- en weer wiebelen. Ik had al eerder op een Superduke gereden en na een tweede proefritje was ik er uit. Het rijdt mooi en het is ook kwaliteit; dat zie je overal aan af.
 
Mee eens. Ik rij al 20 jaar KTM en de tijd van onbetrouwbare oranje fietsen is heel lang geleden. 950/990 en nu de nieuwe 1190/1290 zijn gewoon betrouwbaar. Alle merken en modellen hebben wel eens geziek natuurlijk.

Mijn ervaring helaas anders. Wellicht gewoon pech:

-kapot achterlicht (garantie)
-gaatje in koppelingsdeksel (garantie)
-olie temp sensor defect
-remschijven krom getrokken
-radiateur lek (maar dat is wel een beetje Mn eigen schuld geweest met wat ongelukkige landingen)
 
Mijn ervaring helaas anders. Wellicht gewoon pech:

-kapot achterlicht (garantie)
-gaatje in koppelingsdeksel (garantie)
-olie temp sensor defect
-remschijven krom getrokken
-radiateur lek (maar dat is wel een beetje Mn eigen schuld geweest met wat ongelukkige landingen)
Balen zeg, ben je mooi klaar mee.
In 950/990 sm hoek heeft ook iemand pech met zijn fiets gehad. Maar gelukkig vooral tevreden gebruikers.
 
Op mijn 2017:

- Brandstofpomp + filters
- brandstofpomp nog een keertje (gemodificeerde ?)
- koppelingspomp (kwam telkens lucht in)
- stuurschakelaar links begon te barsten op de knopjes

Alles natuurlijk vervangen onder garantie, nu is die 2 jaar garantie om dus hopelijk geen problemen meer.

De knipperlichten gaan alleen niet meer automatisch uit en die optie kunnen ze niet meer aanzetten. De vraag hoe dat kan ligt bij KTM maar nog weinig reactie.

Verder heb ik in die 11k km geen problemen gehad en had ik ook geen andere motor willen hebben.
 
Dacht gisteren laat ik de Optimate er maar eens op hangen aangezien het mooie weer eraan zit te komen.... aansluiten... geen reactie te zien op de Optimate over de staat van de accu. Even contact aangezet... geen stroom... Accu volledig overleden!
Afgelopen september nog een week door Oostenrijk geknald en daarna in de (verwarmde) garage gezet en niet meer naar omgekeken tot nu. Is dit een bekend probleem? Gaat om een 2015 model... Alvast bedankt, ik ga dit zelfde bericht ook even naar JTX sturen aangezien er nog garantie op zit tot April dit jaar.
 
Dacht gisteren laat ik de Optimate er maar eens op hangen aangezien het mooie weer eraan zit te komen.... aansluiten... geen reactie te zien op de Optimate over de staat van de accu. Even contact aangezet... geen stroom... Accu volledig overleden!
Afgelopen september nog een week door Oostenrijk geknald en daarna in de (verwarmde) garage gezet en niet meer naar omgekeken tot nu. Is dit een bekend probleem? Gaat om een 2015 model... Alvast bedankt, ik ga dit zelfde bericht ook even naar JTX sturen aangezien er nog garantie op zit tot April dit jaar.

Ik had hetzelfde. Optimate kreeg er wel weer leven in na 3 dagen.

Fijns gasten trouwens bij JTX ben super tevreden met ze altijd
 
Ja zeker erg fijne gasten. Tijdens de rit door Oostenrijk brak het achterlicht af (kwaaltje). Even een mail met wat foto's en paar dagen later kon ik m'n kapotte lamp omruilen voor een nieuwe. Zal de Optimate er eens op laten zitten dit weekende, misschien komt er weer wat prik op de accu. Bedankt voor je reactie.
 
Handig!
Weet iemand ook een fijne USB charger met stuur mount?
Ik heb deze gekocht bij Ali expres. Is dezelfde als die ze hier voor 25 euro verkopen. Kan als het goed is netjes achter de klokken. Zal laten weten of het wat is.

€ 6,82 49% Off | Dual USB Port 12V Waterproof Motorbike Motorcycle Handlebar Charger Adapter Power Supply Socket for Phone GPS MP4 DC 5V 2.1A
 
Ga zaterdag aanstaande een proefrit maken op de SD 1290 R en de normale MT-10, maar als ik voor die ga koop ik de SP versie. Op dit moment weet ik echt niet wat te doen. Mijn hart zegt SD, ik vindt hem namelijk veel mooier. Mijn hoofd zegt MT-10 vanwege betrouwbaarheid etc. Heeft 1 van jullie hier ook voor dit dilemma gestaan en waarom heb je gekozen voor de SD?

Ik hoor het graag.

Leuk dit, ik heb mijn 2017 MT10 enkele weken geleden ingeruild voor een SDR. Voor mij voorlopig niet meer anders dan een Oostenrijkse 2 cylinder.

Ben erg nieuwsgierig naar je mening na afloop van de proefrit.
 
Ik heb deze gekocht bij Ali expres. Is dezelfde als die ze hier voor 25 euro verkopen. Kan als het goed is netjes achter de klokken. Zal laten weten of het wat is.

€ 6,82 49% Off | Dual USB Port 12V Waterproof Motorbike Motorcycle Handlebar Charger Adapter Power Supply Socket for Phone GPS MP4 DC 5V 2.1A

Thanks! Voor die prijs kun je niet fout gaan. Heb ‘m ook besteld👍🏻
 
Leuk dit, ik heb mijn 2017 MT10 enkele weken geleden ingeruild voor een SDR. Voor mij voorlopig niet meer anders dan een Oostenrijkse 2 cylinder.

Ben erg nieuwsgierig naar je mening na afloop van de proefrit.

Ik ben voor de MT 10 SP gegaan. Ik heb echt lang gedaan over de keuze. Maar na de proefrit was ik er uit. Ze rijden beide echt goed, maar de MT 10 ligt mij gewoon net iets meer. Het geluid is al fantastisch met de standaard uitlaat, ik heb de Akra er bij besteld. Verder nog extra’s als korte kentekenplaathouder, Evotech radiator en oliekoelerbeschermig, andere rem en koppelingshendel en navigatiesteun.

Bedankt voor alle reacties.
 
Ik ben voor de MT 10 SP gegaan. Ik heb echt lang gedaan over de keuze. Maar na de proefrit was ik er uit. Ze rijden beide echt goed, maar de MT 10 ligt mij gewoon net iets meer. Het geluid is al fantastisch met de standaard uitlaat, ik heb de Akra er bij besteld. Verder nog extra’s als korte kentekenplaathouder, Evotech radiator en oliekoelerbeschermig, andere rem en koppelingshendel en navigatiesteun.

Bedankt voor alle reacties.

Veel plezier ermee Mac, je ging hoe dan ook een vette fiets halen :)
 
Goeiedag! :WIk heb sinds gister een 1290 SDR met een bodis decat en een akra, maar vind deze zonder killer te luid en met killer wel wat 'blikkerig'. Heeft iemand hier ervaring met zowel de akra als een andere demper qua geluidsniveau en toon? Ik zat zelf te denken aan SC projects🤷‍♂️
 
Goeiedag! :WIk heb sinds gister een 1290 SDR met een bodis decat en een akra, maar vind deze zonder killer te luid en met killer wel wat 'blikkerig'. Heeft iemand hier ervaring met zowel de akra als een andere demper qua geluidsniveau en toon? Ik zat zelf te denken aan SC projects🤷‍♂️

Welkom en gefeliciteerd, we zijn fan van foto's in dit topic:t

Je kunt ook de killer nog een stukje afzagen en steeds een stukje inkorten tot je het gewenste geluid hebt :)
 
Goeiedag! :WIk heb sinds gister een 1290 SDR met een bodis decat en een akra, maar vind deze zonder killer te luid en met killer wel wat 'blikkerig'. Heeft iemand hier ervaring met zowel de akra als een andere demper qua geluidsniveau en toon? Ik zat zelf te denken aan SC projects🤷‍♂️


Ik vind die bodis decat zoiezo blikkerig klinken...eingelijk geen mooi geluid mijn gedacht...de arrow decat is beter vind ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan