KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

er zit geen verschil tussen de gen1 en 2 uitlaten maar je moet wel de afstandsbussen op de goede plek zetten....
 
er zit geen verschil tussen de gen1 en 2 uitlaten maar je moet wel de afstandsbussen op de goede plek zetten....

er zitten geen afstandbussen bij... alleen rubbers die tussen bracket en frame komen... heb alles gedaan volgens gebruiksaanwijzing maar kom echt 15mm te kort.... in de lengte, dat vul je ook niet op met afstandbussen . zie foto
 

Bijlagen

  • IMG-20190706-WA0013.jpeg
    IMG-20190706-WA0013.jpeg
    81,8 KB · Weergaven: 28
Alles lios monteren en beginnen bij de orginelen buis? Daarna van voor naar achter aandraaien
 
Alles lios monteren en beginnen bij de orginelen buis? Daarna van voor naar achter aandraaien

heb ik gedaan... de originele header geeft 0 ruimte en is goed gefixeerd zonder de 3 moertjes..

snap het niet.... alsof de header te kort is.. 15mm is wel heel veel namelijk
 
Het verschil tussen de gen 1 en 2 is toch de valve die tussen de silencer en de cat zit? is dat niet de ruimte die je nu te kort komt omdat dat op een gen 1 niet zit?
 
Het verschil tussen de gen 1 en 2 is toch de valve die tussen de silencer en de cat zit? is dat niet de ruimte die je nu te kort komt omdat dat op een gen 1 niet zit?
Dat klopt maar de header is wel hetzelfde.
De tussendemper is verschillend
Dit lengteverschil kun je opvangen door een ander gat te gebruiken in de uitlaatbeugel maar dat gaat bij deze demper dus niet lukken omdat hij onder het subframe hangt.
 
rs22 er eindelijk fatsoenlijk onder zitten maar is mij te luid.... dus te ruil aangeboden voor evolution op marktplaats
 
Is er nog iets geils te modden aan de 1290?
Heb nu full akra, powerparts zadels, performance pakket, handvat verwarming en wat oranje cnc parts. Ben wel fan van lichte velgen, maar dat is voor nu te gortig..
 
Oranje Vlaggetje ?
:+ ;)
Hoe bevalt ie tov je 990?
Ja top. Minder wendbaar, maar extreem veel sneller. Verder veel moderner met alle technologische foefjes. En wat ik vooral heel knap vind is dat hij ook prima braaf te rijden is.
Ik rij veel in de stad en 20 in zijn 2, 50 in 3, filerijden met alleen beetje koppeling, hij vindt alles prima. Dat in combinatie met altijd power voorhanden is gouden combi.
Alle merken kunnen een onbruikbare raket maken voor op rechte stukken, dit blok is echt bijzonder.

Alleen nog geen wheelie gemaakt door al die technische poespas :+
 
Ja top. Minder wendbaar, maar extreem veel sneller. Verder veel moderner met alle technologische foefjes. En wat ik vooral heel knap vind is dat hij ook prima braaf te rijden is.
Ik rij veel in de stad en 20 in zijn 2, 50 in 3, filerijden met alleen beetje koppeling, hij vindt alles prima. Dat in combinatie met altijd power voorhanden is gouden combi.
Alle merken kunnen een onbruikbare raket maken voor op rechte stukken, dit blok is echt bijzonder.

Alleen nog geen wheelie gemaakt door al die technische poespas :+
Minder wendbaar...... huh ??
 
😁😁😁 sinds afgelopen weekend de trotse eigenaar van deze 018 ..

Wat een geweldige fiets...
is t mogelijk om de TC aan te houden en de Wheelie control uit?? Die wheelies zijn mooi. Maar TC is ook wel prettig haha
 

Bijlagen

  • 20190707_160040.jpg
    20190707_160040.jpg
    204,9 KB · Weergaven: 18
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met tekmo uitlaat systemen??
 
Dan de 990 smr, ja hands down. Wel eens op gereden?
Jawel......... in 2006 met 1 van de eerste Orange Days.
Ik had een jaar of 8 op R1's gereden.
Ik was in eerste instantie gecharmeerd van de SM990... maar die was me net iets te hoog.
Ik heb die dag ook met de SMR990 gereden, maar daar zaten semi off road banden onder en dat voelde heel erg wiebelig ( zeker in vergelijk met een R1 )
Op aanraden van de voorrijder heb ik toen een Super Duke 990 gereden en ik was meteen om.
Ik heb de R1 in januari ingeruild voor een nieuwe SDR2007 en een jaar later voor een SDR2008.
 
Zonde, want de 990 SMR is door zijn marchesini velgen nog veel wendbaarder dan de 990SM. Heb ze beide tegelijk gehad (990 sm staat nog in garage), moeten gewoon sportbanden onder.
990 smr is mijn grote liefde geweest.. tot gestolen werd en tot nu, de 1290 is fantastisch!!
 
Terug
Bovenaan Onderaan