Robert2210
Superduke 1290R #2
- 14 sep 2014
- 173
- 72
hallo, even dit topic binnenvallen met een vraagje over de sdr. Ik heb vroeger een sd990 gereden en het kriebelt om terug een sdr te kopen. Ik ben zo links en rechts wat 2dehands zoekertjes aan het bekijken, maar de motoren binnen m'n budget hebben allen redelijk wat km's.
50000km's zijn geen uitzondering... en ik vraag me dan ook af hoeveel km's het blok aan kan...of op welke kosten ik moet rekenen wanneer het blok dergelijke km's heeft gelopen...
Ik neem alles nog wat in overweging. Ik rij momenteel met een SMCR 690 van 2017 en het is de ideale motor voor de korte woon-werk afstand...maar de roep van de SDR wordt steeds luider
Ik vindt het nog steeds een bizar verhaal.Ja top blokken. 990 was al prima in orde en 1290 is alleen maar beter geworden.
50K is peanuts, heeft hij pas 1 grote beurt gehad, bizar eigenlijk
Ik vindt het nog steeds een bizar verhaal.
Wanneer een auto 100.000 km heeft gelopen, doet niemand daar moeilijk over..... maar een motor met 20.000 km op de klok doet wenkbrauwen optrekken.
Heb al een 1290 blok gezien met 130.000 km.hallo, even dit topic binnenvallen met een vraagje over de sdr. Ik heb vroeger een sd990 gereden en het kriebelt om terug een sdr te kopen. Ik ben zo links en rechts wat 2dehands zoekertjes aan het bekijken, maar de motoren binnen m'n budget hebben allen redelijk wat km's.
50000km's zijn geen uitzondering... en ik vraag me dan ook af hoeveel km's het blok aan kan...of op welke kosten ik moet rekenen wanneer het blok dergelijke km's heeft gelopen...
Ik neem alles nog wat in overweging. Ik rij momenteel met een SMCR 690 van 2017 en het is de ideale motor voor de korte woon-werk afstand...maar de roep van de SDR wordt steeds luider
De Sd990 blokken moest je regelmatig olie bijvullen..... eigenlijk kwam dat meer door het smeersysteem.Heb al een 1290 blok gezien met 130.000 km.
Blokken zijn goed dus.
Iemand hier de my ride navi app werkend gekregen?
Leek me wel eens handig voor een kort boodschappen ritje
Kan mijn bike niet vinden, wel BT contact en zie wanneer ik gebeld wordt.(maar heb geen headset dus)
Hmm klopt idd.
Goed vooraf lezen is ook een kunst.
Ik vindt het nog steeds een bizar verhaal.
Wanneer een auto 100.000 km heeft gelopen, doet niemand daar moeilijk over..... maar een motor met 20.000 km op de klok doet wenkbrauwen optrekken.
Waarom zou je dat willen.... looks ????Zijn hier Dukers die ervaring hebben met een 200 achterband? Ik weet dat hij wel op de velg past want ik heb meerdere race dukes gezien met een 200 slick erop. Ik vraag mij alleen af of een 200/55 niet te hoog is om nog onder het standaard achterspatbord te passen?
Die vandemo uitlaat is gewoon chineese rommel, zie alibaba
In Duitsland is het een milieu delict.By the way. Het verwijderen van de katalysator, met de originele demper gemonteerd produceert een aantal dB meer dan de originele setup. Maar het valt nog steeds binnen de geluidsgrenzen dat op circuit Zandvoort wordt gehanteerd. Dat was een erg belangrijke overweging voor mij want circuitrijden is geweldig. Ik denk dat hetzelfde geld voor geluidseisen in Duitsland en andere strenge regio's.
En weinig zet de haartjes op mijn nek zo sterk rechtop als een goeie dot gas in een tunnel met een V-twin.