KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

20200622_202541.jpg


Qua banden.... pak ik nog een metzeler omdat de voorband nog oke is. Geen idee of ik voor de m9 kan gaan icm een m7 voor?

Als ze beide op zijn komt er weer pirelli op, altijd fijn op gereden. Wil eigenlijk de Angel GT een keer proberen omdat ik daar ook veek goed over hoor.
 
Zoveel bandjes ,keuzes genoeg
en slechte banden bestaan ze uberhaupt nog wel......
Rijden met die hap prima weertje ervoor !!

Dat denk ik ook. Ik (en Ik denk de meeste hier) zullen echt niet alles uit een band halen wat je er mee kan.

Banden zijn daarnaast wel heel erg persoonlijk en ik vind het ook lastig om op basis van bijv een test een keuze te maken. Daarnaast vraag ik mij af hoe objectief bepaalde testen zijn. Het zijn vaak gesponsorde evenementen en leuk hoe ze op het circuit zijn, maar de meeste mensen gebruiken ze op straat. Dan wil je eigenlijk ook een duurtest, hoe gedraagt de band zich als er nog maar 50% van over is bijv en hoe lang duurt het met een gemiddelde motor om daar te komen.
 
Dat denk ik ook. Ik (en Ik denk de meeste hier) zullen echt niet alles uit een band halen wat je er mee kan.

Banden zijn daarnaast wel heel erg persoonlijk en ik vind het ook lastig om op basis van bijv een test een keuze te maken. Daarnaast vraag ik mij af hoe objectief bepaalde testen zijn. Het zijn vaak gesponsorde evenementen en leuk hoe ze op het circuit zijn, maar de meeste mensen gebruiken ze op straat. Dan wil je eigenlijk ook een duurtest, hoe gedraagt de band zich als er nog maar 50% van over is bijv en hoe lang duurt het met een gemiddelde motor om daar te komen.
Nou, dan kan ik je meteen uit de droom helpen. Vrijwel alle bandentesten zijn niet volledig objectief. Mijn overbuurman heeft jarenlang voor de bladen meegedaan met dergelijke tests. Ze testen wel "blind", ze weten bij de test niet met welke banden ze rijden. Echter werd er door de fabrikanten steeds meer gedicteerd wat ze moesten schrijven, anders werkte de fabrikant niet mee aan de test. Of op een circuit van Continental kwamen de Continentals als slechtste uit de test, maar dat konden ze dus niet opschrijven. Uiteindelijk zijn ze er maar mee gestopt want op deze manier vonden ze het niet meer leuk.
 
  • Leuk
Waarderingen: R0y.
Bekijk bijlage 1525312

Qua banden.... pak ik nog een metzeler omdat de voorband nog oke is. Geen idee of ik voor de m9 kan gaan icm een m7 voor?

Als ze beide op zijn komt er weer pirelli op, altijd fijn op gereden. Wil eigenlijk de Angel GT een keer proberen omdat ik daar ook veek goed over hoor.
GT is indd een prima band, maar tov een echte sportband lever je wel veel fijne rijeigenschappen in voor een wat langere levensduur.
Ik heb op m'n SDGT het precies andersom gedaan nml. Na twee sets Angel GT nu de BT22 en ik ga nooit meer terug naar de Angels. (Tenzij ik een serieus lange buitenlandreis op de motor zou gaan maken)
 
GT is indd een prima band, maar tov een echte sportband lever je wel veel fijne rijeigenschappen in voor een wat langere levensduur.
Ik heb op m'n SDGT het precies andersom gedaan nml. Na twee sets Angel GT nu de BT22 en ik ga nooit meer terug naar de Angels. (Tenzij ik een serieus lange buitenlandreis op de motor zou gaan maken)

Nee joh , de Michelins pilot powers zijn veel beter _O-
 
Maar vanmiddag maar een nieuwe voorband gehaald/gekocht , bij Sabra in Alblasserdam .
Het is toch maar een Metzeler geworden , de 7 had hij niet in voorraad maar een 9 wel , deze was bestemd voor een klant maar die kwam voorlopig niet , dat is nog een goede service .
Bandje stuurt goed , valt een bocht in , niet teveel maar net goed en ligt lekker stabiel in de bocht .
De monteur daar ( ik ben waardeloos met namen ) vertelde wel dat hij heel veel S22 verkocht aan superduke eigenaars , en deze ook eigenlijk aan raadde .
 
metzeler = pirelli toch ?
Zit daar nog zoveel verschil in dan ?

ik ben eigenlijk gek op supercorsa’s, maar daar moet je echt een mooi weer rijder voor zijn. En op de Duke kan je waarschijnlijk om de 2k km een nieuw achterbandje plaatsen😂😂
 
ik ben eigenlijk gek op supercorsa’s, maar daar moet je echt een mooi weer rijder voor zijn. En op de Duke kan je waarschijnlijk om de 2k km een nieuw achterbandje plaatsen😂😂
Daarom Diablo Rosso 111.
Goed grip en gaan denk ik rond de 5 K mee.
 
Heeft iemand misschien een set kuipdelen voor een zwarte 1gen of een pp zadel liggen wat je eventueel zou willen verkopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan