KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

prachtig , maar uhhh , ga je er nog mee rijden ???

zit geen vermoorde vlieg of ander lijk op .......
Hahaha ja ik rijd er zeker wel mee! Maar alleen als het droog is en dat scheelt een hoop, en daarnaast rijd ik ook weer niet zo heel vaak.. Paar duizend kilometer per jaar, en dat verspreid over 2 motoren zelfs...
 
hij is wel heeeel netjes voor een 2017 model inderdaad!
Mooie uitvoering van gemaakt, ik moet beetje wennen aan die gen 1 kap op de tank, maar dat is misschien meer omdat ik zo gewend ben aan nieuwere vorm kappen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik de vorm van de 2nd generatie tank kappen ook mooier vind, dat vind ik het enige "jammere" aan deze special edition look. Maar de kontkappen vind ik van de oude gen dan weer veel mooier, die mini kapjes op de 2nd generatie vind ik maar niks.
 
Even een vraag voor de 2nd generatie rijders hier die ook de quickshifter erop hebben: vinden jullie de quickshifter ook zo traag of ligt dat aan mij? Ik heb lang Supercup 600 en 1000 gereden op een Suzuki GSX-R600 en GSX-R1000, en alle quickshifters daarop (aftermarket) waren super snel en smooth, je voelde amper dat hij schakelde. Maar die originele quickshifter van de Superduke vind ik echt traag en lomp, je voelt de motor echt inhouden en het voelt alsof hij iets van een halve seconde ofzo nodig heeft voor het schakelen terwijl dat in mijn ogen veel sneller zou moeten kunnen? Is dit op de een of andere manier in te stellen dat jullie weten?
 
Even een vraag voor de 2nd generatie rijders hier die ook de quickshifter erop hebben: vinden jullie de quickshifter ook zo traag of ligt dat aan mij? Ik heb lang Supercup 600 en 1000 gereden op een Suzuki GSX-R600 en GSX-R1000, en alle quickshifters daarop (aftermarket) waren super snel en smooth, je voelde amper dat hij schakelde. Maar die originele quickshifter van de Superduke vind ik echt traag en lomp, je voelt de motor echt inhouden en het voelt alsof hij iets van een halve seconde ofzo nodig heeft voor het schakelen terwijl dat in mijn ogen veel sneller zou moeten kunnen? Is dit op de een of andere manier in te stellen dat jullie weten?

Traag vind ik wel meevallen.
Maar op circuit gebruik je een QS natuurlijk bij de maximale toerentallen,
dan toch tenminste de hogere toerenregionen.
En dàt schakelt natuurlijk altijd beter.
Op straat rij je de superduke natuurlijk bij veel lagere toerentallen dan wanneer je dat op een circuit zou doen.
Ook bij lagere toerentallen gebruik ik trouwens gewoon de QS en dat doet ie meestal heel goed,
op een enkel schokje na....

En dan is er nog het verschil ; 2 enorme grote potten of 4 kleintjes....
Dat kan ook wel schelen in vlotter schakelen.
 
Mooie combi zo! Wat is het verschil in tankkappen dan? @zen
Gen 1 heeft meer vierkante kappen, die steken uit aan de bovenzijde. Gen 2 en 3 afgerond naar beneden. Zijn onbelangrijke details, maar als je veel naar superdukes kijkt valt het op
 
Hallo heren en dames,

Ik ben nog op zoek naar de PP voetsteuenen voor een SDR1290 uit 2018. Mocht iemand die te koop hebben of aanbieden dan houdt ik mij aanbevolen :)
 
Goedemorgen, van de week een gebruikte SDGT uit 2020 gekocht na vorige week tijdens de KTM demo dag bij Molenaar de motor geprobeerd te hebben. Wat een mooie machine! Hiervoor een multistrada uit 2015 gehad. Ik ben 1,92 is het aan te raden om het powerparts zadel te kopen?
 
Hoi Ralph,

Je zit nu eigenlijk in het topic van de gewone superduke.
Er is een apart topic voor de GT
 
Wat zijn de standard kettingset maten van een superduke 1290 uit 2017 ?
Dus voortandwiel, achter & het nummer van de links/lengte ?
Wil graag de M endurance chain kit bestellen van BMW om te testen.
 
Hallo!

Ik heb mijn KTM 1290 SDR ondertussen alweer 2 jaar maar me hier volgens mij nooit echt gemeld.

Iemand vertelde me onlangs over de controle van de oliesproeier bij de koppeling, dit was voor mij nieuwe info.
Ondertussen ben ik al een tijdje op zoek naar een goede kwaliteit werkplaatshandboek waar ik dit in kan vinden. Helaas is degene in de dropbox link van deze thread niet helemaal compleet, een aantal pagina's (waaronder 264-265, die ik zo te zien nodig heb) willen niet laden en blijven blanco.

Is er hier misschien iemand die deze pagina's of misschien zelfs een compleet wphb voor me zou hebben?

1619864143209.png


Ohja, en even een foto van mijn Beast natuurlijk:P
 
Wat zijn de standard kettingset maten van een superduke 1290 uit 2017 ?
Dus voortandwiel, achter & het nummer van de links/lengte ?
Wil graag de M endurance chain kit bestellen van BMW om te testen.
Laat maar kan direct bestellen via louis.nl
Check de link mannen !
"maintenance free chain"

 
Laatst bewerkt:
Goedenavond.
Heb een vraag, als je de katalysator vervangt voor een decat pijp en ik laat de standaard demper zitten wordt het geluid dat dieper ?
En moet ik dan een andere mapping er op laten zetten.
Alvast bedankt voor de reactie.
 
Goedenavond.
Heb een vraag, als je de katalysator vervangt voor een decat pijp en ik laat de standaard demper zitten wordt het geluid dat dieper ?
En moet ik dan een andere mapping er op laten zetten.
Alvast bedankt voor de reactie.

gewoon die kat lekker laten zitten, zo houd je ook je omgeving te vriend. Mooie slip-on erop en klaar :)
 
Bij mijn 990 was dit toch een serieus verschil, zonder catalysator was het met killers blijven rijden, en zonder van het circuit gestuurd, ook gewoon op het gehoor was het verschil echt groot
Dat ben ik helemaal met je eens een 990 zonder killer maakt een behoorlijk geluid,mijn zoon rijdt op mijn oude smr en als wij samen oprijden maakt mijn zoon aanzienlijk meer ( muziek) herrie
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan