KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Niet volledig waardevol die test:
Ze meten o.a. Verschillen in hoogte e.d.
Maar ze zijn niet gemonteerd op een velg.
Dan krijg je dus weer opnieuw mogelijke verschillen of afwijkingen.
( de ene velg is de andere niet )
Bovendien is hun meetmethode nou niet bepaald van het zuivere soort….
Normaal gesproken meet hij de hoogte van de banden inderdaad gemonteerd met de hugger of het voorspat als referentie om de voorvork meer/minder door te steken of aan de achterkant de sag aan te passen.

Ik ga zelf binnenkort mijn vering even goed afstellen, ben benieuwd hoe de SDR dan stuurt :]
 
Niet volledig waardevol die test:
Ze meten o.a. Verschillen in hoogte e.d.
Maar ze zijn niet gemonteerd op een velg.
Dan krijg je dus weer opnieuw mogelijke verschillen of afwijkingen.
( de ene velg is de andere niet )
Bovendien is hun meetmethode nou niet bepaald van het zuivere soort….
Ben geen expert op dit gebied, maar het lijkt mij inderdaad ook dat een band toch een wat andere vorm zal hebben wanneer deze wel op een velg gemonteerd is en bovendien opgepompt.

Banden opmeten en vergelijken zonder velg lijkt me vrij nutteloos.
 
Normaal gesproken meet hij de hoogte van de banden inderdaad gemonteerd met de hugger of het voorspat als referentie om de voorvork meer/minder door te steken of aan de achterkant de sag aan te passen.

Ik ga zelf binnenkort mijn vering even goed afstellen, ben benieuwd hoe de SDR dan stuurt :]
Ik heb mijn voorvork laten aanpassen door Andre Stamsnijder....... zodat hij mooi soepel in- en uitveert.
Aan de achterkant heeft hij een multi instelbare YSS demper op maat voor me gemaakt.
Alles bij elkaar een mooi stukje vakwerk.
Voor het gebruik op de openbare weg is hij zelfs comfortabel te noemen.
Bij voluit accelereren , geen spoor van slingeren of instabiliteit.
 
Ik zit eraan te denken mijn gen 2 wat beter in de bochtjes te laten presteren. Hiervoor heeft de vering sowieso een normaal beurtje nodig (aankoop apr 2018 gloednieuw, nu 21k km) maar ik wil een stapje verder gaan.

Heeft iemand dit of iets soortgelijks ooit geprobeerd? Wat waren je ervaringen?


Ik denk dat de winst vooral zit in een betere schokdemperveer, maar de voorvork blijft nagenoeg hetzelfde. Ik weet niet wat ik moet verwachten. Om een hele cartridge kit te kopen met volledig nieuw binnenwerk gaat mij financieel een stap te ver - hoewel WP wel topspul verkoopt voor redelijke prijzen. Redelijk in verhouding met andere veringboeren.
 
Progressief is imo enkel interessant voor vering die nauwelijks instelbaar is.
Met WP vering heb ik nooit issues gehad de juiste afstelling te vinden.
 
Ik zit eraan te denken mijn gen 2 wat beter in de bochtjes te laten presteren. Hiervoor heeft de vering sowieso een normaal beurtje nodig (aankoop apr 2018 gloednieuw, nu 21k km) maar ik wil een stapje verder gaan.

Heeft iemand dit of iets soortgelijks ooit geprobeerd? Wat waren je ervaringen?


Ik denk dat de winst vooral zit in een betere schokdemperveer, maar de voorvork blijft nagenoeg hetzelfde. Ik weet niet wat ik moet verwachten. Om een hele cartridge kit te kopen met volledig nieuw binnenwerk gaat mij financieel een stap te ver - hoewel WP wel topspul verkoopt voor redelijke prijzen. Redelijk in verhouding met andere veringboeren.
Ik betwijfel of Hyperpro een upgrade is tov WP. Als je dan toch geld stuk wil slaan, neem dan Öhlins.

Of doe iets anders leuks met je geld want de vering bij KTM is volgens mij niet echt iets om over te hoeven mopperen toch? :)
 
Ik zit eraan te denken mijn gen 2 wat beter in de bochtjes te laten presteren. Hiervoor heeft de vering sowieso een normaal beurtje nodig (aankoop apr 2018 gloednieuw, nu 21k km) maar ik wil een stapje verder gaan.

Heeft iemand dit of iets soortgelijks ooit geprobeerd? Wat waren je ervaringen?


Ik denk dat de winst vooral zit in een betere schokdemperveer, maar de voorvork blijft nagenoeg hetzelfde. Ik weet niet wat ik moet verwachten. Om een hele cartridge kit te kopen met volledig nieuw binnenwerk gaat mij financieel een stap te ver - hoewel WP wel topspul verkoopt voor redelijke prijzen. Redelijk in verhouding met andere veringboeren.
Kijk eens 3 berichten hiervoor O-)
 
Ik betwijfel of Hyperpro een upgrade is tov WP. Als je dan toch geld stuk wil slaan, neem dan Öhlins.

Of doe iets anders leuks met je geld want de vering bij KTM is volgens mij niet echt iets om over te hoeven mopperen toch? :)
Ben benieuwd hoe dat er uit zal zien...... zo'n paarse of goudgele demper eronder |(
 
Zoals ik al eerder schreef...... de Michelin Power GP.. die plakken echt als een dolle.
Op nat wegdek ook erg goed en snel te rijden.
Sturen snel in en fors remmen tot onder in de bocht, perfect zonder op te richten.
Op het ogenblik moeilijk in de maat 200 te krijgen.
Heb er zelf nu de S22 in de SDR uitvoering onderliggen in de maat 200.
Daar heb ik wel de rijhoogte aan de achterkant op aangepast.
Heb er 1.000 km mee in Nederland gereden..... en onlangs 2.000 km in het Zwarte woud..... ze zijn nu wel op.
Ze zijn wel iets minder sportief van de Power GP's, maar ze verrassen me nooit.
Bochten abs zal hier dan ook wel een rol spelen .
 
Je kunt beide ook bestellen met een zwarte veer heh ;)
Maar ik zou voor upgrade bij de SDR toch eerder voor hoger spec WP spul gaan.
Ik had op mijn vorige SDR, de WP cardridges en de WP competition achterdemper er onder zitten.
Hierdoor werd de motor knijter afgeveerd.
Prima voor op het circuit..... maar zeer oncomfortabel voor gebruik op de openbare weg.
Afstellen naar een soepel veergedrag..... dus lichtere veren, andere shims en olie., koste me nogal wat euri's
 
WhatsApp Image 2021-10-04 at 08.15.10.jpeg
WhatsApp Image 2021-10-04 at 08.15.12.jpeg



De vrouw wilde wat meer kunst in huis.... regelen we even :P
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan