Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hier exact hetzelfde verhaal. Twee motoren in de garage en een model 3 voor de deur. Ook ik ben een behoorlijke "petrol head" en was dan ook in eerste instantie zeer terughoudend over een elektrische auto. Uiteindelijk gaf het financiële voordeel (bijtelling) de doorslag. Achteraf ben ik blij de stap gemaakt te hebben. Het rijdt gewoon heerlijk. Als je wil is het lekker rustig, maar je kan je ook volledig uitleven met het hoge vermogen en het koppel dat je gewoon altijd voor handen hebt.Ik rijd al sinds 2018 in een EV en ik zou ook niet meer terug willen. Om gewoon van A naar B te komen vind ik een EV gewoon heerlijk rijden Eerste was een Ioniq van de zaak, daarna een Tesla Model 3 van de zaak en sinds Maart dit jaar zelf een VW ID3 gekocht.
Dit alles zonder dat ik ooit in een kerk kom en in m'n garage staan gewoon twee motoren
Maar nu een motor puur elektrisch zou voor mij nergens op slaan. Ik rijd misschien 6.000 km per jaar, dus de extra CO2 van de batterijproductie zou ik pas na 4 of 5 jaar goedgemaakt hebben. Daarnaast gebruik ik m'n motor niet voor woonwerk maar vooral voor weekendjes weg en vakanties. 300 km op een dag volle bak red je gewoon niet op een accu.
Ik hoop dat ze voor motoren gewoon betaalbare synthetische brandstoffen ontwikkelen.
mee eens. Aan de andere kant weten ze ook wel dat ze er niet onderuit komen. Beter inzetten op R&D nu.Denk ook dat die club het vooral roept omdat er nog steeds vanuit de markt/de klanten (=wij) nauwelijks vraag is naar elek. motoren. En het heeft weinig zin om veel ontwikkelings geld te steken in iets wat vooral stof gaat vangen bij de dealer/in opslag. Daarbij opgeteld het Parkinson achtig beleid van vele regeringen zodat een duidelijke toekomst tav motoren niet aanwezig is.
Harley is zo 'overtuigd' van het succes van Livewire dat ze het hebben afgesplitst.
En waardoor denk je dat dat komt?Dat antwoord wàs al een keer voorbij gekomen Hubertje….
Het ging nu even niet over eventuele kromme schijven maar het slepen van de blokken op de schijven.
Dus even terugbladeren en goed lezen !
O, zoals ik je nu begrijp denk je dat wanneer je een motor even verplaatst, in een showroom of je eigen garage bijvoorbeeld, en je hoort de blokken een beetje ‘ slepen ‘ dat je meteen kromme schijven hebt ???En waardoor denk je dat dat komt?
Veel mensen onderschatten inderdaad de extra 'zichtbaarheid' wat geluid met zich meebrengt; geldt niet alleen richting automobilsiten, maar misschien nog wel meer voor fietsers en voetgangers.. ik heb een tijdje met een standaard -fluisterstille- Versys1000SE gereden en je merkt gewoon dat andere weggebruikers je veel minder goed/te laat in de gaten hebben, wat resulteert in appende + plots overstekende voetgangers, inhalende fietsers die de rijbaan opkomen, etc. Nu met wat meer geluid weer een rustiger verkeersbeeld om mij heen en minder uitwijk/rem/'reddings'acties .moet je er alleen een 100Watt Marshall amp op monteren zodat wild appende automobilisten je horen in de file.
Zelfde wat ik tegen mijn ouders zei toen ze vroegen of ik er zo een "herrie-pijp" op ging zettenVeel mensen onderschatten inderdaad de extra 'zichtbaarheid' wat geluid met zich meebrengt; geldt niet alleen richting automobilsiten, maar misschien nog wel meer voor fietsers en voetgangers.. ik heb een tijdje met een standaard -fluisterstille- Versys1000SE gereden en je merkt gewoon dat andere weggebruikers je veel minder goed/te laat in de gaten hebben, wat resulteert in appende + plots overstekende voetgangers, inhalende fietsers die de rijbaan opkomen, etc. Nu met wat meer geluid weer een rustiger verkeersbeeld om mij heen en minder uitwijk/rem/'reddings'acties .
Wat ik denk:
Een onbelaste semi zwevende schijf wordt door de veerringen een kant op gedrukt, niet altijd even gelijk. Als dat niet geheel gelijk gebeurt qua kracht kan hij wat (zeer minimaal) scheef staan en op een deel van de rotatie aanlopen omdat de blokken zo dicht bij de schijf zitten. Schijf en hart kunnen dan nog prima recht genoeg zijn. Bij rijden centreert de schijf zich en duwt waar nodig de blokken naar buiten.
Pas wanneer de schijf of het hart zo krom is dat de speling die ze tov elkaar hebben niet genoeg meer is zal het hinderlijk zijn. Hoe harder je gaat bij remmen, hoe duidelijker dit zal zijn bij minimaal krom.
vruchtbare grond he.Vandaag weer een rondje Zeeland gedaan........ diverse Dukes gespot
Blijkbaar.......hangcultuur ?vruchtbare grond he.
kassenBlijkbaar.......hangcultuur ?
Toch is er nog een aparte cat delete tussen je akra headers en de eindpijp gezet. DIe zal wel helemaal lekker klinken . Meestal zit er op de onderste plek een subtiele brood doos die akra een pre silencer noemt, is geen cat. Maar die is er bij jou tussen uit gehaald.Mag ik mij ook bij jullie groepje aansluiten? Sinds dit weekend in bezit van een 1290 Gen1, volledig titanium akra lijn, sas delet, akra mapping. Kom van een CBR600F af, maar wat is dit een gave machine zeg! Glimlag van oor tot oor!
Bekijk bijlage 1686578
Bekijk bijlage 1686571
Bekijk bijlage 1686572
Bekijk bijlage 1686573
Bekijk bijlage 1686574
Bekijk bijlage 1686575
Bekijk bijlage 1686576
Bekijk bijlage 1686577
Kun je beter bekijken wanneer er iemand op de motor zit.Ketting mag wat strakker.
Zou beginnen met 100 ml en dan telkens een beetje meer erbij doen.Edit, ik weet niet hoe dicht je op je beurtje zit, maar 250-500ml extra olie kan ie wel hebben als ik snel even naar je (koude) stand kijk.
#Edit, ik weet niet hoe dicht je op je beurtje zit, maar 250-500ml extra olie kan ie wel hebben als ik snel even naar je (koude) stand kijk.
Er staan merktekens op de kettinggeleider waar ie tussen hoort, als ie daartussen staat, staat ie strakker dan dit (voor wat ik me herinner, that is).Kun je beter bekijken wanneer er iemand op de motor zit.