KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Effe wat anders.
Ik heb onlangs een proefritje op de SDR 3.0 gedaan.
Wat me opviel was de sportieve zit op dit model....... stuur staat ten opzichte van de 2.0 een stuk lager en verder weg.
Ook de steps staan sportiever.
Heft iemand van jullie dit probleem aangepakt en opgelost ????
Ik heb juist de stepjes voor aflevering in de hoge stand laten zetten. Op de SD990 had ik na een crash er ook een iets lager stuurtje op gezet en vooral met sportiever rijden vind ik het heerlijk.
Ik kwam tijdens mijn proefrit net van een Tuono V4 af en ik vond toen de SDR juist rechtop zitten.
Indien je meer rechterop wilt kan je risers installeren net als op een SM vaak gedaan wordt.
Edit: ik had de rest van de berichten nog niet gelezen, maar ga een stukje langer rijden en bekijk dan of je het irritant of juist fijn vindt.
 
Dit weekend naar de Eiffel geweest. Ik merkte dat na een tijdje het koppelen minder makkelijk gaat, vooral in z'n vrij zetten wordt heel lastig maar ook terug naar 2 moet met wat meer geweld. Het lijkt alsof hij niet helemaal meer ontkoppeld. Ik vermoed lucht in het systeem, dit wordt bevestigd door als ik een paar keer pomp met de hendel en deze een paar keer laat schieten (trucje van Youtube) dat het koppelen weer perfect gaat. De koppeling ontkoppelt dan ook veel eerder ipv op het laatste stukje.

Iemand een idee of dit een bekend probleem is en hoe dit op te lossen?
 
Dit weekend naar de Eiffel geweest. Ik merkte dat na een tijdje het koppelen minder makkelijk gaat, vooral in z'n vrij zetten wordt heel lastig maar ook terug naar 2 moet met wat meer geweld. Het lijkt alsof hij niet helemaal meer ontkoppeld. Ik vermoed lucht in het systeem, dit wordt bevestigd door als ik een paar keer pomp met de hendel en deze een paar keer laat schieten (trucje van Youtube) dat het koppelen weer perfect gaat. De koppeling ontkoppelt dan ook veel eerder ipv op het laatste stukje.

Iemand een idee of dit een bekend probleem is en hoe dit op te lossen?
Heb ik ook gehad op m'n 2017 SDGT.
De cilinder bij je hendel trekt valse lucht en moet vervangen worden.
Was een bekend probleem en bij mij in 2018 onder garantie vervangen.
 
Heb ik ook gehad op m'n 2017 SDGT.
De cilinder bij je hendel trekt valse lucht en moet vervangen worden.
Was een bekend probleem en bij mij in 2018 onder garantie vervangen.
Dank, helaas bij mij geen garantie meer. Motor staat nu toch bij de monteur voor een achterwiel met behoorlijk wat speling. De lagers zijn versleten, is ook een bekend probleem onder de Superduke rijders schijnt (had op internet al eea gevonden).
 
Dank, helaas bij mij geen garantie meer. Motor staat nu toch bij de monteur voor een achterwiel met behoorlijk wat speling. De lagers zijn versleten, is ook een bekend probleem onder de Superduke rijders schijnt (had op internet al eea gevonden).
De eerste generatie heeft last van slecht afwatering. In de behuizing waar de drie lagers in zitten zit een gat voor de afwatering. In de achterbrug zit echter geen gat waardoor het water in de behuizing, bij de lagers blijft.
Impressie foto's: https://www.ktmforums.com/threads/rear-hub-bearing-assembly.134491/post-998219
(Een paar posts verderop staan instructies om het zaakje te demonteren. Bij mij nog geen speling, echter staat dit bij mij nog op de todo lijst

Van wat ik heb gelezen is het aan te raden om:
1. Het water regelmatig weg te laten lopen door het lekgat boven de opening van de sleuf in de achterbrug te roteren, zie deze video:

2. Een gaatje boren in de achterbrug, zie: KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!
 
  • Leuk
Waarderingen: Kr1s
Nooit vol op je lagers ectr gaan spuiten met hogedruk helpt altijd natuurlijk , regen moet ie tegen kunnen . Ik heb er zelf een gaatje in geboord . Zie tekening waar . Betreft gen 1 die heeft m niet nl .

F6ADA657-5EEF-40DE-A8CE-D03E9CBA8FE1.jpeg
 
Dit weekend naar de Eiffel geweest. Ik merkte dat na een tijdje het koppelen minder makkelijk gaat, vooral in z'n vrij zetten wordt heel lastig maar ook terug naar 2 moet met wat meer geweld. Het lijkt alsof hij niet helemaal meer ontkoppeld. Ik vermoed lucht in het systeem, dit wordt bevestigd door als ik een paar keer pomp met de hendel en deze een paar keer laat schieten (trucje van Youtube) dat het koppelen weer perfect gaat. De koppeling ontkoppelt dan ook veel eerder ipv op het laatste stukje.

Iemand een idee of dit een bekend probleem is en hoe dit op te lossen?
Idd. waarschijnlijk de mastercilinder maar lees ook onderstaande eens door, is een simpel klusje.

 
Laatst bewerkt:
Na de overstap van gen1 naar gen3 tot gisteren geen goede oplossing gevonden voor de montage van gps boven de display. (Nee ik wil niks op tank of aan het stuur)

Dit heb ik kunnen knutselen door het lullige afdekkapje onder de display
 

Bijlagen

  • 015EA388-A53C-49A7-9BA2-054CE1E9AAE5.jpeg
    015EA388-A53C-49A7-9BA2-054CE1E9AAE5.jpeg
    194,7 KB · Weergaven: 88
  • 5E3D13FE-76D0-4C81-8F6C-B8A8FE2BEEED.jpeg
    5E3D13FE-76D0-4C81-8F6C-B8A8FE2BEEED.jpeg
    187,8 KB · Weergaven: 86
  • 0D9FA4EF-D05F-4FCE-8D3B-A4DD87C5C0A5.jpeg
    0D9FA4EF-D05F-4FCE-8D3B-A4DD87C5C0A5.jpeg
    153,6 KB · Weergaven: 87
Bike PenR verkoopt navigatiesteun voor gen 3 die boven het dashboard komt.
Lekker geknutseld wel :t, laat je de bedrading onafgedekt (foto 2)?
 
Dat was testfit. Zo ziet t er nu uit
Gat geboord in kapje. Ram bol er doorheen en gemonteerd op onderste schroefdraad
 

Bijlagen

  • image.jpg
    image.jpg
    152,8 KB · Weergaven: 62
Mijn Gen1 staat te koop,
Los te koop: Valtermoto schakelsetje € 275
Ergo zadels V&A: € 250 voor de set

Af te halen regio Brugge ( Belgie ) of kan uiteraard verzonden worden.
 
Geëmigreerd naar NZ? Gaaf zeg!

Als ik daar zou wonen kwam er bij mij sowieso een crosser of een lichte adventure in de garage 😁
Yes we wonen hier sinds een paar weken idd!

Er zijn veel offroad mogelijkheden hier, maar ook echt prachtige wegen met zo een uur lang zonder onderbreking bochten rijden. Als 1e motor iig voor een wegmotor gekozen maar wie weet wat er in de toekomst bij komt 😄
 
Yes we wonen hier sinds een paar weken idd!

Er zijn veel offroad mogelijkheden hier, maar ook echt prachtige wegen met zo een uur lang zonder onderbreking bochten rijden. Als 1e motor iig voor een wegmotor gekozen maar wie weet wat er in de toekomst bij komt 😄
Super gaaf man, ben jaloers :)

Alweer 7 jaar geleden ben ik met m'n vriendin (sinds afgelopen zaterdag m'n vrouw) een maand met een camper over NZ getrokken (zo'n mooie groen-paarse van Juicy Campers). We zijn toen nog vlak langs waar jij nu woont gereden, op weg richting Rotorua :) We hebben eerst een week noordereiland gedaan en daarna nog 2,5 week het zuidereiland. Ik heb m'n vrouw toen ook ten huwelijk gevraagd op Wharariki Beach.

Windows 10 gebruikers herkennen dat strand waarschijnlijk van één van de standaard achtergronden ;)

9fa80fd805562a6bc817f01f48b8b93e.jpg


Supergave wegen overal indd. Wel oppassen voor de loggers met hun trucks, die rijden als gekken!
Veel off road mogelijkheden, heerlijk.
Check Youtube voor filmpjes van Chris Birch. Die woont ergens in NZ en wordt ook door KTM gesponsord
 
Terug
Bovenaan Onderaan