KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Super gaaf man, ben jaloers :)

Alweer 7 jaar geleden ben ik met m'n vriendin (sinds afgelopen zaterdag m'n vrouw) een maand met een camper over NZ getrokken (zo'n mooie groen-paarse van Juicy Campers). We zijn toen nog vlak langs waar jij nu woont gereden, op weg richting Rotorua :) We hebben eerst een week noordereiland gedaan en daarna nog 2,5 week het zuidereiland. Ik heb m'n vrouw toen ook ten huwelijk gevraagd op Wharariki Beach.

Windows 10 gebruikers herkennen dat strand waarschijnlijk van één van de standaard achtergronden ;)

9fa80fd805562a6bc817f01f48b8b93e.jpg


Supergave wegen overal indd. Wel oppassen voor de loggers met hun trucks, die rijden als gekken!
Veel off road mogelijkheden, heerlijk.
Check Youtube voor filmpjes van Chris Birch. Die woont ergens in NZ en wordt ook door KTM gesponsord
Haha wauw, vergelijkbaar verhaal hier. 2016 vakantie en toen ook verloofd. Toen hebben we ook bedacht dat we hier ooit gingen wonen. Ooit werd nu 😀
 
Haha wauw, vergelijkbaar verhaal hier. 2016 vakantie en toen ook verloofd. Toen hebben we ook bedacht dat we hier ooit gingen wonen. Ooit werd nu 😀
Haha, grappig :D
Dat zeiden wij toen ook, maar echt aan de andere kant van de wereld wonen en al je familie achterlaten... Daarvoor vond ik de afstand te groot. Wel benieuwd trouwens wat voor werk jullie daar doen :)
 
Poeh niet verwacht dat die vierwieler zo rap zou zijn. Maar ik heb dan ook geen verstand van auto's
 
Poeh niet verwacht dat die vierwieler zo rap zou zijn. Maar ik heb dan ook geen verstand van auto's
Is een kwestie van grip,Porsche zal wel vierwielaandrijving hebben,je ziet dat bij een rollende start de motoren sneller zijn.
 
Paar superdikke sloffen onder de Porsche vs paar cm contactoppervlak bij de motoren.

Er is overigens ook een oud filmpje met een wedstrijdje touwtrekken tussen een Gen1 SDR en een Ferrari en dan duurt best nog lang voordat die Ferrari aan het langste eind trekt. Maar dat was een Gen1 en die zijn gewoon het goeiste:P;)
 
Paar superdikke sloffen onder de Porsche vs paar cm contactoppervlak bij de motoren.

Er is overigens ook een oud filmpje met een wedstrijdje touwtrekken tussen een Gen1 SDR en een Ferrari en dan duurt best nog lang voordat die Ferrari aan het langste eind trekt. Maar dat was een Gen1 en die zijn gewoon het goeiste:P;)
Alleen was de SDR zeker 10 centimeter langer geworden😮 :+
 
Ik heb een oranje 2021 Superduke R te koop...techpack, volledig origineel en zeer weinig km's....
 
Wat doen jullie met de MSR instelling? Ik heb een KTM tech filmpje gekeken en zoals ik het zie assisteert het de slipper clutch op wegdek met weinig grip (nat) en voegt het voor rijden op de openbare weg weinig toe denk ik?
 
Gisteren mooi routetje getourd in Duitsland, halvewege boutje van de schakelpook er uit getrild, sta je dan....

Door de pechhulp buitenland toch maar afgesleept.

indasdfsadfex.jpg
indexasdf.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal, ik heb sinds een paar weken de superduke 2022. Ik heb net de eerste beurt gehad en het beestje trekt lekker door. Ik vind alleen de gashendel bereik vrij lang, dus ik zit te denken aan snelgas, is iemand hier bekend mee ? Of weet welke ze vaker hiervoor gebruiken ?greetz
 
Hallo allemaal, ik heb sinds een paar weken de superduke 2022. Ik heb net de eerste beurt gehad en het beestje trekt lekker door. Ik vind alleen de gashendel bereik vrij lang, dus ik zit te denken aan snelgas, is iemand hier bekend mee ? Of weet welke ze vaker hiervoor gebruiken ?greetz
Ik heb er een op mijn ktm 890 r, zou er even goed over nadenken...verkleint de slag met bijna de helft, leuk als je veel vol gas rijdt...
 
Hallo allemaal, ik heb sinds een paar weken de superduke 2022. Ik heb net de eerste beurt gehad en het beestje trekt lekker door. Ik vind alleen de gashendel bereik vrij lang, dus ik zit te denken aan snelgas, is iemand hier bekend mee ? Of weet welke ze vaker hiervoor gebruiken ?greetz
Ik heb recent de Quick turn throttle twist grip geplaatst op de gen 3. De reden voor mij was dat ik niet kon wennen aan de lange slag van de originele gashendel (net als dat ik niet kon wennen aan de speling die standaard op die hendels zit).

Het verschil is goed merkbaar, en zolang je een beetje controle over je hand hebt is het ook goed te doseren :)
PS. ik weet het niet helemaal zeker, maar ik meen dat de 2022 (of wellicht alleen de evo versie) standaard geleverd wordt met de 65 graden quick turn throttle.
 
vraagje, weet iemand een manier hoe je buiten de dealer om een claim in kunt dienen bij KTM?
Ik was zelf al opzoek gegaan naar een email adres maar kan niks vinden, wellicht ook niet voor niks.
 
Ik heb recent de Quick turn throttle twist grip geplaatst op de gen 3. De reden voor mij was dat ik niet kon wennen aan de lange slag van de originele gashendel (net als dat ik niet kon wennen aan de speling die standaard op die hendels zit).

Het verschil is goed merkbaar, en zolang je een beetje controle over je hand hebt is het ook goed te doseren :)
PS. ik weet het niet helemaal zeker, maar ik meen dat de 2022 (of wellicht alleen de evo versie) standaard geleverd wordt met de 65 graden quick turn throttle.
Check. Waar heb je deze besteld ? Orgineel bij KTM ? Of passen andere ook
 
binnenkort kleppen stellen van de ktm 1290 GT iemand een idee wat de maat is van de klepstelplaatjes en waar je ze het beste kunt bestellen ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan