KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Ik vond de acceleratie best behapbaar maar hoeveel vroeger je moet remmen aan de hogere snelheden was behoorlijk wennen.
 
Je kan met de 1290 heel goed rustig rijden, maar rustig rijden was in mijn geval nog steeds veel te hard. Als ik mij voor nam om eens een keer rustig aan te doen op een leuke binnendoor weg, was het een paar keer opschakelen en je hebt zo 130-140 op de klok staan....en je hebt het niet door....zo makkelijk gaat het. Totdat ik midden dit jaar met de 1290 (nieuwe gen3) een zwaar ongeluk kreeg met een snelheid van 60kmh. Motor technisch total loss....dat ik denk....wat als ik lekker door had gereden?

Met andere woorden, je kan er heel goed rustig mee rijden maar je hebt een goede beheersing over je rechter pols nodig, die ik niet heb omdat het TE makkelijk heel hard gaat.
 
Je kan met de 1290 heel goed rustig rijden, maar rustig rijden was in mijn geval nog steeds veel te hard. Als ik mij voor nam om eens een keer rustig aan te doen op een leuke binnendoor weg, was het een paar keer opschakelen en je hebt zo 130-140 op de klok staan....en je hebt het niet door....zo makkelijk gaat het. Totdat ik midden dit jaar met de 1290 (nieuwe gen3) een zwaar ongeluk kreeg met een snelheid van 60kmh. Motor technisch total loss....dat ik denk....wat als ik lekker door had gereden?

Met andere woorden, je kan er heel goed rustig mee rijden maar je hebt een goede beheersing over je rechter pols nodig, die ik niet heb omdat het TE makkelijk heel hard gaat.
dit is natuurlijk ook wel het geval, ik moet binnenkort voorkomen omdat ik geflitst ben, even aan de gas gedraaid om niet door rood te willen rijden, maar dik gescheten omdat er een snelheidscamera stond, van 50 naar 100 stelt echt niks voor voor het machien, ben je direct, ook zonder te schakelen _O- . Fulbat FLTZ14S Lithium-Ion Motoraccu, deze besteld, ben eens benieuwd
 
Beste mensen,

Graag jullie advies, ik heb een optie op een KTM Superduke 2022 (nieuw). Ik rijd nu op een Indian Chief dark horse, heel wat anders, ik weet het. Nu wil ik er graag een naked bij... De Superduke is in ieder opzicht idd een beest, het model, de kleuren en natuurlijk de power. Nu is mijn vraag aan jullie, is de Superduke "normaal" te berijden, dit vanwege zijn power. Ik heb op een Z900 gereden en een KTM 890 GP en dat rijdt ook prettig maar is het op een Superduke alleen maar gaan en blazen ???

Wat is jullie ervaring en wat is jullie advies...

Groet,

Robin.
Rijdt zo mak als wat, je zou er iedere beginner op weg kunnen sturen zolang je de tractioncontrol aan laat staan. Rijdt veel makkelijker dan bijvoorbeeld diavel e.d.
 
Als je het echt niet vertrouwd kun je ook in het begin niet in de zwaarste modus rijden, maar hem eerst gewoon worden in "rain", of die andere
 
Je kan met de 1290 heel goed rustig rijden, maar rustig rijden was in mijn geval nog steeds veel te hard. Als ik mij voor nam om eens een keer rustig aan te doen op een leuke binnendoor weg, was het een paar keer opschakelen en je hebt zo 130-140 op de klok staan....en je hebt het niet door....zo makkelijk gaat het. Totdat ik midden dit jaar met de 1290 (nieuwe gen3) een zwaar ongeluk kreeg met een snelheid van 60kmh. Motor technisch total loss....dat ik denk....wat als ik lekker door had gereden?

Met andere woorden, je kan er heel goed rustig mee rijden maar je hebt een goede beheersing over je rechter pols nodig, die ik niet heb omdat het TE makkelijk heel hard gaat.
Ja maarja, zeer snel veel te hard rijden kan met vrijwel elke motor, dat heeft vrij weinig met de 1290 te maken.
 
Ja maarja, zeer snel veel te hard rijden kan met vrijwel elke motor, dat heeft vrij weinig met de 1290 te maken.
helemaal waar. Grootste verschil met accelereren merk je pas boven de 150 km/h, dat ie nog zo veel power overheeft. Maar bij het stoplicht is het vaak maar een klein verschil
 
helemaal waar. Grootste verschil met accelereren merk je pas boven de 150 km/h, dat ie nog zo veel power overheeft. Maar bij het stoplicht is het vaak maar een klein verschil
Dat verschil valt dan ook wel weer mee.
Ben op Assen met circuit racer S1000RR , slechts 2 seconden sneller dan met de SDR1290R
 
gisteren de nieuwe li-ion batterij erin gestoken, was wel beetje prutsen, de contacten zitten een beetje "meer naar binnen" dan de originele batterij, daar zitten ze echt aan de zijkant. voor de rest wel vlot gegaan, verschil met starten is enorm vind ik, vorige was echt op. enkel de kabel om hem aan de lader te hangen heb ik nog niet kunnen doen, paste niet door het gat waar de vorige door ging en was al vrij laat, dat zal iets voor een andere keer zijn...
 
Zo kwam ik er pas achter (na 7 jr 8)7) dat er een knop zit onder de accubak om hem omhoog te duwen as ie eruit moet......erurgg handig !
 
  • Wow
Waarderingen: R0y.
gisteren de nieuwe li-ion batterij erin gestoken, was wel beetje prutsen, de contacten zitten een beetje "meer naar binnen" dan de originele batterij, daar zitten ze echt aan de zijkant. voor de rest wel vlot gegaan, verschil met starten is enorm vind ik, vorige was echt op. enkel de kabel om hem aan de lader te hangen heb ik nog niet kunnen doen, paste niet door het gat waar de vorige door ging en was al vrij laat, dat zal iets voor een andere keer zijn...
Zei ik toch … en bijladen is eigenlijk niet nodig
 
Zei ik toch … en bijladen is eigenlijk niet nodig
Zoveelste beter natuurlijk, is eigenlijk ook maar "just in case", maar nu ik juist de Honda heb aangekregen gaat de 1290 wel een beetje stilstaan, zeker in de winter, liever met een moto van 6000€ op mijn plaat gaan dan met een van meer dan 3 keer zoveel 🤣
 
Snap ik
Ik zit ook weer serieus na te denken over een circuitbike
De sd is me iets te dierbaar hiervoor
 
Terug
Bovenaan Onderaan