KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Ahhh kijk, hmmm jaahh, €110,- vind ik beste prijs om alleen maar de km te corrigeren. Het sleutelen is het punt niet, dat mag je hobby noemen.

Misschien een (wild) idee, om een collectiefje op te zetten, te invetariseren hoeveel mensen het eventueel zouden willen. En dan in bulk misschien iets laten frezen/maken?
 
Eind van de week ga ik met een superduke een proefrit maken. Waar ik over twijfel is de semi actieve vering, is dat van toegevoegde waarde? Tot op heden laat ik de vering van al mijn straat en race motoren altijd aanpassen maar heb geen ervaring met actieve vering. Werkt dat goed in de praktijk of is het in het begin leuk maar daarna stel je het in de praktijk 1 keer in en blijft er dan vanaf?
Pas mijn Tuono V4 Factory van 2021 ingeruild voor een duke 1290 R , ben met de electronische vering van de Tuono nooit bezig geweest en , heb dat ook nooit gemist, dus €2000 extra , ik zou er maar eens hard over nadenken .
 
Ik heb hem besteld zonder electronische vering. Zag er uiteindelijk de meerwaarde niet van in. Heb het ook nooit gemist op een motor.
 
Nieuw speelgoed voor naast de motor... denk dat de motor nu toch iets minder gebruikt gaat worden :X
 

Bijlagen

  • jetski.jpg
    jetski.jpg
    183,4 KB · Weergaven: 69
Achter de auto natuurlijk :+
Met je vrouw erop? :+

Ik had vorig jaar in Zuid-Spanje ook sinds jaaaaren weer eens met een waterscooter gevaren en het blijft toch gaaf :Y
We waren met 3 waterscooters en de verhuurders waren voor begeleiding mee in zo'n soort RHIB boot met een maximumsnelheid van 50 knopen (92,6 kmh). Ik had m'n vrouw mee achterop maar zij vond het te eng _O-
Dus toen is zij overgestapt op de RHIB en toen kon ik ook eindelijk voluit gaan. Mijn waterscooter bleek zelfs nog net iets sneller dan de RHIB 😆
 
Ik ben toe aan een nieuwe achterband, komt gewoon weer een S22 op, ik ga hem online bestellen en kom nu een prijs tegen van 193,- (200/55/17). Is dit een schappelijke prijs?
 
Met je vrouw erop? :+

Ik had vorig jaar in Zuid-Spanje ook sinds jaaaaren weer eens met een waterscooter gevaren en het blijft toch gaaf :Y
We waren met 3 waterscooters en de verhuurders waren voor begeleiding mee in zo'n soort RHIB boot met een maximumsnelheid van 50 knopen (92,6 kmh). Ik had m'n vrouw mee achterop maar zij vond het te eng _O-
Dus toen is zij overgestapt op de RHIB en toen kon ik ook eindelijk voluit gaan. Mijn waterscooter bleek zelfs nog net iets sneller dan de RHIB.
Ja wij hebben hier ook een paar keer een jetski gehuurd en blijft gewoon heel erg gaaf, daarnaast wonen we aan zee en vlakbij mooie meren dus het was eigenlijk geen moeilijke keuze haha.

100km/h op t water voelt erg snel idd :P
 
Ik ben toe aan een nieuwe achterband, komt gewoon weer een S22 op, ik ga hem online bestellen en kom nu een prijs tegen van 193,- (200/55/17). Is dit een schappelijke prijs?
Bij Oponeo gevonden zeker? :)

Ik zit voor mezelf de markt in de gaten te houden voor een nieuwe voor- en achterband. Ik kwam bij Oponeo en Bandenleader uit.
Bij Bandenleader kost de 200 brede band €198. Daarmee kom ík tot de conclusie dat €193 niet slecht is.
 
Ik heb er een 200 op liggen, wat doet dat elkaar eigenlijk, 190 tov 200 qua wegligging?

Ik heb vrijwel direct na aanschaf van mn gen2, gen3 velgen gemonteerd waar standaard al 200 op zit. Met de 190 banden vond ik de motor wat meer de bocht invallen terwijl de 200 de duke heel neutraal en vol vertrouwen stuurt. Dit kan ook te maken hebben met de eigenschappen van de S22 aangezien die ook neutraler zijn dan de doorsnee hypersport band die meestal wat spitser zijn. Ik heb met veel vertrouwen met de S22 gereden vandaar dat ik ze weer koop en in dezelfde maat.

Weekendje sturen in Luxemburg,
1682077318927.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Guys, ik zou heel graag willen weten hoe breed het stuur is, totale breedte ivm de schuurdeur.
Het gaat dan om een Gen 3, want die wil ik gaan kopen.
Dus als iemand zo lief zou willen zijn om dit even te meten voor me, wordt ik heel blij!
Ik kan het vreemd genoeg nergens op internet vinden!

Alvast bedankt!!
 
Guys, ik zou heel graag willen weten hoe breed het stuur is, totale breedte ivm de schuurdeur.
Het gaat dan om een Gen 3, want die wil ik gaan kopen.
Dus als iemand zo lief zou willen zijn om dit even te meten voor me, wordt ik heel blij!
Ik kan het vreemd genoeg nergens op internet vinden!

Alvast bedankt!!
Ik kan je wel een offerte aanbieden voor een breed kozijn
 
Guys, ik zou heel graag willen weten hoe breed het stuur is, totale breedte ivm de schuurdeur.
Het gaat dan om een Gen 3, want die wil ik gaan kopen.
Dus als iemand zo lief zou willen zijn om dit even te meten voor me, wordt ik heel blij!
Ik kan het vreemd genoeg nergens op internet vinden!

Alvast bedankt!!
stuuruiteindes 84cm, incl originele spiegels 91cm
 
Guys, ik zou heel graag willen weten hoe breed het stuur is, totale breedte ivm de schuurdeur.
Het gaat dan om een Gen 3, want die wil ik gaan kopen.
Dus als iemand zo lief zou willen zijn om dit even te meten voor me, wordt ik heel blij!
Ik kan het vreemd genoeg nergens op internet vinden!

Alvast bedankt!!

Beetje scheef erdoorheen dan kan je een paar cm smokkelen
 
Goedenmorgen allen,

Na 3 jaar een S1000XR te hebben gehad. 30.000km verder (circuit, Swiss/italie/duitsland/oostenrijk/spanje/portugal) werd het tijd om de kriebel ,voor een KTM, in te ruilen voor een fysieke 1290 SDR 2018.

Na 100 pagina's mee gelezen te hebben, werd het tijd even mee te doen met de KTM sickness.

Volgende week komt er een foto online.

Groetjes van mij:W

*Foto van de XR mee op de boot
 

Bijlagen

  • 20220918_172537.jpg
    20220918_172537.jpg
    152,5 KB · Weergaven: 42
Ik heb vrijwel direct na aanschaf van mn gen2, gen3 velgen gemonteerd waar standaard al 200 op zit. Met de 190 banden vond ik de motor wat meer de bocht invallen terwijl de 200 de duke heel neutraal en vol vertrouwen stuurt. Dit kan ook te maken hebben met de eigenschappen van de S22 aangezien die ook neutraler zijn dan de doorsnee hypersport band die meestal wat spitser zijn. Ik heb met veel vertrouwen met de S22 gereden vandaar dat ik ze weer koop en in dezelfde maat.

Weekendje sturen in Luxemburg,
Bekijk bijlage 1870354
Toen ik voor 't eerst S22's met 190 breed achter op m'n SDGT monteerde had ik dezelfde ervaring, dus ik vermoed dat het meer de band zelf is dan de extra breedte :)
Met S22's moet je de motor met wat meer overtuiging de bocht in duwen, maar eenmaal daaraan gewend vind ik dat heel fijn. Voelt zeer stabiel en geeft enorm veel vertrouwen :Y
 
Goedenmorgen allen,

Na 3 jaar een S1000XR te hebben gehad. 30.000km verder (circuit, Swiss/italie/duitsland/oostenrijk/spanje/portugal) werd het tijd om de kriebel ,voor een KTM, in te ruilen voor een fysieke 1290 SDR 2018.

Na 100 pagina's mee gelezen te hebben, werd het tijd even mee te doen met de KTM sickness.

Volgende week komt er een foto online.

Groetjes van mij:W

*Foto van de XR mee op de boot
Goede keuze heb 9 maanden een s1000xr gehad maar kon er geen vrienden mee worden, nu al aan mijn 2e gen 3 en helemaal blij mee :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan