KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Heeft iemand hier ervaring met het verstellen van de positie van het stuur op de kroonplaat?
Hij staat nu op de meest naar voren stand. Volgens het boekje raad KTM dit aan voor op het circuit, maar daar kom ik nooit.

Geeft het meer comfort als je het naar de achterste positie plaatst of zit dit tussen je oren?
Gaat om een gen 1 trouwens
Het geeft meer comfort (rechtere rug, minder druk op je polsen) Dat comfort gaat dan "ten koste van" druk op je voorwiel.

Toen ik mijn gen1. 1 kocht stond deze al op de achterste stand.

Kwestie van 30 minuten sleutelen, een stuk rijden en dan ervaren?
 
Heeft iemand hier ervaring met het verstellen van de positie van het stuur op de kroonplaat?
Hij staat nu op de meest naar voren stand. Volgens het boekje raad KTM dit aan voor op het circuit, maar daar kom ik nooit.

Geeft het meer comfort als je het naar de achterste positie plaatst of zit dit tussen je oren?
Gaat om een gen 1 trouwens
Je kan hem dus in de achterste stand zetten en de risers een 180 graden draaien.
Dan komt het stuur circa 30 mm naar de bestuurder toe........ en ja ..... dat geeft voor de bestuurder extra comfort.
Druk op het voorwiel zal jezelf moeten creëren.
 
Nu zo'n 3 maanden in het bezit van een 1290 duke R , de spijt dat ik hiervoor mijn 2021 aprilia tuono factory heb ingeruild word met de dag groter ! Binnenkort vraag ik de echtscheiding aan , terug naar mijn ex , aprilia.
 
Nu zo'n 3 maanden in het bezit van een 1290 duke R , de spijt dat ik hiervoor mijn 2021 aprilia tuono factory heb ingeruild word met de dag groter ! Binnenkort vraag ik de echtscheiding aan , terug naar mijn ex , aprilia.
We zijn voor 14 dagen in de Dolomieten...... de Tuono staat al 9 dagen ongebruikt aan de kant met Electronica problemen.......
 
Nu zo'n 3 maanden in het bezit van een 1290 duke R , de spijt dat ik hiervoor mijn 2021 aprilia tuono factory heb ingeruild word met de dag groter ! Binnenkort vraag ik de echtscheiding aan , terug naar mijn ex , aprilia.
Goed onderbouwde mening wel :')
 
We zijn voor 14 dagen in de Dolomieten...... de Tuono staat al 9 dagen ongebruikt aan de kant met Electronica problemen.......
Gelukkig zit KTM qua electronica super goed in elkaar.. :Z
Bij onze Alpentrip kon onze broeder op de 1290 lekker sleutelen savonds terwijl deze Tuono rijder onbezorgd rond knalt en elke avond aan het bier zat.

Enige voordeel van ktm is dat in elk gehucht een dealer zit. Ik moet er 120 km voor rijden..
 
Mijn sdr gaat binnenkort de deur uit, mocht iemand (van je kenniskring) interesse hebben.
Staat stil en dat is zonde. Gen 3 met full akra en wit subframe en nog wat speelgoed.. geloof nog geen 8k op de teller
 
Mijn sdr gaat binnenkort de deur uit, mocht iemand (van je kenniskring) interesse hebben.
Staat stil en dat is zonde. Gen 3 met full akra en wit subframe en nog wat speelgoed.. geloof nog geen 8k op de teller
Zonde man, is een mooie fiets :t .
 
ja dat is zeker waar. de theorie was ook leuk, maar de praktijk pakt anders uit.
ik ga een andere combi motoren proberen :)
 
Zo,n maat ken ik ook al 8 fietsen gehad (ondertussen rij ik al 7 jr met gen 1 en drink ook bier _O- ) niks is goed voor,m sturen niet......, mr un fiets uns goed leren kennen ho maar.

We laten um mr de dealer spekken .
 
Zo,n maat ken ik ook al 8 fietsen gehad (ondertussen rij ik al 7 jr met gen 1 en drink ook bier _O- ) niks is goed voor,m sturen niet......, mr un fiets uns goed leren kennen ho maar.

We laten um mr de dealer spekken
Ik heb ook zo'n maat die bullshit aannames doet, lekker dom spuien op een forum.

we laten hem lekker in de schijt zakken :W
 

Bijlagen

  • 2AE0DFEA-AB2A-4AEA-B1E9-3FA4521E41A5.jpeg
    2AE0DFEA-AB2A-4AEA-B1E9-3FA4521E41A5.jpeg
    237,2 KB · Weergaven: 75
  • 6E6AE0E0-1AF0-4024-852D-C968450868E5.jpeg
    6E6AE0E0-1AF0-4024-852D-C968450868E5.jpeg
    344,2 KB · Weergaven: 75
Goedemorgen Heren,

Afgelopen weken heel deel3+4 doorgenomen, dus redelijk op de hoogte van wat schuivers, versnellingsbakrevisies, onderlinge wrijving en mods.

Jeroen, zuid-oost Brabant, 38jaar(morgen officieel).
Begonnen op een gsxr1000, na een motorvakantie de gsr van madam naar de garage gebracht en verliefd geworden op het stuur gedrag, dus dan ook maar een gsr.
Echter altijd het vermogen gemist, dus opzoek naar wat nieuws.

Proef gereden op een SDR990 wat me ook een beetje tegen viel, aan/uit, weinig luxe, en reed wat zweverig, dus KTM afgeschreven.
Tot de verkoper van een SDR1290 me over haalde om toch een ritje op die van hem te maken.
WERELD van verschil, dit is wat ik zocht en dus ook gekocht.

Er zit nog behoorlijk wat werk aan, deze winter wat uit elkaar halen om de fiets weer er netjes bij te zetten.
Recente mods; monoseat, voetsteuntjes, spiegels.
 

Bijlagen

  • IMG_2834.jpeg
    IMG_2834.jpeg
    214,4 KB · Weergaven: 63
Goedemorgen Heren,

Afgelopen weken heel deel3+4 doorgenomen, dus redelijk op de hoogte van wat schuivers, versnellingsbakrevisies, onderlinge wrijving en mods.

Jeroen, zuid-oost Brabant, 38jaar(morgen officieel).
Begonnen op een gsxr1000, na een motorvakantie de gsr van madam naar de garage gebracht en verliefd geworden op het stuur gedrag, dus dan ook maar een gsr.
Echter altijd het vermogen gemist, dus opzoek naar wat nieuws.

Proef gereden op een SDR990 wat me ook een beetje tegen viel, aan/uit, weinig luxe, en reed wat zweverig, dus KTM afgeschreven.
Tot de verkoper van een SDR1290 me over haalde om toch een ritje op die van hem te maken.
WERELD van verschil, dit is wat ik zocht en dus ook gekocht.

Er zit nog behoorlijk wat werk aan, deze winter wat uit elkaar halen om de fiets weer er netjes bij te zetten.
Recente mods; monoseat, voetsteuntjes, spiegels.
Gefeliciteerd met je mooie KTM :)

Regio Eindhoven dan neem ik aan? Ik zit zeg maar in de buurt van Ekkersrijt.
 
Dank, en klopt! Werk op Science Park.
Rijdt er niet mee naar werk, houdt het liever bij ritjes die de moeite waard zijn met mooi weer en goede bochten!
Vroeger deden we eindeloos rondjes rijden bij flight forum, maar dat vonden de bewoners aldaar (die letterlijk naast een vliegveld waren gaan wonen) niet zo leuk.

De weg tussen Best en Rooij is wel leuk, maar verder ga ik 't liefst richting Eifel en Luxemburg. Rijd niet vaak in Nederland.
 
Terug
Bovenaan Onderaan