KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Bijlagen

  • 20210327_161621.jpg
    20210327_161621.jpg
    601,4 KB · Weergaven: 4
Hier nog maar een keer onder de aandacht brengen..
≥ UNIEKE KTM 1290 Super Duke R 2017 Special Edition SuperDuke — Motoren | KTM — Marktplaats

Iemand hier toevallig interesse in mijn unieke 2017 Special Edition Superduke? Of iemand die graag zijn gen1 wilt upgraden voor een Gen2? 8-)
Vanwege verhuizing naar San Francisco staat hij te koop. De prijs is enigszins bespreekbaar.
Mss niet wat je wil horen, maar even realistisch bekeken hè.... Voor jou is jouw motor heel speciaal en je hebt er veel tijd, liefde en geld in gestoken. Maar een ander ziet een niet-originele motor en accessoires gemonteerd hebben over het algemeen weinig meerwaarde.
Daarnaast is het lastig om als particulier een vrij duur object te verkopen. Mensen kiezen bij zulke bedragen toch liever voor de zekerheid van een bedrijf, met evtl. garantie.
Ik zie bijvoorbeeld eentje uit 2019 met 12k op de teller te koop, met een vraagprijs die slechts net iets hoger is.
Niet om jouw motor naar beneden te praten, maar ik denk dat je blij mag zijn als je er 13,5k€ voor krijgt.

Ktm - 1290 Super Duke R
 
Mijn gen2 2017 was de goedkoopste op mp EN met de minste kilometers.
In superstaat en voor 2K aan extra's (die er niet af konden, vering e.d.)
Het heeft 6 maanden geduurd voor ik hem kwijt was en ik heb er 13K voor gekregen.
De opties zeker los verkopen zoals eerder aangegeven, zeker bij de giga hoeveelheid extra's die jij er op heb zitten.
Ja, dat is een gedoe met al die mailende dromers maar veruit de beste optie als je er niet teveel op wil afschrijven.
Je kunt hem gratis internationaal op autoscout24 zetten
 
Laatst bewerkt:
Mijn gen2 2017 was de goedkoopste op mp EN met de minste kilometers.
In superstaat en voor 2K aan extra's (die er niet af konden, vering e.d.)
Het heeft 6 maanden geduurd voor ik hem kwijt was en ik heb er 13K voor gekregen.
De opties zeker los verkopen zoals eerder aangegeven, zeker bij de giga hoeveelheid extra's die jij er op heb zitten.
Ja, dat is een gedoe met al die mailende dromers maar veruit de beste optie als je er niet teveel op wil afschrijven.
Je kunt hem gratis internationaal op autoscout24 zetten
En dan was die van jou ook nog een "originele" 2017 en niet een mix van 2 motoren met onderdelen van 2015, wat naar mijn mening echt een nadeel is voor de restwaarde.
Onderdelen en accessoires los verkopen is gedoe, maar het levert wel meer op.

www.mobile.de kun je ook gebruiken. Die is ook erg groot.
 
Wat is hier de ervaring met het powerparts zadel tov het standaard zadel.
Ik hoor ook berichten dat mensen het originele zadel fijner vinden.
 
En dan was die van jou ook nog een "originele" 2017 en niet een mix van 2 motoren met onderdelen van 2015, wat naar mijn mening echt een nadeel is voor de restwaarde.
Onderdelen en accessoires los verkopen is gedoe, maar het levert wel meer op.

www.mobile.de kun je ook gebruiken. Die is ook erg groot.
www mobile.de is meestal ongeveer €2000 goedkoper als Nederland,ik heb mijne er ook vandaan.
 
Wat is hier de ervaring met het powerparts zadel tov het standaard zadel.
Ik hoor ook berichten dat mensen het originele zadel fijner vinden.

Powerparts zadel is echt fijn, heb er zonder al te veel pijntjes 2200km in 4 dagen op volgehouden. Je komt wel 2cm hoger te zitten. Plus ziet er veel beter uit.

edit: succes, binnen een jaar heb je de halve powerparts catalogus erop zitten en denk je had ik maar een duke gekocht waar alles al op zat :p
 
Powerparts zadel is echt fijn, heb er zonder al te veel pijntjes 2200km in 4 dagen op volgehouden. Je komt wel 2cm hoger te zitten. Plus ziet er veel beter uit.

edit: succes, binnen een jaar heb je de halve powerparts catalogus erop zitten en denk je had ik maar een duke gekocht waar alles al op zat :p
Gewoon niet aan beginnen dus die ongein ;)

Ik heb de Akra demper van KTM en een donker ruitje op m'n GT, dat was het en dat is prima. Al die oranje dopjes hier en daar vind ik ook gewoon niet mooi, dat helpt :+
 
Aangezien hier de experts zitten, wat is een redelijke prijs die jullie zouden vragen? Ik heb al wat inruil voorstellen van dealers gekregen maar voor mn gevoel is dat het net niet en vind ik het wel de moeite waard om er nog even mee te leuren. Inruilen kan altijd nog.

KTM 1290 Superduke R 2019
 

Bijlagen

  • IMG_5814.jpeg
    IMG_5814.jpeg
    241 KB · Weergaven: 2
Ben zeker geen expert maar denk dat 15k al best netjes zou zijn, voor 16/17k koop je al een gen3...(bij de dealer met garantie..)
Succes met de verkoop :t
 
Aangezien hier de experts zitten, wat is een redelijke prijs die jullie zouden vragen? Ik heb al wat inruil voorstellen van dealers gekregen maar voor mn gevoel is dat het net niet en vind ik het wel de moeite waard om er nog even mee te leuren. Inruilen kan altijd nog.

KTM 1290 Superduke R 2019
De originele uitlaat en zoveel mogelijk andere originele spullen errop schroeven, lekker inruilen bij de dealer en de onderdelen los verkopen. Dat zou ik doen.
 
kon het niet aan dat beest olie verbruikte . oorzaak was dus een olie veer verkeerd om terug gezet |(

dus mr weer ff uit elkaar …..nu alleen cylinders eraf .
nieuwe zuigerveren geplaats laten flexhonen en alles wr schoon gemaakt .
inrijden met mineraal olie , eerste 100 km gereden vandaag in regen . zaaalig !
 

Bijlagen

  • EA670BFC-EA03-4F3F-B675-883F3245AD66.jpeg
    EA670BFC-EA03-4F3F-B675-883F3245AD66.jpeg
    355,6 KB · Weergaven: 4
  • 8C3A1216-4ED0-44F8-B463-1893E395BF49.jpeg
    8C3A1216-4ED0-44F8-B463-1893E395BF49.jpeg
    307,9 KB · Weergaven: 3
Aangezien hier de experts zitten, wat is een redelijke prijs die jullie zouden vragen? Ik heb al wat inruil voorstellen van dealers gekregen maar voor mn gevoel is dat het net niet en vind ik het wel de moeite waard om er nog even mee te leuren. Inruilen kan altijd nog.

KTM 1290 Superduke R 2019

Ik zou de akra en wat carbon delen los verkopen. Dan moet 14500/15000 wel haalbaar zijn volgens mij. Het is een net exemplaar met weinig kilometers. Maar zo vlak na de vakantie en richting de herfst is misschien niet het beste moment om te verkopen.

Succes in ieder geval. Welk model (bouwjaar) Super Adventure moet er voor terugkomen?
 
Er waren hier mensen die hun TT hebben bevestigd op de balhoofdpen.
Lijkt mij de mooiste oplossing.
Welke pen hebben jullie gebruikt.
Als mensen een andere mooie oplossing hebben hou ik mij ook aanbevolen

las ergens iets met bout en moer, maar hoe maakje dan de balhoofdmoer weer vast.
Of is het gedaan met zo'n pen welke zichzelf vastzet in de balhoofdpen, die uitzet zeg maar, net als je stuur van een fiets
 
Laatst bewerkt:
Ik zou de akra en wat carbon delen los verkopen. Dan moet 14500/15000 wel haalbaar zijn volgens mij. Het is een net exemplaar met weinig kilometers. Maar zo vlak na de vakantie en richting de herfst is misschien niet het beste moment om te verkopen.

Succes in ieder geval. Welk model (bouwjaar) Super Adventure moet er voor terugkomen?

Wij gaan eerst op vakantie en ik denk inderdaad 15.500,- ook wel mijn grens is (incl alles). Krijg ik dat er niet voor dan rij ik nog een jaartje extra Superduke

Mijn oog is gevallen op een nieuwe 2023 model Adventure S in het oranje.



Foto 28-08-2023 om 20.26.jpeg
 
Wij gaan eerst op vakantie en ik denk inderdaad 15.500,- ook wel mijn grens is (incl alles). Krijg ik dat er niet voor dan rij ik nog een jaartje extra Superduke

Mijn oog is gevallen op een nieuwe 2023 model Adventure S in het oranje.



Bekijk bijlage 1920019

Volgens mij moet dat wel haalbaar zijn. De Adventure is een fijne fiets. Ik heb zelf een 2018 SAS. De nieuwe zou nog beter moeten sturen. Waar bij de Superduke het pas echt fijn rijdt als het (veel te) hard gaat is de Adventure ook prima om rustig mee te rijden.
 
Ja ik merk dat ik door tijdgebrek nog maar weinig de motor pak voor een uurtje/middagje rijden. De keren dat ik rij zijn het vakanties in het buitenland, daar past een dikke tourfiets beter bij. Het scheelt dat mijn wederhelft ook motor rijd en eigenlijk niks anders wil dan Triumph Street Triples, zei wil van het voorjaar upgraden van een 675 naar een 765 en die kan ik altijd nog pakken als ik een keertje lekker wil knallen natuurlijk ;)
 
Ja ik merk dat ik door tijdgebrek nog maar weinig de motor pak voor een uurtje/middagje rijden. De keren dat ik rij zijn het vakanties in het buitenland, daar past een dikke tourfiets beter bij. Het scheelt dat mijn wederhelft ook motor rijd en eigenlijk niks anders wil dan Triumph Street Triples, zei wil van het voorjaar upgraden van een 675 naar een 765 en die kan ik altijd nog pakken als ik een keertje lekker wil knallen natuurlijk ;)
Maar vind je een dikke toerfiets wel leuk dan?
Ik reed vroeger heel veel en iedereen zei dat ik een toerfiets moest nemen, maar ik wilde een supersport en die doet dan maar wat ik wil.
Nu rijden mij vrienden allemaal van die Superduke Gt/Aprilia CapoNord ect, maar ik vind die modellen niet mooi, dus gewoon maar weer een naked, jammer dan op de snelweg :) Maar als ik daar ben heb ik de fijnste fiets die kan kan wensen.
Vraag mij dat altijd af?
 
Maar vind je een dikke toerfiets wel leuk dan?
Ik reed vroeger heel veel en iedereen zei dat ik een toerfiets moest nemen, maar ik wilde een supersport en die doet dan maar wat ik wil.
Nu rijden mij vrienden allemaal van die Superduke Gt/Aprilia CapoNord ect, maar ik vind die modellen niet mooi, dus gewoon maar weer een naked, jammer dan op de snelweg :) Maar als ik daar ben heb ik de fijnste fiets die kan kan wensen.
Vraag mij dat altijd af?
Heb je weleens op een SDGT gereden eigenlijk?
Mijn ervaring is dat ik met m'n SDGT net zo goed als een malle kan knallen als met een SDR. En dan nog het comfort erbij van de SDGT. Ik vind een SDR ook mooier en echt heel gaaf, maar ik rijd liever op een SDGT :)
 
Heb je weleens op een SDGT gereden eigenlijk?
Mijn ervaring is dat ik met m'n SDGT net zo goed als een malle kan knallen als met een SDR. En dan nog het comfort erbij van de SDGT. Ik vind een SDR ook mooier en echt heel gaaf, maar ik rijd liever op een SDGT :)
Ik geloof meteen dat de SDGT goed rijdt, ben een weekje weg geweest met 2 van die dingen. Heb er niet op gereden, heb mijn principes :)

En misschien rijdt ik ook liever op een SDGT, maar vind een SDR mooier :)

Maar waar het mij om gaat dat ik ze niet mooi vind, meerdere mensen met mij, maar toch switchen voor het comfort. En dan denk ik, fuck it.
Ik rij ook geen SUV.

Zelfde dat ik in mijn afgelopen vakantie in Oostenrijk zoveel motoren zie, helemaal afgeladen met koffers, top koffer, tanktas en dan ook nog tassen aan de valbeugels, die dingen wegen minimaal 10 ton. Koop een vrachtwagen als je al die (tering)zooi wil meeslepen, maar snap het niet. Hoef ook niet, ieder zijn eigen ding, maar met een lichte fiets haarspeldbochten af racen, niets mooier. en dan komen die roadtrains amper de bocht om.
Zo, mijn hart weer gelucht, bedankt voor het aanluisteren, stichting correlatie :):):)
 
Ik geloof meteen dat de SDGT goed rijdt, ben een weekje weg geweest met 2 van die dingen. Heb er niet op gereden, heb mijn principes :)

En misschien rijdt ik ook liever op een SDGT, maar vind een SDR mooier :)

Maar waar het mij om gaat dat ik ze niet mooi vind, meerdere mensen met mij, maar toch switchen voor het comfort. En dan denk ik, fuck it.
Ik rij ook geen SUV.

Zelfde dat ik in mijn afgelopen vakantie in Oostenrijk zoveel motoren zie, helemaal afgeladen met koffers, top koffer, tanktas en dan ook nog tassen aan de valbeugels, die dingen wegen minimaal 10 ton. Koop een vrachtwagen als je al die (tering)zooi wil meeslepen, maar snap het niet. Hoef ook niet, ieder zijn eigen ding, maar met een lichte fiets haarspeldbochten af racen, niets mooier. en dan komen die roadtrains amper de bocht om.
Zo, mijn hart weer gelucht, bedankt voor het aanluisteren, stichting correlatie :):):)
Maar zelfs als het geen vrachtwagen is dan is het een uitdaging om de haarspeldjes te nemen (zie video) _O-

Zoals je zelf al zei: Ieder het zijne. Zelf vind ik de SDR ook leuker om mee te rijden.

Tot zover mijn (nutteloze?) bijdrage :]
 

Bijlagen

  • 356788973_188979454128441_6025073868977535706_n.mp4
    2,1 MB
Maar zelfs als het geen vrachtwagen is dan is het een uitdaging om de haarspeldjes te nemen (zie video) _O-

Zoals je zelf al zei: Ieder het zijne. Zelf vind ik de SDR ook leuker om mee te rijden.

Tot zover mijn (nutteloze?) bijdrage :]
tsja, ook dan ja :)

Zie de laatste tijd allemaal filmpjes van falende motorrijders op de Stelvio, dat je echt afvraagt? HOE DAN

Maar ja, het is bijna weekend :)
 
Maar zelfs als het geen vrachtwagen is dan is het een uitdaging om de haarspeldjes te nemen (zie video) _O-

Zoals je zelf al zei: Ieder het zijne. Zelf vind ik de SDR ook leuker om mee te rijden.

Tot zover mijn (nutteloze?) bijdrage :]
Wtf, heeft ie extreem hoogtevrees ofzo? 😂
 
Ik heb nog nooit op een SDGT gereden en ik wil het niet ook,ik vind mijn special edition het mooist van allemaal ook als al de nieuwere modellen,ik weet het smaken verschillen ,ik heb ook liever sushi dan patat
 
Terug
Bovenaan Onderaan