KTM Super Duke 1290 -Deel 4- Unleash the Beast!!!

Vet ding, mits andere uitlaat want dit klinkt wel wat schraal
Idd mooi ding maar er hangt ook wel een mooi pijskaartje aan, 27.910 euro voor de EVO tel daar de sorftware bij (zal ook wel 1000 euro zijn) dan nog een beetje opleuken, kom je ook op 30K uit :?. Wat de gewone R gaat kosten kan ik nergens vinden
 
Idd mooi ding maar er hangt ook wel een mooi pijskaartje aan, 27.910 euro voor de EVO tel daar de sorftware bij (zal ook wel 1000 euro zijn) dan nog een beetje opleuken, kom je ook op 30K uit :?. Wat de gewone R gaat kosten kan ik nergens vinden
Ik haak af , bij de volgende wissel ga ik weer terug naar de aprilia tuono factory , gewoon compleet zonder extra prijskaartjes voor software .
 
Vind de nieuwe 1390 een supermooie fiets. Maar ik rij te weinig met mijn 1290 om te wisselen naar de 1390,
Blijf lekker op mijn klassieke 2014 SDR rijden. :t
Zit er wel over te denken om de 990Duke te gaan halen, moet alleen nog steeds de garage opruimen.8-)
 
Idd mooi ding maar er hangt ook wel een mooi pijskaartje aan, 27.910 euro voor de EVO tel daar de sorftware bij (zal ook wel 1000 euro zijn) dan nog een beetje opleuken, kom je ook op 30K uit :?. Wat de gewone R gaat kosten kan ik nergens vinden
Beter iemand anders de figuurlijke kop eraf laten rijden.

Maar ik denk dat ik eerder nog een 2ehands Adventure R of een 350 of 450 EXC-F erbij zou zetten in de garage dan een nieuwe(re) SDGT kopen.
 
Vind de nieuwe 1390 een supermooie fiets. Maar ik rij te weinig met mijn 1290 om te wisselen naar de 1390,
Blijf lekker op mijn klassieke 2014 SDR rijden. :t
Zit er wel over te denken om de 990Duke te gaan halen, moet alleen nog steeds de garage opruimen.8-)
Waarschijnlijk de beste optie.
KTM dumpt het model 2023, voor 18K bij de dealers.
Als je nu zou willen inruilen schrijf je in 1 jaar 10k af op een motor van 1 jaar oud.
 
Waarschijnlijk de beste optie.
KTM dumpt het model 2023, voor 18K bij de dealers.
Als je nu zou willen inruilen schrijf je in 1 jaar 10k af op een motor van 1 jaar oud.

Wel meer, maatje kreeg maar 16k voor een jaar oude gen3 met akra slip-on. Plus het feit dat je elk najaar eindjaar acties hebt bij KTM. Nieuwe AVD-S was begin dit jaar 24k, kan je nu krijgen voor 20k incl. 4 jaar garantie en tech-pack wat in feite een geweldige allround fiets is met adaptive cruise en heerlijke adaptive vering.
 
Wel meer, maatje kreeg maar 16k voor een jaar oude gen3 met akra slip-on. Plus het feit dat je elk najaar eindjaar acties hebt bij KTM. Nieuwe AVD-S was begin dit jaar 24k, kan je nu krijgen voor 20k incl. 4 jaar garantie en tech-pack wat in feite een geweldige allround fiets is met adaptive cruise en heerlijke adaptive vering.
Als je nu ineens een nieuwe 1290 voor 18k€ kunt kopen dan snap ik indd wel dat ze er maar 16k€ voor willen geven.
 
Dat is van alle tijden en merken, toen ik in 2004 een ZX10R kocht stond ie 10 maanden later ook voor 3k minder in de winkel.
 
ach ja,
is inderdaad wel gebruikelijk, die afschrijving.
In mijn geval, ben vertrouwen in KTM wel kwijt, ik was zo'n sukkel die in april dit jaar een nieuwe SDR kocht (wel voor een goede prijs). En baal wel hoe nu alles weg geschopt wordt met korting en verdubbeling van garantie (lekker voor de restwaarde).
De meeste KTM dealers hebben de nieuwe units tot aan het plafond staan, enorme overstock in het land. En dan komen ze (in het geval van de 1390) ook weer met een nieuw model.
Dus wordt nu helemaal weg schieten met paar tientjes marge.
Allemaal zelf door KTM gecreëerd.
En wat betreft de klanttevredenheid, daar zijn ze ook niet echt mee bezig.

Super tevreden met mijn 1290, maar na deze geen KTM meer voor mij.
 
ach ja,
is inderdaad wel gebruikelijk, die afschrijving.
In mijn geval, ben vertrouwen in KTM wel kwijt, ik was zo'n sukkel die in april dit jaar een nieuwe SDR kocht (wel voor een goede prijs). En baal wel hoe nu alles weg geschopt wordt met korting en verdubbeling van garantie (lekker voor de restwaarde).
De meeste KTM dealers hebben de nieuwe units tot aan het plafond staan, enorme overstock in het land. En dan komen ze (in het geval van de 1390) ook weer met een nieuw model.
Dus wordt nu helemaal weg schieten met paar tientjes marge.
Allemaal zelf door KTM gecreëerd.
En wat betreft de klanttevredenheid, daar zijn ze ook niet echt mee bezig.

Super tevreden met mijn 1290, maar na deze geen KTM meer voor mij.
Tsja, maar op zich is het toch logisch dat zoiets voorkomt? Wanneer je het allernieuwste meteen wil hebben betaal je daar extra voor en wanneer er een nieuw model uit komt gaat de oude voorraad voor minder weg. Geldt net zo goed voor andere merken en ook voor auto's, telefoons, etc. Niks nieuws. En bij KTM kun je er al jarenlang bij voorbaat vanuit gaan dat ze eind van het jaar met aanbiedingen stunten, had je zelf gewoon wat meer geduld moeten opbrengen en niet nu achteraf KTM de schuld geven.
 
Tsja, maar op zich is het toch logisch dat zoiets voorkomt? Wanneer je het allernieuwste meteen wil hebben betaal je daar extra voor en wanneer er een nieuw model uit komt gaat de oude voorraad voor minder weg. Geldt net zo goed voor andere merken en ook voor auto's, telefoons, etc. Niks nieuws. En bij KTM kun je er al jarenlang bij voorbaat vanuit gaan dat ze eind van het jaar met aanbiedingen stunten, had je zelf gewoon wat meer geduld moeten opbrengen en niet nu achteraf KTM de schuld geven.
Tuurlijk, bij aanschaf nieuwe motor heb je te maken met behoorlijke afschrijving, snap ik.
ik heb met meerdere merken ervaring met aanschaf nieuw, niet zoals dit. Ze doen het ook niet alleen aan het eind van het jaar. Ik zeur niet om mijn prijs, maar meer hun manier van werken.
Gelukkig alleen KTM die zo te werk gaat. En inderdaad, dat weten we al langer.
Weet dat de dealers behoorlijk met de handen in het haar zitten hoe van die oude modellen af te komen, zijn al meerdere die het spul willen laten ophalen door KTM en een discussie zijn gestart.

Maar dat is mijn mening/gevoel... geef niemand de schuld.
 
Tuurlijk, bij aanschaf nieuwe motor heb je te maken met behoorlijke afschrijving, snap ik.
ik heb met meerdere merken ervaring met aanschaf nieuw, niet zoals dit. Ze doen het ook niet alleen aan het eind van het jaar. Ik zeur niet om mijn prijs, maar meer hun manier van werken.
Gelukkig alleen KTM die zo te werk gaat. En inderdaad, dat weten we al langer.
Weet dat de dealers behoorlijk met de handen in het haar zitten hoe van die oude modellen af te komen, zijn al meerdere die het spul willen laten ophalen door KTM en een discussie zijn gestart.

Maar dat is mijn mening/gevoel... geef niemand de schuld.
Als het niet om de prijs gaat waar zeur je dan over,is immers overal
 
ok,
ik hou m'n muil wel...
:W
Je geeft aan dat al langer bekend is dat (alleen) KTM zo te werk gaat en stoort je er kennelijk aan, want nooit meer KTM
Dan vind ik dat vreemd, dan zou ik zelf gewoon nooit een KTM gekocht hebben, er zijn genoeg andere motoren te koop.

Als je nu een nieuwe 990 (of 1390) wil hebben, met de wetenschap dat ze aan het eind van het jaar flink afgeprijsd worden, dan is de keuze of geduld hebben of accepteren dat je wellicht meer betaald.
Als ik een motor koop dan gaat het er bij mij om dat ik tevreden ben met de aanschaf en als de motor dan later goedkoper wordt dan is dat maar zo. Zo kan ik honderd jaar worden en nooit een motor kopen want (wellicht) komt er ooit ergens een betere deal ;)
 
Tuurlijk, bij aanschaf nieuwe motor heb je te maken met behoorlijke afschrijving, snap ik.
ik heb met meerdere merken ervaring met aanschaf nieuw, niet zoals dit. Ze doen het ook niet alleen aan het eind van het jaar. Ik zeur niet om mijn prijs, maar meer hun manier van werken.
Gelukkig alleen KTM die zo te werk gaat. En inderdaad, dat weten we al langer.
Weet dat de dealers behoorlijk met de handen in het haar zitten hoe van die oude modellen af te komen, zijn al meerdere die het spul willen laten ophalen door KTM en een discussie zijn gestart.

Maar dat is mijn mening/gevoel... geef niemand de schuld.
Ik zeg ook niet dat het fair is en vooral voor dealerschap kan het een behoorlijke kostenstrop opleveren indd. Toen ik afgelopen zomer op de KTM demodag in Bergeijk was, stond de toko helemaal nokkievol met die week geleverde gloednieuwe KTM's. Gelukkig niet alleen maar 1290 SDR of 890 Duke R, maar die zullen daar nu wel in de aanbieding staan vermoed ik.
 
Lijkt me sterk dat de dealers voor de kortingen opdraaien, zal wel op kosten van KTM zijn.
Dealers hebben wel weer een probleem met hun recente inruilers, die raken ze nu niet kwijt.
 
Afgelopen jaar proefgereden op de Duke 890r en toevallig de 1290. De 1290 maakte indruk, maar zat behoorlijk prijsgat tussen. Bij welke dealers zien jullie de Duke 1290 voor 18k incl techpack? Of de Adventure 1290 voor 20k?

Zie bijv bij Molenaar wel acties op de website. Krijg je bij langsgaan en wel/geen inruil een betere deal?
 
Afgelopen jaar proefgereden op de Duke 890r en toevallig de 1290. De 1290 maakte indruk, maar zat behoorlijk prijsgat tussen. Bij welke dealers zien jullie de Duke 1290 voor 18k incl techpack? Of de Adventure 1290 voor 20k?

Zie bijv bij Molenaar wel acties op de website. Krijg je bij langsgaan en wel/geen inruil een betere deal?
Het is in ieder geval een zeer professioneel en sympathiek bedrijf, en je kan er zeker een mooie deal maken. Ik heb zeer goede ervaringen bij Arie, aanrader.
 
Lijkt me sterk dat de dealers voor de kortingen opdraaien, zal wel op kosten van KTM zijn.
Noooouuuuuu.... Ik ben daar niet zo zeker van. Meestal proberen ze alle risico's gewoon bij de dealers te leggen. Er wordt ook door fabrikanten bovendien vanalles afgedwongen qua wat dealers verplicht aan modellen uit moet stallen. Misschien dat ze niet hoeven te voorfinancieren en dat de motoren eigendom van KTM blijven totdat ze verkocht worden, maar dat weet ik niet zeker. Hoe dan ook zal de verkoopmarge van de dealer flink lager zijn wanneer ze oude voorraad voor minder moeten aanbieden.
 
Misschien dat ze niet hoeven te voorfinancieren en dat de motoren eigendom van KTM blijven totdat ze verkocht worden, maar dat weet ik niet zeker.
Ga er maar van uit dat de motor al betaald is aan KTM zelfs al voordat de dealer hem geleverd heeft gekregen.

Zo was het in ieder geval een paar jaar geleden in de cross wereld wat KTM betrof.
Je moest ook de hele reeks afnemen, terwijl je daar geen behoefte aan had.
dus 2 x 50cc, 2x 65cc, 2x 85 cc, 4x125cc, 6x 250cc en 6 x 450 cc.
ja maar ik wil 12x een 250!!, Gaat niet, moet je later nog maar eens proberen

Zoiets in die trant, weet het niet exact, maar wel rechtstreeks te horen gekregen toendertijd van een dealer
 
Terug
Bovenaan Onderaan