Als je twijfelt ga je gewoon op meerdere motors proefrijden en waarschijnlijk koop je dan toch de gt.Ik heb een proefrit gemaakt op de SDGT, en ik vind dat je daarop toch ook nog wel wat naar voren geleund zit. In ieder geval tot wat ik gewend ben. Hij is compact in de lengte, maar de zit is toch wel redelijk hoog. Voor mij is dat geen probleem (bijna 190), maar als je wat korter bent misschien lastig.Ben 1.82m en bevalt me super .
had hem een jaar terug al moeten kopen..
Het maakt mij ook terughoudend om nu een nieuwe SDGT aan te schaffen, misschien moet ik eens naar een 2e hands kijken, die ik dan t.z.t. eventueel kan omruilen. Weet ik gelijk of hij mij bevalt. Want zo'n proefrit is natuurlijk maar een heel korte ervaring...
Dat is misschien een idee ja, maar dan meer richting het voorjaar, of ik moet ook de verlichting goed willen testen.Huren voor een dag? Dat heb ik gedaan. Bij Goedhart. 500 km rijden en je weet alles wat je weten wilt. Vorige week stonden er drie 2e-handsen beneden.
Die 3 staan er al een tijdje (op 1 er van heb ik de proefrit gedaan) en ze zijn bijna net zo duur als een nieuwe...
Een motor koop ik ook niet met het idee hem snel weer te verkopen. Daarom ben ik ook bereid een nieuwe motor te kopen (afschrijving) zodat ik het nieuwste van het nieuwste heb en er langere tijd mee vooruit kan.Ik koop nooit een motor met het idee om hem een jaar later weer op te doeken. Voor mij is het gewoon hobby. Als je zo'n ding koopt en daarbij de restwaarde belangrijk vindt, dan komt er maar één brommer in aanmerking: de BMW GS1200. Daar pas je vermoedelijk ook beter op. Tenminste, ik hoor nooit klachten van die tienduizenden die erop rondrijden.
Welke goodies mis je dan precies?
Ik zou die dingen ook allemaal graag erop willen hebben, maar dan zou ik daar ongeveer €2800 extra voor moeten betalen, dat is het me dan ook weer niet waard.Een motor koop ik ook niet met het idee hem snel weer te verkopen. Daarom ben ik ook bereid een nieuwe motor te kopen (afschrijving) zodat ik het nieuwste van het nieuwste heb en er langere tijd mee vooruit kan.
Ik vind het dan ook een beetje onverkoopbaar van KTM dat ze op de nieuwe Duke 790 wel alle nieuwigheden hebben, maar op het 2x zo dure topmodel in de range niet. Als je een BMW 7-serie van een ton koopt vind je het ook niet grappig dat een instapper 3-serie meer features en mogelijkheden heeft (stel ik me zo voor, ik heb de ervaring niet). Ik snap de 1290 SuperAdventure T ook niet, kan me niet voorstellen dat er nog mensen zijn die dat ding bestellen.
Wat ik graag zou zien op de 1290 SuperDuke GT is :
- TFT scherm
- Cruisecontrol aan de correcte kant
- Quickshifter down
Kwestie van gebruik maken van armaturen, schermen en andere onderdelen die ze toch al produceren voor de 1290 SuperDuke en 1290SA. Ik zie geen reden om daar een jaar op te moeten wachten, anders dan de portemonnee van KTM.
Heb je dat allemaal per se nodig? Nee, natuurlijk niet, motoren bestaan al decennia zonder. Maargoed, het is tegenwoordig beschikbaar, zelfs standaard. Dan zie ik ook geen reden om het niet te willen hebben.
Wat ik graag zou zien op de 1290 SuperDuke GT is :
- TFT scherm
- Cruisecontrol aan de correcte kant
- Quickshifter down
Kwestie van gebruik maken van armaturen, schermen en andere onderdelen die ze toch al produceren voor de 1290 SuperDuke en 1290SA. Ik zie geen reden om daar een jaar op te moeten wachten, anders dan de portemonnee van KTM.
HerkenbaarOverigens, het overkomt me met enige regelmaat dat ik per ongeluk terugschakel zonder koppeling. Raad eens wat: dat blok vreet het zonder een krimp te geven!
Dat is wel erg duur voor 1 stuk.
Is er iets heel erg bijzonder aan de KTM dat je daarom deze hebt besteld?
Dus dan is een ventilator misschien geen noodzaak meer in een afgesloten koplampunit.
Ah ok, door de afdekkap doorgestoken bedoel je?De ventilator zit buiten de afgesloten koplampunit (achterop de lamp).
Die gaat ook gewoon passen op de SDR toch lijkt me?
Ik heb een tijdje gereden met Led maar kreeg toen steeds 'low beam light' error in het menu. Daar heb je met deze geen last van dus?
Dat is nog maar de vraag. Je moet behalve de lamp ook een voeding en de Canbus-weerstanden kwijt. De GT heeft een stuurkuip met een ophangsysteem. Daar past dat spul mooi in. Maar op de SDR zou het puzzelen kunnen worden. De error krijg je als je de Canbus-weerstanden weglaat. Dan "ziet" de ECU de lamp niet en "denkt" ie dat ie stuk is met die foutmelding als gevolg. De weerstanden voorkomen dat.
Ik heb je een berichtje gestuurd. Ben wel benieuwdIk heb hier de nieuwe kleurstellingen van de SDGT op m'n GSM.
Als iemand deze hier wil plaatsen..... stuur me maar ff een PB-tje met een GSM-nummer
stuur ff je 06 naar mijn mailadres.De ventilator zit buiten de afgesloten koplampunit (achterop de lamp).
stuur ff je 06 naar mijn mailadres.
thanks voor de info .Je hebt een PB
onder de tellers zat stroom en volgens mij is dat geen canbus dus geen storingen?
Wil de navi erop aansluiten namelijk.
thanksDat kan. Het is een plug voor een sigarettenaansteker. Maar er zit daar ook ergens een accessoiredraad. Die kan je ook gebruiken. Extra accessoires aansluiten geven nooit een error binnen Canbus. Alleen in de ECU geregistreerde componenten die uitvallen. Zoals lampen die stuk gaan.
Die accessoiredraad, is die 5 of 12 Volt?Dat kan. Het is een plug voor een sigarettenaansteker. Maar er zit daar ook ergens een accessoiredraad. Die kan je ook gebruiken. Extra accessoires aansluiten geven nooit een error binnen Canbus. Alleen in de ECU geregistreerde componenten die uitvallen. Zoals lampen die stuk gaan.
Die accessoiredraad, is die 5 of 12 Volt?