FlowDesign
MF veteraan
- 11 sep 2008
- 18.728
- 1.417
De meeste apparatuur werkt op 5 Volt. USB is 5 volt, zo'n sigarettenplug zet het ook om naar 5 Volt. Dus ik vroeg me af, misschien hebben ze die accessoiredraad al omgezet van 12 naar 5Huh? Bestaat dat dan? 5 Volt op een motorfiets? Over welk merk heb je het dan?
De meeste apparatuur werkt op 5 Volt. USB is 5 volt, zo'n sigarettenplug zet het ook om naar 5 Volt. Dus ik vroeg me af, misschien hebben ze die accessoiredraad al omgezet van 12 naar 5
Zo niet dan moet je er zelf iets tussen zetten.
Heb zoiets wel thuis liggen. Van 12 Volt naar 2 x USB (5 Volt). Kost geen drol op AliExpress
Wat ik ervan begrepen heb is dat de houder van de TT 400 12 volt omzet naar 5 voltNooit over nagedacht. Mijn TomTom 400 zit aangesloten op die accessoiredraad (connector). Heb ik overigens door mijn dealer Verpalen laten doen bij de levering van mijn GT. Die draad zit achter het contactslot dus de contactsleutel bepaalt of je stroom hebt. Dat er omvormers nodig zijn o.i.d....geen idee. Ik neem aan van niet. Best mogelijk dat die TomTom dat zelf regelt want op mijn vorige motor had ik de TT rechtstreeks op de accu zitten. En die levert echt 12 volt.
ja dan is het idd goed dat ik lang heb moeten w8en....nog even over koffers. Als iemand nieuwsgierig is hoe dat er nou uitziet, zo'n beroerde koffer, nou.....zie hieronder:
[afbeelding]
dan komt het vast goed heb de 410.Wat ik ervan begrepen heb is dat de houder van de TT 400 12 volt omzet naar 5 volt
Ik ga er dus vanuit dat er gewoon 12 Volt op de accessoiredraad staat
Hoop voor je dat het lukt, ben benieuwd.M'n KTM-dealer gaat ff informeren of ik na de winter ipv een grijze die nieuwe zwarte kan krijgen voor hetzelfde geld
Ben bang dat ze zeggen dat de inruilbonus niet geldt voor de 2018 modellen, maar je weet maar nooit
Vervanging is geen fabrieks-/importeursbesluit, want hoewel mijn garantieclaim al sinds juni 2016 openstaat (levering destijds in april 2016, de koffers nam ik mee naar de nieuwe motor in 2017 met de afspraak dat de claim bleef openstaan): ik krijg geen nieuwe koffers.......nog even over koffers. Als iemand nieuwsgierig is hoe dat er nou uitziet, zo'n beroerde koffer, nou.....zie hieronder:
[afbeelding]
Helaas. De 2018 modellen komen niet in aanmerking voor de inruilbonusactie.Hoop voor je dat het lukt, ben benieuwd.
Hmm, dat is wel een beetje jammerVervanging is geen fabrieks-/importeursbesluit, want hoewel mijn garantieclaim al sinds juni 2016 openstaat (levering destijds in april 2016, de koffers nam ik mee naar de nieuwe motor in 2017 met de afspraak dat de claim bleef openstaan): ik krijg geen nieuwe koffers...
da's balen.Hoop voor je dat het lukt, ben benieuwd.Vervanging is geen fabrieks-/importeursbesluit, want hoewel mijn garantieclaim al sinds juni 2016 openstaat (levering destijds in april 2016, de koffers nam ik mee naar de nieuwe motor in 2017 met de afspraak dat de claim bleef openstaan): ik krijg geen nieuwe koffers...
Wat ik mij afvroeg, rijden jullie gewoon door op de SDGT in de winter?
Ok, begrijpelijk. Maar die keuze heeft dus niet met het type motor te maken waar je op rijdt.Ik niet. Ik vind er geen fuck an om in de kou, mist en regen op de brommer te zitten. Te gevaarlijk ook. Die koekedozen zien je niet. Of te laat. Bovendien is het nu gewoon hobby en dat moet vooral leuk blijven. Lang geleden was de motor mijn enige vervoermiddel en toen had ik geen keus. Maar nu ben ik een grote jongen en is die keus er wél. En dan ga ik dus heerlijk in de file zitten. Kachel aan, Bon Jovi op de speakers, beetje appen. Heerlijk.
Ik rij sowieso zolang mogelijk door, dagelijks circa 220 km, behoudens kans op ijzel of dikke pakken sneeuw: scheelt een boel tijd, en ik vind het nog leuker ook. Daar zeg ik wel eerlijk bij dat ik er deze maanden meestal de FJR voor pak. Weliswaar is het met de combi goede kleding, alsook de zadel- en handvatverwarming van de KTM, goed te doen (en het is welbeschouwd de leukere motor), maar bescherming tegen rijwind en regen is gering. En als je dan toch kunt kiezen, tja...Wat ik mij afvroeg, rijden jullie gewoon door op de SDGT in de winter? Ik heb zaterdag en zondag nog een rit gemaakt van respectievelijk 2 en bijna 3 uur. Zaterdag bij 2 graden, was het wel aan de frisse kant, maar nog redelijk te doen achter de kuip/scherm van de BMW R1150RT, waar ik momenteel op rij. Maar ik kan me zo voorstellen dat als je meer in de wind zit zoals bij de SDGT het geen pretje is, en je dus liever thuis blijft of alternatief vervoer kiest...
Ik had ook al het idee, dat het een hele leuke motor is voor 3/4 van het jaar, maar als je het hele jaar er mee door wilt rijden in weer en wind, zijn er betere keuzes. 2 Verschillende motoren, zoals jij doet, plus een auto voor als het glad is, is dan een mooie combinatie.Ik rij sowieso zolang mogelijk door, dagelijks circa 220 km, behoudens kans op ijzel of dikke pakken sneeuw: scheelt een boel tijd, en ik vind het nog leuker ook. Daar zeg ik wel eerlijk bij dat ik er deze maanden meestal de FJR voor pak. Weliswaar is het met de combi goede kleding, alsook de zadel- en handvatverwarming van de KTM, goed te doen (en het is welbeschouwd de leukere motor), maar bescherming tegen rijwind en regen is gering. En als je dan toch kunt kiezen, tja...
Euh... Tja, die zie ik ook, maar het scheelt dat het in de regel dezelfde zijn, dus het gaat kennelijk een flinke poos goedWat dat rijden in de winter betreft, ik zie elke dag motorrijders die in het stikdonker en stromende regen op de rechterrijstrook pruttelen met zo'n 80-90 km/u. Tuurlijk, ze hebben hun verlichting aan, tuurlijk, ze rijden voorzichtig, maar ik houd m'n hart vast als ik het zie vanuit mijn veilige auto, ingepakt in de airbags en kreukelzones. Want die jongens worden door alles en iedereen voorbij gereden en er hoeft maar één suffe automobilist of bestuurder van een busje tussen te zitten die zit te slapen en de rapen zijn gaar. Mijn mening: defensief rijden en voorzichtig rijden zijn twee verschillende dingen. Ik rijd defensief, maar bij voorkeur op de linkerbaan en het liefst iets harder dan de rest. Ook in de regen. En als dat niet kan (in druk verkeer) dan houd ik ruim voldoende afstand en houd ik m'n spiegels in de gaten zodat ik weet wat er achter me gebeurt. En niet midden op de rijstrook maar bij voorkeur links op die strook. Dan is er meer kans om er tussendoor of er langs te schieten als het blik op remmen begint te trappen. Genoemde jongens rijden mijns inziens té voorzichtig. Da's niet slim.
Heb je geen inruilbonus gekregen? 2000 Euro korting + gratis zijkoffers.Vorige week de bestelbon getekend voor een 2017 Grijze Superduke GT. Laat het mooie weer maar komen!
Paar vraagjes aan de eigenaren hier:
- Valblokken/doppen/beugels:
Hebben jullie hier ervaring mee? Ik heb er twee gevonden welke ik overweeg:
Een oranje constructie van sw-motech (http/shop.sw-motech.com/en/4052572028834.htm) en een constructie van gsg (https /www.bikefarmmv.com/KTM-1290-Super-Duke-GT-2016-GSG-Streetline-Sturzpads)
- Bagage/topkoffer
Reizen met duo vraagt wat extra bagageruimte, dus sowieso ook een topkoffer. Nu zie ik het originele bagagerek van bijna 300 euro en een sw-motech rek van 130 euro... nogal een verschil.
Iemand hier ervaring met de afwegingen op dit vlak?
Edit: Sowieso nog bezig met 'welke' accessoires erop moeten komen, denk nu aan het volgende lijstje:
- Zijkoffers
- Binnentassen voor de koffers
- Rekje (al dan niet via KTM)
- Topkoffer (al dan niet via KTM)
- Opklapbare hendels (echt niet ok om verder te rijden met gebroken hendel)
- Puig valdoppen voorvork
- GPS steun
- Mis ik nog iets? (niet afkomen met uitlaat, dat interesseert me niets)
- Zijkoffers
- Binnentassen voor de koffers
- Rekje (al dan niet via KTM)
- Topkoffer (al dan niet via KTM)
- Opklapbare hendels (echt niet ok om verder te rijden met gebroken hendel)
- Puig valdoppen voorvork
- GPS steun
- Mis ik nog iets? (niet afkomen met uitlaat, dat interesseert me niets)
Opties alhier:Paar vraagjes aan de eigenaren hier
Valblokken - althans de meeste - kunnen sowieso meer schade toebrengen dan je wilt: als je met enige snelheid onderuit gaat is 9 van de 10 keer je frame krom. Bij het uit stilstand omvallen kunnen ze nuttig zijn (mits breed genoeg), maar dat moet je eigenlijk niet doen, omvallen.