FlowDesign
MF veteraan
- 11 sep 2008
- 18.729
- 1.419
Nou ja uhhh dat niet, maar ik dacht dat het vrijwel onmogelijk was om überhaupt het voorwiel flink de lucht in te krijgen. Blijkbaar valt dat wel mee (in standje Sport iig)Dat had je toch eerder ervaren?In mijn ervaring kun je in standje "Sport" leuek dingen doen, maar ik heb geen idee wat-ie doet als je een wereldrecord-poging wheeliën gaat proberen, want persoonlijk heb ik die behoefte niet zo.
Tja, daarom zei ik eerder al eens dat je best een beetje op wilt letten met accelereren als er hobbels in de weg zitten: heb hier in de buurt (N11) het ding al een keer onbedoeld op z'n staart gezet terwijl ik normaal vertrok bij een verkeerslicht, hooguit wat vroeger dan anders opschakelde m.g.v. quickshifter. Je schrikt je de tandjes als je het er niet om deed (maar daarna is het niet onaardig, hahaha).Nou ja uhhh dat niet, maar ik dacht dat het vrijwel onmogelijk was om überhaupt het voorwiel flink de lucht in te krijgen. Blijkbaar valt dat wel mee (in standje Sport iig)
dat is idd geen probleem.Nou ja uhhh dat niet, maar ik dacht dat het vrijwel onmogelijk was om überhaupt het voorwiel flink de lucht in te krijgen. Blijkbaar valt dat wel mee (in standje Sport iig)
Was idd de accu, althans, we gaan vanavond beleven of dat idd zo is
Motor reed als vanouds goed vandaag, en uitgaande van de boordmeter houdt-ie nu ook de spanning vast. Eerder ging-ie van 12.8 naar 12.1 Volt in circa 400 km rijden: per saldo is dat van vol naar leeg, terwijl de laadspanning (dynamo) in orde was.Daar snap ik dus geen hout van. Al die storingen door een accu? Zo'n geeft toch alleen maar stroom? Of niet, en dan is ie stuk. En als de motor draait, dan doet een accu toch niks anders meer dan alleen opladen? Want dan zorgt de dynamo voor de stroom. Of zie ik iets over het hoofd?
Nou precies, we gaan elkaar toch geen mietje noemen of wel?dus schijnbaar vind KTM het belangrijker dat je met 170-180 pk rondrijdt, dan dat zaken als ABS/TCS/DTC het doen. Is ook wel weer wat voor te zeggen...
Tja, ben allang blij dat het met een nieuwe accu opgelost is: lekker makkelijk.Bijzonder verhaal, ja. Het had ook de spanningsregelaar nog kunnen zijn trouwens.
Nou precies, we gaan elkaar toch geen mietje noemen of wel?
Klopt, maar dat is de laadspanning... zou niet best zijn als dat het voltage van de accu wasWe zijn allemaal lekker aan het rijden lees ik en ook ik moet snel een afspraak maken voor de eerste beurt. Iemand van hier vandaag aan het eten bij "De Krokodil" ?
Vind hem wel rommelig rijden tussen 20-35 km/u en lastig om rustig door een dorpje te tokkelen, herkennen jullie dat en is daar misschien nog wat aan te doen bij de 1000 beurt ?
Achterrem doet ook niets trouwens, moet denk ik ontlucht worden.
Verder een super ding.
@ DucBMW accuspanning bij mij constant 13,9- 14 Volt
Ja, tijdens het rijden idd 13.9-14V. Maar stilstaand, met motor uit en contact aan geeft diezelfde meter de accuspanning weer (want als motor uit, dan wordt er niet geladen immers) - weliswaar met ingeschakelde stroomverbruikers (verlichting, ECU, brandstofpomp) - en die ging van 12.8 naar 12.1 V tijdens een ritje. Overigens toen ook met een multimeter over de polen gemeten, en dat gaf hetzelfde beeld. Nu, met de nieuwe accu, blijft die accuspanning vooralsnog mooi constant.Je hebt gelijk laadspanning bedoel ik maar was die met een gare accu dan wel nog steeds 14V ?
Rempedaal iets hoger was idd ook mijn idee moet ik maar eens doen.
We zijn allemaal lekker aan het rijden lees ik en ook ik moet snel een afspraak maken voor de eerste beurt. Iemand van hier vandaag aan het eten bij "De Krokodil" ?
Vind hem wel rommelig rijden tussen 20-35 km/u en lastig om rustig door een dorpje te tokkelen, herkennen jullie dat en is daar misschien nog wat aan te doen bij de 1000 beurt ?
Achterrem doet ook niets trouwens, moet denk ik ontlucht worden.
Verder een super ding.
@ DucBMW accuspanning bij mij constant 13,9- 14 Volt
Beetje hobbelpaardLaagtoerig door een dorpje rijden vereist een verfijnd gashandje en een beetje spelen met de koppeling. Dan lukt het wel, maar je merkt dat de motor dan niet in z'n ideale werkgebied zit zeg maar.
De achterrem voldoet prima bij mij, als hulpremmetje. Meer is het niet en dat hoeft ook niet.
Ik heb daar hoegenaamd geen problemen mee. Ook niet met de achterrem...
Wel altijd twins gewend geweest. Misschien maakt dat verschil?
Iedereen? volgens mij stelde slechts 1 de vraag. En een Harley is ook niet per se soepel: recentelijk mogen ervaren dat je ermee kunt stilstaan, óf 60 km/u rijden, óf 80 km/u, óf 110 km/u. Al het andere is niet te doenWaarom wil iedereen nou ineens laagtoerig zachtjes rondtokkelen? Op een SDGT met 170 pk? Het is toch geen Harley?
Maar toegegeven, soms is dat nodig. En dat lukt best vind ik. Met een beetje spelen. Nee, soepel is dat niet. Hoeft toch ook niet?
Klopt, eigenlijk is dat wel zo.Heb dat probleem niet op de superduke r...
Vind m juist erg soepel voor een twin!